Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og søsteren min har bestemt oss for å reise til New York i sommerferien. Gleder oss sykt, jeg har alltid drømt om å dra dit :)

Har noen spørsmål til dere som har vært der:

- Vi har lyst å bo så sentrumsnært som mulig, men vil samtidig bo billig de to ukene vi er der. Vil det lønne seg økonomisk sett å bo i utkanten av byen, til tross for pengene det ville gått til transport sentrum-hotellet?

- Hvor lenge før reisen bør vi ordne oss med pass (har hørt at pass til USA skal være noe spesielt), visum, osv.?

- Er det riktig at hotellrom må være bestillt FØR vi ankommer USA (nye sikkerhetsregler)?

- Priser: Er det noe som er spesielt billig i USA sammenlignet med Norge? (f.eks. klær, sko, dvd, datautstyr).

- Hva bør vi absolutt få med oss mens vi er i byen? (show, kino, utested, happenings, arrangementer, konserter, museum, central park?)

I morgen skal vi innom reisebyrået for litt info. ;)

På forhånd takk for svar og innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut om det kan lønne seg å leie en leilighet i 2 uker istedet for hotellrom. Ligger annonser på feks finn.no, har sett leiligheter til leie i NY før, har dere flaks kan det jo hende dere finner noe som passer?

Skrevet

Takk for tipset! Må vel se på finn.no når det nærmer seg. ;)

Fant en kjempelekker leilighet der nå, men den var muligens litt dyr for oss (6000 per uke).

Skrevet

Det blir kr. 428,- pr. pers. pr. døgn. Synes du det er dyrt i New York?

Skrevet
Det blir kr. 428,- pr. pers. pr. døgn.  Synes du det er dyrt i New York?

Nei, når jeg regner på det er det faktisk ikke det. :sjarmor:

Skrevet
Jeg og søsteren min har bestemt oss for å reise til New York i sommerferien. Gleder oss sykt, jeg har alltid drømt om å dra dit :) 

Har noen spørsmål til dere som har vært der:

- Vi har lyst å bo så sentrumsnært som mulig, men vil samtidig bo billig de to ukene vi er der. Vil det lønne seg økonomisk sett å bo i utkanten av byen, til tross for pengene det ville gått til transport sentrum-hotellet?

- Hvor lenge før reisen bør vi ordne oss med pass (har hørt at pass til USA skal være noe spesielt), visum, osv.?

Har dere maskinlesbare pass utsted for oktober 2005 trenger dere ikke noe nytt pass. Har dere de gamle passene. Der det liksom bare er limt kontaktpapir over bilde og teksten må dere ha nytt pass. USA krever nå at alle pass utsted etter oktober 2006 skal være biotekniske. Dvs at det ska være med iris avtrykk (øue), fingeravtrykk osv. Visum trenger dere ikke så lenge dere er norske statsborgere. Hvor lang tid pass tar varierer vel litt ette sesong. Normalt 1-2 uker. Men jeg ville ha gått 1 mnd før jeg i allefall. Så er jeg sikker på at det kommer

- Er det riktig at hotellrom må være bestillt FØR vi ankommer USA (nye sikkerhetsregler)?

Det skal i alelfall bli sånn. Ikke sikker på om det har kommet enda. -

Priser: Er det noe som er spesielt billig i USA sammenlignet med Norge? (f.eks. klær, sko, dvd, datautstyr).

- Hva bør vi absolutt få med oss mens vi er i byen? (show, kino, utested, happenings, arrangementer, konserter, museum, central park?)

Masse i new york å oppleve. Et show på broadway er jo et must. Central park like så.

I morgen skal vi innom reisebyrået for litt info. ;)

På forhånd takk for svar og innspill :)

Skrevet

Takk for bra info, IdaH. :)

Skrevet

Dere finner rimelige klær, sko og vesker i NY :klappe: Men også dyrere designer ting hvis dere vil ha det. Jeg handlet masse vesker på Canal street når jeg var der.... På Canal street finner du det meste hvis det ikke gjør noe at varene ikke er ekte cucci, Prada osv... ;)

Skrevet

Levi's er billig!

Duane Reade er en apotek-lignende kjede som har billige 'frisør-shampo'-merker.

Pennsylvania Hotel like v Madison Sqaure Garden er billig og bra.

Det var hva jeg kom på i farten!

N.Y ER KULT!

:)

Skrevet

Man må ha maskinlesbart pass for å reise inn til USA, om du har plettfritt rulleblad trenger du ikke visum.

Man må oppgi adressen man skal bo på den første eller to første nettene når man ankommer USA, så ja. Ellers er det lurt å bestille før man drar, så blir det mindre stress og man sparer noen kroner.

- Priser: Er det noe som er spesielt billig i USA sammenlignet med Norge? (f.eks. klær, sko, dvd, datautstyr).

Det meste i USA er vel billigere enn i Norge tenker jeg, har ikke vært i NY så vanskelig å gi deg tips, men snus litt rundt på internett, så finner du sikkert noe.

Ellers kan du se www.usa.no, for mer info om innreise til USA.

Skrevet

Tusen takk for MASSE gode New York-tips!!!! :sjarmor:

Det kan desverre hende at vi reiser til London i stedet for. :tristbla: Jeg får se hva økonomien min klarer å få til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...