Gå til innhold

Amme-rier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hørt at man kan få rielignende smerter når man ammer nyfødt baby. Har ikke stresset så mye med dette ettersom at dette er nummer to, og jeg fikk det ikke forrige gang. Men så leser jeg at det er nettopp når man er flergangsfødende man får det😅🙈

 

så stemmer det, at disse smertene kommer når man har født flere barn? Og hvor lang tid etter fødsel varer de? 

Anonymkode: fb46a...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert etter-rier? De kommer ofte etter fødsel, og ofte når man ammer :) jeg fikk de samme natt med nr 1, og plutselig 2 uker fødsel etter nr 2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kun med nr 3. Og ja, merket de under amming. Var mer som menssmerter for min del. Var over etter ca 2 døgn.

Anonymkode: 87ebe...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det umiddelbart ved amming av nummer 2. Litt som vonde menssmerter for min del, og de ga seg etter cirka 3-4 dager. 

Anonymkode: 76573...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det da jeg ammet både første og andre, men ingen av gangene var det i nærheten av like vondt som rier for min del. Kjente det samme "rushet" som man får av rier/kynnere, samt kramper som innimellom var litt vonde, men ikke like vonde som ordentlige rier. Så trenger ikke å bli så ille :) Vet dog at noen er mer plaget enn andre. 

Anonymkode: 37607...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det med nummer to og varte i et par dager. Det kjentes ut som veldig svake rier 😊ingenting i forhold til fødselen men litt ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk det med begge mine. Det er etter-rier, ikke rier. De var mer som svake menssmerter, og overhodet ikke noe å grue seg til. Litt plagsomme, men ikke noe mer. Det varte vel i et par døgn. 

Anonymkode: 93dff...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det bare noen dager rett etter fødsel da vi fortsatt var på sykehuset, med nr. 1. Det var LANGT fra like jævlig som de ekte riene, men de tok såpass tak at jeg fikk smertestillende. Det var nok med paracet/ibux. Ikke noe å være redd for i hvert fall :)

Anonymkode: 33241...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde det bare noen dager rett etter fødsel da vi fortsatt var på sykehuset, med nr. 1. Det var LANGT fra like jævlig som de ekte riene, men de tok såpass tak at jeg fikk smertestillende. Det var nok med paracet/ibux. Ikke noe å være redd for i hvert fall :)

Anonymkode: 33241...077

Der sa du noe, jeg ble satt på paracet + ibux fordi jeg ble sydd så mye, så det medvirket vel til at etter-riene føltes milde. 

Anonymkode: 93dff...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det med første, og ingen hadde forklart meg at det kunne skje. Var som vonde mensensmerter og kom når jeg ammet. Fikk paracet og ibux (en av hver) og gjerne før amming. Smertestillende funket fint her. Gikk over etter et par dager. 

Anonymkode: 6478c...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som opplever dette og det går uansett som regel over etter få døgn. Jeg hadde noen milde etter-rier etter andre fødsel i bare et døgn.

Noen får sterkere smerter, men det kan man ta paracet mot eventuelt. Det kan du få på sykehuset. 

Anonymkode: 836f2...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, godt å høre at smertene som regel ikke er verre enn at man får dem bort med smertestillende :) ts

Anonymkode: fb46a...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...