Gå til innhold

Mannen gir barna Munkholm

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er alkoholfritt og i så måte greit nok, men jeg lurer på hvorfor?

Anonymkode: a11ce...8b9

Fordi det er en helt vanlig drikke for folk. Hvorfor drikker du kaffe? Melk? Saft? Brus? Husk også på at øl har meget lange tradisjoner. Jeg ser virkelig ikke problemet med å servere alkoholfritt øl. Eller skal vi kutte smoothies med jordbær, siden det kan minne litt om strawberry daquiri? Tøvete!

Anonymkode: 34c52...8ad

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi det er en helt vanlig drikke for folk. Hvorfor drikker du kaffe? Melk? Saft? Brus? Husk også på at øl har meget lange tradisjoner. Jeg ser virkelig ikke problemet med å servere alkoholfritt øl. Eller skal vi kutte smoothies med jordbær, siden det kan minne litt om strawberry daquiri? Tøvete!

Anonymkode: 34c52...8ad

Vel, det er vel ikke vanlig å gi barna koffeinfri kaffe heller, selv om det ikke skader, det er noe med skille mellom voksendrikk og drikke for alle... Det skurrer litt for meg i hvert fall fordi  jeg tenker at terskelen en mindreåring vil ha for å begynne å drikke den alkoholholdige varianten, vil være en del mindre hvis de liker smaken. Tror jeg.

Anonymkode: f6764...3e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg over. Et eksempel til:  alkoholfri vin. Det blir jo litt rart å skjenke opp vin til barn. 

Anonymkode: f6764...3e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

45% mindre kalorier enn brus, masse vitaminer og mineraler. Mye bedre å gi enn brus! 

Anonymkode: 19a95...d44

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes egentlig ikke det er bedre/verre enn brus jeg. Øl er en del av norsk historie og norsk kultur. Helt innafor at barn ikke skal ha alkohol, men alkoholfritt øl eller vørterøl er tradisjonelt er forbundet med styrkedrikk og god helse. 

Anonymkode: 1618b...a64

Men hvor mange gir brus til 2 og åringer.. 

Anonymkode: bae4e...fb9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår snart toåring for koffeinfri svart te. Ser ikke noe problem med alkoholfri drikke…

Anonymkode: ce49e...01c

• Liker 4
Skrevet

Munkholm er da mye sunnere enn Cola. Uansett så er ikke Munkholm helt alkoholfritt , det inneholder ca 0.5 prosent alkohol. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mannen min syntes det er artig å gi barna Munkholm. Ja, jeg vet det er alkoholfritt, men hvorfor venne de på smaken? Det irriterer meg, og jeg ser at andre foreldre reagerer. Mannen syntes det er kjempegøy, og sier ring som at «nå slipper de å venne seg til smaken av øl når de blir ungdommer. Barna er 2 og 5.

ville du syntes det var greit? 

Anonymkode: 1cc17...cea

Munkholm inneholder alkohol selv om det etter loven kan kalles alkoholfritt. Med den informasjonen i tankene tror jeg du vet svaret.

Anonymkode: 364c8...cac

• Nyttig 1
Skrevet

Vørterøldrikkende far og lillesøster i hus her. Minstemann har drukket vørterøl siden, tja, kanskje 2-årsalder? Som flere påpeker over: Det inneholder faktisk en hel masse næringsstoffer og har vært helt gull da hun var syk som liten. Mye bedre å gi henne en vørterøl enn å gi cola eksempelvis. Skal dog innrømme at jeg ble veldig glad den gangen de gikk over fra de brune ølflaskene til vørterøl på boks - rent visuelt så ser det rett og slett bedre ut ;)

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått det siden jeg var liten. Nå er jeg 35 og har aldri drikki en munkholm eller øl etter fylte 17. Hater smaken.

Så her syns jeg du bare lager drama for å lage drama.

Anonymkode: c1fa9...ec0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men hvor mange gir brus til 2 og åringer.. 

Anonymkode: bae4e...fb9

Flere enn du liker å tenke på…

Jeg har kun blandet meg inn i barneoppdragelsen til min søster én gang. Det var da hun ga nevøen min på 1,5 år Pepsi Max. Har selv vært avhengig av f*enskapet, så da fikk hun høre det.

Anonymkode: 3866d...e99

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg hadde ei gammeltante som lot meg prøve røyken hennes i en alder av 9 år, så jeg skulle lære meg at det ikke var noe godt😅 skal sies at jeg aldri ble noe røyker… men dette var på 90 tallet, jeg har en toåring selv og ville ikke likt det om mannen ga han øl, selv om den er alkoholfri. Men er det ikke sånn at barna dine mister lysten på å prøve når de kjenner smaken da? Hvis de fortsetter å ville smake må du jo ta en alvorsprat med mannen din

Anonymkode: 7d652...1e5

AnonymBruker
Skrevet
Lillemy^ skrev (12 timer siden):

ikke greit nei🤔

Hvorfor er ikke der greit? Da kan man ikke servere barna saft eller brus heller, da - der smaker jo det samme som rusbrus…. 

Anonymkode: c5081...5d7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
nordlending skrev (11 timer siden):

Vil han veldig gjerne at de skal drikke øl med en gang de blir ungdom? 🤷‍♀️🤦‍♀️

Ja, sikkert istedenfor rusbrus ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tja, det er jo alkoholfritt, så sånn sett er det jo greit. Jeg hadde ikke reagert på at noen lot et barn smake på om de ønsket det. 

Men jeg reagerer på holdningen hans rundt det. Barn blir svært lett påvirket. Får de positiv forsterkning rundt det å drikke alkoholfritt øl, og samtidig normalisert øldrikking mot ungdomstid (regner med at han sier dette rundt barna)?) så er jo ikke det helt bra. 

Anonymkode: 2f9c7...6a3

Hva med brus og saft? Da venner man jo seg til smaken av rusbrus…. De fleste ungdommer drikker rusbrus og ikke øl. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått det siden jeg var liten. Nå er jeg 35 og har aldri drikki en munkholm eller øl etter fylte 17. Hater smaken.

Så her syns jeg du bare lager drama for å lage drama.

Anonymkode: c1fa9...ec0

Det er dessverre mange overhysteriske foreldre….. Når foreldre går i taket fordi 3-åringen fikk se TV hos svigermor, så sier det jo litt om hvilke tilstander foreldre befinner seg i idag…. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det fikk vi smake på som barn også. Vørterøl, ingefærøl og annen alkoholfri øl eller drikke. Ser ikke problemet.. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 13e39...945

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å la barna drikke alkoholfri øl enn brus og saft. Alkoholfri øl er faktisk næringsrikt og har mye bra for kroppen, sammenlignet med brus og saft. 

Jeg kommer fra et hjem med lavt til moderat alkoholforbruk. Var myndig før jeg så mamma beruset. Hun har likevel vært glad i alkoholfri øl og jeg har drukket både Munkholm og vørterøl fra jeg var barn. Jeg drikker alkohol ytterst sjeldent nå i voksen alder. Drakk nesten aldri under hverken russetiden eller studietiden. Kan fint nyte en alkoholfri øl i solen eller til fredagstacoen. 

Anonymkode: da6ec...804

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Munkholm inneholder alkohol selv om det etter loven kan kalles alkoholfritt. Med den informasjonen i tankene tror jeg du vet svaret.

Anonymkode: 364c8...cac

Det gjør også kefir..

Anonymkode: 13e39...945

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...