AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Jeg har de siste dagene hørt en litt høy skrapelyd fra motoren når jeg starter bilen. Det høres ut som om noe kommer borti en vifte eller lignende. Når jeg skrur av tenningen og prøver igjen, er skrapelyden borte, og alt fungerer som det skal. Det har bare skjedd et par ganger ved oppstart når bilen har stått en stund og blitt kald. Jeg har en gammel bensindrevet golf, om det har noe å si. Er det noen her som har peiling på hva det kan være? Skal ringe verksted imorra, men sitter og tenker på dette nå og er redd for hva det kan være. Er det noe som er dyrt å fikse, så må jeg heller kvitte meg med bilen, Ikke vits å bruke mye penger på en så gammel bil (2005-modell). Noen som har en idé om hva det kan være? Anonymkode: 9aed5...581
Maskinfører Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har de siste dagene hørt en litt høy skrapelyd fra motoren når jeg starter bilen. Det høres ut som om noe kommer borti en vifte eller lignende. Når jeg skrur av tenningen og prøver igjen, er skrapelyden borte, og alt fungerer som det skal. Det har bare skjedd et par ganger ved oppstart når bilen har stått en stund og blitt kald. Jeg har en gammel bensindrevet golf, om det har noe å si. Er det noen her som har peiling på hva det kan være? Skal ringe verksted imorra, men sitter og tenker på dette nå og er redd for hva det kan være. Er det noe som er dyrt å fikse, så må jeg heller kvitte meg med bilen, Ikke vits å bruke mye penger på en så gammel bil (2005-modell). Noen som har en idé om hva det kan være? Anonymkode: 9aed5...581 Kan være utløserlager veivlager osv få det sjekket opp
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Maskinfører skrev (9 minutter siden): Kan være utløserlager veivlager osv få det sjekket opp Takk for svar, ja jeg skal få det sjekket opp. Lyden kommer idet jeg starter motoren, mens bilen står i fri, så clutchen var ikke i bruk når lyden kom. Hvis det viser seg at det koster litt å fikse dette, må jeg prøve å få solgt den, og heller kjøpe en ny bil. Hva tenker du en Golf 5, 2005-modell, som har gått forholdsvis lite, er EU-godkjent til aug 2024, og har nye sommer- og vinterdekk, kan være verdt? Skjønner at jeg ikke får så mye for den altså, og enda mindre enn med denne potensielle nyoppståtte feilen, men kunne det vært et poeng å selge, eller bare vrake? Anonymkode: 9aed5...581 1
Maskinfører Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Takk for svar, ja jeg skal få det sjekket opp. Lyden kommer idet jeg starter motoren, mens bilen står i fri, så clutchen var ikke i bruk når lyden kom. Hvis det viser seg at det koster litt å fikse dette, må jeg prøve å få solgt den, og heller kjøpe en ny bil. Hva tenker du en Golf 5, 2005-modell, som har gått forholdsvis lite, er EU-godkjent til aug 2024, og har nye sommer- og vinterdekk, kan være verdt? Skjønner at jeg ikke får så mye for den altså, og enda mindre enn med denne potensielle nyoppståtte feilen, men kunne det vært et poeng å selge, eller bare vrake? Anonymkode: 9aed5...581 Hei igjen det finnes alltid VW entusiaster der ute som skrur sjøl evt så noe får du nok ville nok vurdert salg som delebil evt repobjekt Best vurdering får du ved bruk av denne Bilvärdering kvdnorge.no Du skal se på Privatpris
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 Hvis du trykker inn clutchen og det blir stille er det utløserlager. Trykk clutch ut og inn. Om lyden kommer og går har du funnet feilen. Men hvis lyden kommer kun ved oppstart mistenker jeg det er noe annet. Anonymkode: c77ac...258
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du trykker inn clutchen og det blir stille er det utløserlager. Trykk clutch ut og inn. Om lyden kommer og går har du funnet feilen. Men hvis lyden kommer kun ved oppstart mistenker jeg det er noe annet. Anonymkode: c77ac...258 Jeg har snakket med verksted nå, og det er viften for innblåsing av luft til motorens katalysator som er i ferd med å gå. Kan få tak i billig vifte til ca 1000kr pluss moms, pluss arbeid hos verksted. Hadde du skiftet viften på såpass gammel bil? Det kan kanskje hjelpe meg å få solgt bilen til en bedre sum? Anonymkode: 9aed5...581
Illuminatum Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har snakket med verksted nå, og det er viften for innblåsing av luft til motorens katalysator som er i ferd med å gå. Kan få tak i billig vifte til ca 1000kr pluss moms, pluss arbeid hos verksted. Hadde du skiftet viften på såpass gammel bil? Det kan kanskje hjelpe meg å få solgt bilen til en bedre sum? Anonymkode: 9aed5...581 Dersom det er det eneste problemet så ville jeg fikset. Du har fortsatt en billig bil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå