Gå til innhold

Chromebook eller nettbrett eller...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en litt tung bærbar jeg drasser med meg på reise men har lyst å gå over til noe lettere. Jeg har et nettbrett jeg utelukkende bruker til strømmetjenester på tur, men det er gammelt og begynner å slite litt. Så, da tenkte jeg en gylden middelvei hadde vært noe. Et nettbrett med tilhørende tastatur-deksel? En liten chromebook?

Det skal fortrinnsvis brukes til underholdning/tidtrøyte. Strømmetjenester, facebook, surfe på nett o.l. Jeg må kunne koble til et fysisk tastatur.

Er det noen som har det ene eller andre (eller begge deler) og som kan komme med anbefalinger mtp det jeg i hovedsak skal bruke det til? 

Anonymkode: ed8d6...66c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Chromebook er gull så lenge den skal brukes til å surfe og streame med. Starter opp på 2 sekunder.

Anonymkode: 1521c...3b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er svært viktig å tenke igjennom før du går fra bærbar PC til chromebook eller nettbrett det er at nettbrett/chromebook er begrenset til å kun fungere med apper du finner i appstore (ipad) /google play store (androidbaserte nettbrett og chromebook).

Så om du kan gjøre alt du ønsker i apper og skytjenester/internett, så kan du fint gå over til nettbrett eller chromebook. 

Chromebooks har som oftes lite intern minne, så den er forbeholdt at du ikke skal laste ned så mye lokalt. Alternativt må du opp i høyere pris, og da kan man kanskje se på en vanlig bærbar PC isteden? 
For eks; skal du laste ned serier/filmer fra strømmetjenester så du kan se når du ikke har internett? Itillegg til bilder, dokumenter etc. 

Anonymkode: 6d759...fcb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...