Gå til innhold

Ferdig utdannet- nervøs for sprøytesetting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ferdig utdannet vernepleier, og er i jobbsøking. Føler selv jeg har alt for lite erfaring med å sette sprøyter, så nesten så jeg unngår disse jobbene… noen som har erfaring fra å gå inn i arbeidslivet fra student til arbeidstaker og grue seg til sprøytesetting? Kan prosedyrene, men skulle gjerne fått litt mengdetrening… der noen ser at jeg faktisk har kontroll… har dere blitt satt rett til å sette sprøyter eller fått opplæring/ oppfrisking ? 

Anonymkode: ab1f0...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg ville heller vist ein nyutdanna sjukepleiar å setje sprøyte 100 gongar, enn at nokon som er usikre gjer det aleine! Spør så hjelper nokon deg 😊 Ville øvd på kollegaer, og latt kollegaer vist 1 gong på pasient, og deretter at du set neste under oppsyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som spes.spl og mange av mine sykepleierkollegaer er ikke trygg på å sette intramuskulære injeksjoner fordi det er sjeldent de gjør det. Så jeg tenker at det ikke er uvanlig å kvie seg for det. Jeg pleier å hjelpe andre med det, så jeg tenker nok at det sikkert er andre du kan spørre om hjelp der du kommer til du blir litt tryggere med mindre du blir helt alene med medisinansvar. 

Anonymkode: c03b3...789

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber som spes.spl og mange av mine sykepleierkollegaer er ikke trygg på å sette intramuskulære injeksjoner fordi det er sjeldent de gjør det. Så jeg tenker at det ikke er uvanlig å kvie seg for det. Jeg pleier å hjelpe andre med det, så jeg tenker nok at det sikkert er andre du kan spørre om hjelp der du kommer til du blir litt tryggere med mindre du blir helt alene med medisinansvar. 

Anonymkode: c03b3...789

 

RockyRose skrev (10 minutter siden):