Gå til innhold

Hverdagen er stressende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg poster i riktig kategori, bare for å få det sagt.

Livet om dagen er så slitsomt. Det er klesvask, rydding, husarbeid,unger i skole og bhg, huske på ditt og datt, arrangere det ene og det andre, være aktiv, være sosial, prestere på jobb og beholde relasjonene. Vi har også et gammelt råttent hus som må fikses, alltid er det et eller annet som må ordnes, kjøpes, byttes osv. Oppussinga har også utfordret vår økonomi så nå jobber mannen mye overtid for å få det til å gå rundt. Jeg vet jeg er heldig som har ting på stell men likevel er jeg stressa og sliten, klarer ikke slappe av og føler jeg ikke strekker til. Jeg kunne sikkert gjort mer men det er begrensa hvor mye jeg orker etter jobb. Flere i min situasjon?

Anonymkode: 34d9f...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I feel you. 
 

Vi har ikke oppussing i tillegg, men føler veldig på alt det andre du beskriver.

Det går i ETT, tusen ting og sjonglere til enhver tid. Det føles temmelig håpløst innimellom med fulle jobber og familieliv med flere barn 😛 Liksom ikke mulig å kombinere på en tilfredsstillende måte med litt overskudd og tid i behold 🤷‍♀️

Har dessverre ikke så mange råd til deg annet enn det «vanlige» som du sikkert allerede gjør; faste rutiner på ting, ukeshandling, middagsplan, evt vaskehjelp…. Men du er absolutt ikke alene om å kjenne på stresset 😛 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke om jeg poster i riktig kategori, bare for å få det sagt.

Livet om dagen er så slitsomt. Det er klesvask, rydding, husarbeid,unger i skole og bhg, huske på ditt og datt, arrangere det ene og det andre, være aktiv, være sosial, prestere på jobb og beholde relasjonene. Vi har også et gammelt råttent hus som må fikses, alltid er det et eller annet som må ordnes, kjøpes, byttes osv. Oppussinga har også utfordret vår økonomi så nå jobber mannen mye overtid for å få det til å gå rundt. Jeg vet jeg er heldig som har ting på stell men likevel er jeg stressa og sliten, klarer ikke slappe av og føler jeg ikke strekker til. Jeg kunne sikkert gjort mer men det er begrensa hvor mye jeg orker etter jobb. Flere i min situasjon?

Anonymkode: 34d9f...844

Ja! Og for to år siden solgte vi huset og kjøpte en rekkehusleilighet. Beste valget vi har gjort. Vi solgte unna alt vi klarte, og satset hardt på å minimalisere det materielle. Begge tjener ganske greit med våre daglige jobber, og med billigere bolig og færre ting har vi nå råd til fine ferier, gøye aktiviteter i helgene osv. Nå jobber vi sjelden overtid, og har fokus på å leve livet som gir oss lykke og overskudd i det daglige. 

Anonymkode: 2145b...a40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må anerkjenne at man ikke rekker alt og finne løsninger som frigir tid i hverdagen og ha god organisering.  Ukeshandling på nett, vaskehjelp, betale andre for oppussing, «mealprepping», dvs lage istand til mange middager på søndager, ev fryse ned.  Samle opp mer klesvsk. Ikke stresse over at man ikke vasker alt 1 gang i uka.  Mer bestilling på nett som ikke er matvarer. Involvere barn i alt hjemme så alt gjøres sammen så det blir noe sosialt.  Ihvertfall droppe klær som må strykes. Ha god oppbevaring for alt mulig. 

Anonymkode: d272c...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...