Gå til innhold

Traff på sykemeldt kollega.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og vi slo av en prat, sa jeg savnet henne på jobb. Svarte ikke. Sa jeg noe galt? 

Anonymkode: 2299b...499

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men hun visste kanskje ikke hva hun skulle svare til det. Spesielt hvis hun ikke har lyst til å snakke om grunnen til at hun er sykemeldt.

For du sa vel ikke noe om at hennes fravær skaper problemer for dere som er igjen på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du sa ikke noe galt. Det er jo en hyggelig ting å si. Selv er jeg sykemeldt, og jeg skammer meg veldig over det (har vært sykemeldt et halvt år). Hadde jeg møtt på en kollega, hadde jeg blitt veldig flau og stressa. Og jeg kunne godt ha blitt litt satt ut av en slik kommentar (kun fordi jeg hadde blitt så stressa). Men det er jo altså bare hyggelig. Ikke tenk mer på det, du.

Anonymkode: 8fe43...c56

  • Liker 7
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (Akkurat nå):

Nei, men hun visste kanskje ikke hva hun skulle svare til det. Spesielt hvis hun ikke har lyst til å snakke om grunnen til at hun er sykemeldt.

For du sa vel ikke noe om at hennes fravær skaper problemer for dere som er igjen på jobb?

Jeg vet grunnen, hun har vært helt åpen om det.

Anonymkode: 2299b...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun følte kanskje ikke på noe gjensidighet i utsagnet ditt.

Mulig hun også følte på et press fra deg om å komme tilbake.

Anonymkode: 9ec18...680

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet grunnen, hun har vært helt åpen om det.

Anonymkode: 2299b...499

Og du sa ikke noe om at dere andre får mer å gjøre når hun er borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ti10 skrev (2 minutter siden):

Nei, men hun visste kanskje ikke hva hun skulle svare til det. Spesielt hvis hun ikke har lyst til å snakke om grunnen til at hun er sykemeldt.

For du sa vel ikke noe om at hennes fravær skaper problemer for dere som er igjen på jobb?

nei, selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 2299b...499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

nei, selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 2299b...499

Nei, da ser jeg ikke hva hun skulle ha reagert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (1 minutt siden):

Og du sa ikke noe om at dere andre får mer å gjøre når hun er borte?

nei.

Anonymkode: 2299b...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ikke savner jobb i det hele tatt, og dermed ikke visste hva hun skulle svare. 

Anonymkode: ca5e6...d2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Og vi slo av en prat, sa jeg savnet henne på jobb. Svarte ikke. Sa jeg noe galt? 

Anonymkode: 2299b...499

Hun savner sikkert ikke kollegene og jobben, så da er det ikke så lett å vite hva man skal svare.

Anonymkode: d98af...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun savner sikkert ikke kollegene og jobben, så da er det ikke så lett å vite hva man skal svare.

Anonymkode: d98af...d37

Hvis man er utbrent er det helt naturlig.

Anonymkode: aeeba...81f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.

Hun visste nok bare ikke hva hun skulle svare - lett å bli litt på gråten av å gå inn i den samtalen sånn ansikt til ansikt. 
 

Jeg ble glad av at noen sa det :) Eller: lei meg for å være syk da. 

Anonymkode: 67af4...f52

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg var den sykmeldte kollegaen hadde jeg svart: «Det var koselig å høre, jeg savner dere kolleger på jobben også!». Det er sånn jeg er. 

Anonymkode: a1e69...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis jeg var den sykmeldte kollegaen hadde jeg svart: «Det var koselig å høre, jeg savner dere kolleger på jobben også!». Det er sånn jeg er. 

Anonymkode: a1e69...4f5

Men det er ikke sikkert hun savner dem. 

Anonymkode: d98af...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig å høre, hadde jeg svart. 
 

Men ikke alle er like kjapp i replikken. 

Anonymkode: 64375...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryddet for brukerdebatt og tilsvar. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og vi slo av en prat, sa jeg savnet henne på jobb. Svarte ikke. Sa jeg noe galt? 

Anonymkode: 2299b...499

Man er jo, ts, sykemeldt fordi man ikke er frisk . Selv om sykdom er rent fysisk så er det helt som forventet at den går utover kognitive evner - altså evnen til å «fungere som normalt». Også i kortere samtaler. Er man sykemeldt på grunn av stress, sorg etc så kan det forventes vøre enda vanskeligere å late som om man hører hva folk sier til en.

Kanskje trengte hun 2-3 minutter for at ordene dine nådde hjernen. Det er helt ålreit. Kanskje tenkte hun «jeg er for sliten til å savne jobb». Eller «jeg savner min gode helse» eller bare «kunne jeg bare sette meg ned her..»

Anonymkode: 223ef...656

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og vi slo av en prat, sa jeg savnet henne på jobb. Svarte ikke. Sa jeg noe galt? 

Anonymkode: 2299b...499

Hvorfor spurte du ikke hvorfor hun var sykemeldt? Er man syk er man hjemme. Skulk! 

Anonymkode: 7b008...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man er jo, ts, sykemeldt fordi man ikke er frisk . Selv om sykdom er rent fysisk så er det helt som forventet at den går utover kognitive evner - altså evnen til å «fungere som normalt». Også i kortere samtaler. Er man sykemeldt på grunn av stress, sorg etc så kan det forventes vøre enda vanskeligere å late som om man hører hva folk sier til en.

Kanskje trengte hun 2-3 minutter for at ordene dine nådde hjernen. Det er helt ålreit. Kanskje tenkte hun «jeg er for sliten til å savne jobb». Eller «jeg savner min gode helse» eller bare «kunne jeg bare sette meg ned her..»

Anonymkode: 223ef...656

Sorg er ikke grunnlag for sykemelding, psykisk ubalanse situasjonsbetinget er det. 

Anonymkode: 7b008...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...