AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Mannen min syntes det er artig å gi barna Munkholm. Ja, jeg vet det er alkoholfritt, men hvorfor venne de på smaken? Det irriterer meg, og jeg ser at andre foreldre reagerer. Mannen syntes det er kjempegøy, og sier ring som at «nå slipper de å venne seg til smaken av øl når de blir ungdommer. Barna er 2 og 5. ville du syntes det var greit? Anonymkode: 1cc17...cea 1
Maskinfører Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Litt enig med mannen din om det ikke er ett alkoholfritt hjem 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Det er også best å ikke gi dem brus (blandevann). Anonymkode: e5275...bee 2 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Nei men i helvette 🤯 Unnskyld språkbruken, men at det er mulig å være så dum Anonymkode: b33a5...348 7 4
nordlending Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): nå slipper de å venne seg til smaken av øl når de blir ungdommer Vil han veldig gjerne at de skal drikke øl med en gang de blir ungdom? 🤷♀️🤦♀️
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 Ja, for det er det jo griseviktig at de liker smaken av så tidlig som mulig.. Herregud så harry! Anonymkode: 6e6ae...552 9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 Så små barn; nei. Men min lillesøster var ikke så gammel da hun fikk vørterøl til jul. Flere voksne drakk dette og hun ville smake, noe hun fikk. Hun likte det, og fikk vel fast til jul så lenge hun ønsket. Kanskje fra 7 år? Men var jo ingen ståhei rundt det, og kun ved juletider. Hun rører nesten ikke alkohol idag, så hun ble ingen dranker hun iallefall. Men måten mannen din gjør det på, hadde jeg også reagert litt på. Anonymkode: f0d3f...592 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 Jeg har latt ungene smake på munkholm fordi de ville prøve. Jeg ser ikke problemet med det. Men det blir fort annerledes når han vitser om det på den måten han gjør. Er det han som tar initiativ til å gi dem dette? Anonymkode: 5dfd0...713 4 2
Nowayback Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 Jeg fikk vanlig øl av min far da jeg var rundt 10 (skulle være bra mot kvalme). Kjøpte også munkholm og vørterøl i butikken rundt samme alder. Så sikkert skikkelig sært ut. Men jeg likte smaken. Er glad i øl i dag, men drikker kun alkohol rundt halvparten av alle helger i et år. Så ingen grunn til å hyle av at barna får Munkholm. Det er jo faktisk sunnere enn brus. Og det er ikke alkohol, så hva er problemet da? 9 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har latt ungene smake på munkholm fordi de ville prøve. Jeg ser ikke problemet med det. Men det blir fort annerledes når han vitser om det på den måten han gjør. Er det han som tar initiativ til å gi dem dette? Anonymkode: 5dfd0...713 Til å begynne med, men nå liker de det jo🤯 ts Anonymkode: 1cc17...cea
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Synes ikke at det er greit. Det er jo øl og smaker øl. Hvorfor venne dem til det? Jeg drakk mye vørterøl som barn, så kanskje jeg ikke skal uttale meg heh Anonymkode: f6764...3e7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #13 Skrevet 1. juni 2023 Jøss, hva er galt med det? Her er det servert hjemmebrygget øl (alkoholfritt) til julemiddagene og en del søndagsmiddager av min bestemor siden faren min var barn, så hos oss er det noe vi har vokst opp med. Ingen er alkoholikere og pappa er t o m politi. 😂 Anonymkode: 34c52...8ad 13 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #14 Skrevet 1. juni 2023 Det er alkoholfritt og i så måte greit nok, men jeg lurer på hvorfor? Anonymkode: a11ce...8b9
Hippogriff Skrevet 1. juni 2023 #15 Skrevet 1. juni 2023 Hadde neppe ringt barnevernet. Har også vokst opp med hjemmebrygget alkoholfritt øl - verken foreldre eller vi i søskenflokken er blitt alkoholiserte tross tilgang på alkoholfritt øl. Når det er sagt så ser vel heller ikke jeg helt humoren hans der. Men ikke verre enn en liten skuldertrekk fra min side. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #16 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er alkoholfritt og i så måte greit nok, men jeg lurer på hvorfor? Anonymkode: a11ce...8b9 Enig. Venne 2-åringen til smaken av øl…? Hvorfor er det noe han tenker på? Anonymkode: a5e02...700
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #17 Skrevet 1. juni 2023 Tja, det er jo alkoholfritt, så sånn sett er det jo greit. Jeg hadde ikke reagert på at noen lot et barn smake på om de ønsket det. Men jeg reagerer på holdningen hans rundt det. Barn blir svært lett påvirket. Får de positiv forsterkning rundt det å drikke alkoholfritt øl, og samtidig normalisert øldrikking mot ungdomstid (regner med at han sier dette rundt barna)?) så er jo ikke det helt bra. Anonymkode: 2f9c7...6a3 2
Leo Skrevet 1. juni 2023 #18 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så små barn; nei. Men min lillesøster var ikke så gammel da hun fikk vørterøl til jul. Flere voksne drakk dette og hun ville smake, noe hun fikk. Hun likte det, og fikk vel fast til jul så lenge hun ønsket. Kanskje fra 7 år? Men var jo ingen ståhei rundt det, og kun ved juletider. Hun rører nesten ikke alkohol idag, så hun ble ingen dranker hun iallefall. Men måten mannen din gjør det på, hadde jeg også reagert litt på. Anonymkode: f0d3f...592 Hvorfor skulle det bli noen form for ståhei rundt servering av vørterøl? Det ligner jo overhodet ikke på det vi vanligvis forbinder med øl som inneholder alkohol! 5 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #19 Skrevet 1. juni 2023 Er det ikke litt harry? Anonymkode: d7079...663
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #20 Skrevet 1. juni 2023 Jeg synes egentlig ikke det er bedre/verre enn brus jeg. Øl er en del av norsk historie og norsk kultur. Helt innafor at barn ikke skal ha alkohol, men alkoholfritt øl eller vørterøl er tradisjonelt er forbundet med styrkedrikk og god helse. Anonymkode: 1618b...a64 6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå