Gå til innhold

Så vondt i høyre kne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker å ha knekkelyd, føles som om noe «rører litt» på seg når jeg f.eks gjør bekkenløft (ligger på rygg og hever hoftene), hvis jeg ligger på siden og skal snu meg osv. Det er ikke vondt, så fysio mener alle har litt knekking her og der. Jeg lå på sofaen en time i kveld, og da jeg reiste meg var det så vondt i kneet. Det knakk ikke sånn som det bruker, og føles på en måte låst. Er vondt når jeg går, og belaster kneet. Hva kan dette være? Hvem bør jeg dra til? Fysio mente jo d ikke var noe. Var hos en annen før drt igjen. Han mente jeg var ustabil i hoftene (hadde vondt i hofta da.) Men har gjort øvelsene jeg fikk. Vet ikke hvem som er flinkest med dette. Føles jo som alle mener forskjellig.

Anonymkode: acc07...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det ikke gir seg til over helga, kan du jo oppsøke fastlegen din? Fastlegen vet hvor du evt kan henvises videre, om det skulle være nødvendig. God bedring😊

Anonymkode: 79478...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kneartrose? Ofte veldig vondt når man reiser seg og begynner å gå, blir bedre etter en stund før det gjør vondt igjen. Kneet mitt knekker hver gang jeg retter det ut, og jeg sliter med å løfte det for å gå opp trapper. Et enkelt røntgenbilde avdekker situasjonen 

Anonymkode: 3f394...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kneartrose? Ofte veldig vondt når man reiser seg og begynner å gå, blir bedre etter en stund før det gjør vondt igjen. Kneet mitt knekker hver gang jeg retter det ut, og jeg sliter med å løfte det for å gå opp trapper. Et enkelt røntgenbilde avdekker situasjonen 

Anonymkode: 3f394...d03

Det har aldri vært vondt før nå, når det ikke ville «knekke.» Har så mye vondter her og der, at det blir bare mindre og mindre trening. Tenkte jeg skulle begynne å jogge, men det kan jeg jo heller ikke nå.😢

Anonymkode: acc07...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lurt og ta røngten av det via henvisning fra fastlegen for å sjekke hva det kan være.

Anonymkode: 10d31...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å kjenne hvor i kneet det gjør vondt?

Anonymkode: 26349...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Klarer du å kjenne hvor i kneet det gjør vondt?

Anonymkode: 26349...154

Det er inni kneet, mot innsiden.

Anonymkode: acc07...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 6.37):

Det er inni kneet, mot innsiden.

Anonymkode: acc07...1ae

Da høres det ut som en litt atypisk menisk som ligger og trøbler. Har du tidligere hatt en liten meniskskade kan det ligge en liten meniskbit som vandrer litt inn i leddet, og det kan gi mye smerter, uten at det nødvendigvis gir de klassiske "låsningsfølelsene" man ofte forbinder med meniskproblemer. Det er ikke alltid man kan avdekke det med de typiske meniskprøvene.

Om de ikke finner noen annen grunn til smertene dine bør du få tatt et MR-bilde av kneet. Jeg vet om flere som har endt med å måtte ta kikkhulsoperasjon før de fant slike biter.

Det enkleste og mest sannsynlige er at dette kan ha en enklere forklaring. Har du f.eks. stiv muskulatur og ubalanser i muskulaturen i beina, hofte og sete, så kan det også av og til gi noen merkelige symptomer.

 

Anonymkode: 818ea...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også ganske sikkert det er menisken. De opererer omtrent aldri menisk lenger. Få noen timer hos fysioterapeut og lær noen øvelser som styrker kneet. Mitt kne ble bra av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...