Gå til innhold

Endre farge på sideviseren


Gogglebox

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at jeg vanligvis har et godt syn, men denne sideviseren hvor man kan se sidetall og forrige - neste hvor det er grått på blå bakgrunn, eller enda svakere grå på blå bakgrunn i dark mode versjonen, gjør at jeg føler at jeg famler i blinde. Er det noen planer om å endre skrift-fargen eller bakgrunnen til noe som gir bedre konstraster? Kan bare tenke meg hvor utfordrende det er for svaksynte å vite hvilken side de er på. Kan også hende at det bare er jeg som henger meg opp i det, men jeg føler at det fortjener en tråd allikevel 

IMG_1346.png

Endret av Gogglebox
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter forrige oppdateringer skjedde det noe med fargene på forumet vårt, dette kombinert med muligheten for darkmode har gjort at vi skal ta en større gjennomgang av fargene som finnes slik at vi er opp til standard i henhold til retningslinjene stilt hos WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). 

Dette kan ta litt tid da det omfatter ikke bare farger, men også bruk av andre hjelpemidler. Så vi er på saken :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra i mørk modus, så håper dere ikke heller ut babyen med badevannet :)  Men ser det som påpekes i HI (grå på blå også i mørk modus). Jeg hadde faktisk ikke lagt merke til at det stod noe der i det hele tatt. Hva med å rett og slett gi de samme farve som tallene til venstre (i PC-visning)? Ganske hvite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenobia skrev (På 6.6.2023 den 21.52):

Mye bra i mørk modus, så håper dere ikke heller ut babyen med badevannet :)  Men ser det som påpekes i HI (grå på blå også i mørk modus). Jeg hadde faktisk ikke lagt merke til at det stod noe der i det hele tatt. Hva med å rett og slett gi de samme farve som tallene til venstre (i PC-visning)? Ganske hvite?

Å nei nei, vi skal beholde mørk modus, men vi ønsker at fargekombinasjoner skal være godkjent i forhold til WCAG. Det går både på fargekombinasjoner og kontraster i forhold til fargene rundt o.l. så usikker på om hvitt på blått også vil passere, men det skal vi finne ut av :) 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...