Gå til innhold

Venninne som har mistet seg selv etter hun fikk barn…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å droppe henne som venn fordi hun kun snakker om de barna sine hver gang vi ses. Hva er det med folk som tror andre bryr seg om hva barna dems har spist, og alt rundt de? Har de mistet seg helt? Det er så kjedelig at det er gøyere å stirre inn i en vegg. Jeg må ghoste henne. Hun er så kjedelig blitt!! 

Anonymkode: cc78b...57c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du barn selv? Og hvor gamle er hennes?

AnonymBruker
Skrevet
rampeguri skrev (2 minutter siden):

Har du barn selv? Og hvor gamle er hennes?

2 og 5 år 

AnonymBruker
Skrevet

Føler det er det som skjer med ca. alle kvinner når de får barn.

Anonymkode: 9970c...b1b

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun kommer tilbake om ca 11 år. 😅

Anonymkode: 3ec73...fd8

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har fått en mening med livet som du ikke har.

Anonymkode: 0ab8a...1e5

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

What the actual fuck

Anonymkode: 496cd...792

• Liker 30
  • Nyttig 6
Skrevet

For å si det fra mitt perspektiv som har fått barn de siste årene. Jeg har nok noen venninner som har droppa meg pga det samme. Men hva forventer man, når barnet faktisk er blitt en ekstrem stor del av livet mitt. 

Jeg vet at det er totalt uinteressant for alle andre å høre på, men jeg har ikke stort større interesse av å høre hvor vondt du har i ryggen, gossip om andre kvinner, hvem som vant håndballkampen osv heller. Interessen min er barnet mitt, fordi barnet mitt er livet mitt. Så om dere ikke har noen andre felles interesser, så blir det fort at man snakker om sin egen bare, og i dette tilfelle, hennes eget barn.

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som ble sånn. Barna er alltid tema og hvis jeg sier én setning om hva jeg har gjort i det siste så vrir hun det over til barna sine igjen. Har sagt fra til henne at det blir for mye snakk om barna og at jeg vil være venninner som før å snakke om ting vi har til felles så hun har skjerpet seg men hun ble tydelig støtt av det for ringer ikke like ofte lenger. 

De andre venninnene mine med barn er ikke sånn, de vil helst unngå å snakke om barna fordi de vil koble av fra barnemor tilværelsen når de endelig får tid til å være med venner. 

Anonymkode: 28a99...d85

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

What the actual fuck

Anonymkode: 496cd...792

Du kan WTF så mye du vil men det er sant. 

Anonymkode: 645c1...f07

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en venninne som ble sånn. Barna er alltid tema og hvis jeg sier én setning om hva jeg har gjort i det siste så vrir hun det over til barna sine igjen. Har sagt fra til henne at det blir for mye snakk om barna og at jeg vil være venninner som før å snakke om ting vi har til felles så hun har skjerpet seg men hun ble tydelig støtt av det for ringer ikke like ofte lenger. 

De andre venninnene mine med barn er ikke sånn, de vil helst unngå å snakke om barna fordi de vil koble av fra barnemor tilværelsen når de endelig får tid til å være med venner. 

Anonymkode: 28a99...d85

Nei, de andre venninene dine synes synd på deg og nevner derfor ikke barna. Hun du hadde som snakket om barna var den virkelige vennen. 

Anonymkode: 645c1...f07

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Omvendt her, jeg synes det er interessant og kjempekjekt å høre om mine venninners barn, men de snakker jo nesten aldri om dem. Men sikkert et positivt tegn at de de har «beholdt» seg selv og egne interesser da. 

Anonymkode: 780b0...f09

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det er like kjedelig for ei småbarnsmor med mann.. å høre om fester og hvem du har datet siste måneden. Det er ikke i hennes verden og helt uinteressant. 
barna er hele livet hennes og det hun er opptatt av, ikke rart hun prater om det. 

Anonymkode: 14313...1bc

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Omvendt her, jeg synes det er interessant og kjempekjekt å høre om mine venninners barn, men de snakker jo nesten aldri om dem. Men sikkert et positivt tegn at de de har «beholdt» seg selv og egne interesser da. 

Anonymkode: 780b0...f09

Det er ikke enten eller etter min mening. Det er kjempenaturlig for en som akkurat har fått barn å snakke masse om barnet sitt. Om man skal bevare vennskap over tid, må man gi og ta. I perioder handler det kun om den ene, mens i andre perioder handler det om den andre. Om begge synes det er vanskelig at det ikke hele tiden er et vennskap tilpasset dem selv, bør man gå videre. Både en forventning om at alt skal være som før for en ny mor, og at den som ikke har barn kun skal tilpasse seg hun som har barn, er ikke et bærekraftig vennskap.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husk at det er like kjedelig for ei småbarnsmor med mann.. å høre om fester og hvem du har datet siste måneden. Det er ikke i hennes verden og helt uinteressant. 
barna er hele livet hennes og det hun er opptatt av, ikke rart hun prater om det. 

Anonymkode: 14313...1bc

Snakk for deg selv 😂 Venninna mi som er fersk mor gleder seg til å høre historier om singellivet mitt over en kopp te, og jeg lytter med glede til hennes historier om småbarnslivet. Vi syns det gir ekstra krydder at vi lever så forskjellige liv. Er man gode venner så utvikles forholdet i takt med endring av livssituasjoner, og relasjoner handler om å skape en balanse hvor begge føler seg sett og hørt. Jeg er ikke så interessert i barn, men siden det er snakk om hennes barn, så er jeg automatisk gira på å høre siste nytt. Og ingen av oss er selvopptatte eller lar kjeften gå i ett sett uten å stille den andre personen spørsmål. Folk er forskjellige, barn eller ikke barn. 

Og TS, babyhjerne er helt normalt, spesielt i startfasen. Trivselen (og overlevelsen) til babyen avhenger av at man er besatt av den lille krabaten. Men det høres ikke ut som du er spesielt glad i henne, for å være helt ærlig. Er hun en venninne eller en bekjent du halvhjerta møter for å få tiden til å gå?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vurderer å droppe henne som venn fordi hun kun snakker om de barna sine hver gang vi ses. Hva er det med folk som tror andre bryr seg om hva barna dems har spist, og alt rundt de? Har de mistet seg helt? Det er så kjedelig at det er gøyere å stirre inn i en vegg. Jeg må ghoste henne. Hun er så kjedelig blitt!! 

Det skjer vel med alle som får barn.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste mister seg selv når de får barn. Og så syter de om at de er venneløs når barna etterhvert blir eldre og da er de ensomme. 

Anonymkode: f8ad6...18b

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror du virkelig at mennesker uten barn, ikke har noen mening med livet... 

Anonymkode: 0b8cb...7d6

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som har fått flere barn de siste årene, og barna tar 110% av tiden. Er heldig hvis jeg får noen minutter alenetid på kvelden 😅 men ville absolutt ikke hatt det annerledes da jeg synes det barneløse livet var skikkelig trasig når vi var ferdig med å reise og feste 😉 nå er livet mitt bedre enn noen gang.

I et vennskap er det gjensidighet, hvis jeg skal høre om livet til de barnløse venninnene mine forventer jeg at de viser interesse i mitt liv også. Selvom jeg synes det høres så kjedelig ut og uinteressant å høre om det de gjør så hører jeg på det de har å fortelle. Har dog fått mange nye venninner med barn på samme alder og vi er mer i samme verden, så det er slik at jeg er mest med de som har barn da vi har mye mer til felles, fått gode vennskap og barna får sosialisert seg i lag ☺️

Anonymkode: c52f2...311

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine nærmeste venninner har blitt sånn, noen helt bevisst og noen fordi de selv ikke synes det er så utrolig spennende å prate om babyer hele dagen, alt handler om baby dagen lang og de har fått mer enn nok bleiesnakk på barselgruppa e.l. og vil veldig gjerne snakke om andre ting. 

Til den som sa at de ikke er interessert i å høre om festing og dating etc lengre så er min opplevelse helt omvendt, det er det første de vil vite om, de sier jo det klassiske med at de lever litt gjennom mine "eventyr" på den fronten nå.

Jeg har en litt fjern venninne som nok ble litt blåst da hun fikk sin første, hun bombarderte meg med videoer av barnet som gjorde helt uinteressante ting, satt og lekte med lego eller spiste grøt. Laaange filmer, plastret over stories i sosiale medier og tydeligvis sendt rundt til flere i tillegg. Og det var en fjern venninne liksom, kanskje din mor og bestemor på andre siden av landet vil ha det, men alle du har møtt en gang er ikke interessert i hver minste ting babyen din gjør.

Anonymkode: 894cb...181

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...