Gå til innhold

Vondt i leggene/nummen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i de siste dagene hatt veldig vondt i leggene, begynte med at det verker, så ble de kalde og så føles det ut som de brenner. Nå er det mye prikking, føles nummen ut. 
andre som har vært borti noe lignende?? 
 

Anonymkode: 9b0d3...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får alltid vondt i leggene når jeg er ekstremt stresset. Kan det passe hos deg?

Anonymkode: a4eb7...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg får alltid vondt i leggene når jeg er ekstremt stresset. Kan det passe hos deg?

Anonymkode: a4eb7...e47

Trodde ikke der gikk ann å få vondt i leggene av stress! Men ja. 
Men prikker det hos deg da? Hos meg er det merkelig å gå også, tungt, og prikker/kribling hele tiden.. 

Anonymkode: 9b0d3...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes det likt ut i begge leggene? Enn lårene?

Anonymkode: 262bb...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha masse muskelknuter i lårene, rumpa og korsryggen. Dette begrenser blodtilførselen til leggene. Stive muskler får man av stress vertfall. 

Kan også være noe som presser på en nerve i ryggen. Isjias gir ofte vondt nedover bena. 

Ville gått til legen jeg da.

Anonymkode: 14220...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kjennes det likt ut i begge leggene? Enn lårene?

Anonymkode: 262bb...896

Ja, kjennes likt ut., 

Anonymkode: 9b0d3...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo gå til legen og få sjekket det ut hvis dette ikke gir seg. Jeg ville ringt legekontoret og spurt hva de synes.

Anonymkode: 7f4bf...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trodde ikke der gikk ann å få vondt i leggene av stress! Men ja. 
Men prikker det hos deg da? Hos meg er det merkelig å gå også, tungt, og prikker/kribling hele tiden.. 

Anonymkode: 9b0d3...77c

Ja, både prikking og vondt. I både legger og bakside av lår.

Anonymkode: a4eb7...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de ganske harde også, selv mens du er i hvile? Min fysioterapeut sa til meg at det første stedet stress ofte setter seg er i leggene/ leggmusklene. Men, du bør sjekke det ut for Sikkerhets skyld. Vi har jo årer/nerver fra hjertet og ned til leggen så det er greit å utelukke helt at det er noe feil på de.

Anonymkode: 26119...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er de ganske harde også, selv mens du er i hvile? Min fysioterapeut sa til meg at det første stedet stress ofte setter seg er i leggene/ leggmusklene. Men, du bør sjekke det ut for Sikkerhets skyld. Vi har jo årer/nerver fra hjertet og ned til leggen så det er greit å utelukke helt at det er noe feil på de.

Anonymkode: 26119...50a

Ja de er ganske harde.. fysioterapeuten sa jeg var helt stiv.. trur du det er noe med hjerte da? Får vell bestille legetime, men får nok inne time før om lenge.

Anonymkode: 9b0d3...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja de er ganske harde.. fysioterapeuten sa jeg var helt stiv.. trur du det er noe med hjerte da? Får vell bestille legetime, men får nok inne time før om lenge.

Anonymkode: 9b0d3...77c

Nei, nei. Mest sannsynlig ikke. De fleste som har problemer med beina/legger har ikke hjerteproblemer. Men de fleste med hjerteproblemer kan ofte ha problemer med beina pga tette årer og sånn. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Anonymkode: 26119...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Trodde ikke der gikk ann å få vondt i leggene av stress! Men ja. 
Men prikker det hos deg da? Hos meg er det merkelig å gå også, tungt, og prikker/kribling hele tiden.. 

Anonymkode: 9b0d3...77c

På hvordan måte er det merkelig å gå? Jeg synes du skal ringe fastlegen og be om ø-hjelps-time. 

Anonymkode: 853cb...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

På hvordan måte er det merkelig å gå? Jeg synes du skal ringe fastlegen og be om ø-hjelps-time. 

Anonymkode: 853cb...ecb

Er ikke så vondt å gå nå,stikker av og til i leggen,  men er mer når jeg står i ro, eller legger med ned å slapper av. Føles helt stiv ut. Og føles veldig kald/brennende 

Anonymkode: 9b0d3...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, nei. Mest sannsynlig ikke. De fleste som har problemer med beina/legger har ikke hjerteproblemer. Men de fleste med hjerteproblemer kan ofte ha problemer med beina pga tette årer og sånn. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Anonymkode: 26119...50a

Jeg har sjekket hjertet. Med ekg for 3 mnd siden, og ultralyd og 48t ekg for 8 mnd siden. Så tror ikke det er noe galt med det, Men alt kan jo skje på noen mnd😅

Anonymkode: 9b0d3...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har hatt lignende? Var hos legen idag, fant ingenting. Men det brenner, og svir hele tiden. 

Anonymkode: 9b0d3...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen andre som har hatt lignende? Var hos legen idag, fant ingenting. Men det brenner, og svir hele tiden. 

Anonymkode: 9b0d3...77c

Og prikker…

Anonymkode: 9b0d3...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...