Gå til innhold

Heftig PMS gir hard overgangsalder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min venninne på 50 har aldri vært plaget av pms. Og nå har hun en helt ok overgangsalder. Hun sier det er fordi kroppen hennes tåler hormonsvingninger godt. 

Jeg derimot, tålte ikke p-piller og plages skikkelig med pms. Har begynt å få uregelmessig mens og humørsvingninger 😬. Er 45 og gruer for de neste 10 årene.

Hva er deres erfaringer, har dere som hadde pms-plager en slitsom overgangsalder? 

Anonymkode: 6284b...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det har noen sammenheng, jeg har aldri vært plaget med PMS, men har hatt/har en forferdelig overgangsalder.

Anonymkode: 852ce...742

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min erfaring ; PMS var hard men overgangsalder merka jeg lite til. 

Anonymkode: f7a9e...828

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier

Så utrolig takknemlig for at jeg ikke har månedlige sykluser lenger, det var noen tøffe ti-år, og overgangsalderen var en to-års feriereise til Provance sammenlignet med det.

Du spurte ikke om det, men jeg må bare få fortelle at det å komme ut på den andre siden har gjort meg til den jeg alltid har lyst til å være. Elsker livet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk dere opp i vekt? Jeg er livredd for det. Alltid vært tynn.

Anonymkode: e739f...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri pms plager men fy faen for en jævlig overgangsalder. Er ikke ferdig enda. Har fått alt av de verste plager. Ikke gått opp i vekt. Takk for homonplaster. Tror jeg hadde klikka ellers

K57

Anonymkode: c2d77...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror heller ikke det er noen sammenheng der. Min mor har hatt fryktelig PMS bestandig, overgangsalderen hennes var ganske symptomfri, hun sier selv hun kun hadde plager en eneste dag.

Anonymkode: adfcd...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gikk dere opp i vekt? Jeg er livredd for det. Alltid vært tynn.

Anonymkode: e739f...3a9

Det er faktisk lurt å gå litt opp i vekt når man blir eldre, kroppen har noe å tære på ved sykdommene som kommer. Og har du vært tynn hele livet vil du antageligvis ikke bli så mye tyngre, kanskje akkurat det kroppen din vil trenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv midt i det nå. Har aldri hatt PMS, men nå....takk gud for at jeg har en tolmodig mann. Rundt tiden eggløsning til mens kjennes kroppen 10 kg tyngre ut. Mensen kommer ikke når den skal, kan gjerne hoppe over 1-3 mnd. Når mensen kommer går trollet ut av kroppen, humøret blir toppers å kroppen føles fin. Lurer på hvor lenge jeg må kjempe med dette. Har nå hodt på et par år.. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min hadde heftig PMS og tålte alt av hormonprevensjon og andre medisiner som påvirker hormoner veldig dårlig. Hun har merket veldig lite til overgangsalderen. :) 

Anonymkode: 09cc7...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt lett PMS. Overgangsalderene er et helvette!

Anonymkode: ac1ac...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...