Gå til innhold

Kjennes epidural ut som om beina sover?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk spinalbedøvelse under utskraping av morkake etter fødsel, og syns det var helt grusomt ekkelt. Kjentes ut som beina sov, det prikket liksom i beina og jeg kunne kjenne dem men på en ekkel måte. Sykepleier skulle hele tiden kjenne på beina under oppvåkning. Var nesten verre enn å føde. Kjennes epidural likt ut? 

Anonymkode: b6463...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for min del, jeg kjente alt meeeget godt. 

Anonymkode: e88a4...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ingenting annet enn at riene forsvant. 

Anonymkode: 1a7df...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt nummen i lårene, ja. Rar følelse. Nå satt riene mine i låra, så det kan jo ha spilt en rolle.

Anonymkode: d83d4...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt epidural i annen forbindelse, kunne gå rundt etterhvert, ingen redusert følelse i beina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beina mine kjentes helt normale ut da jeg hadde epidural og lå i senga, men det var litt vanskelig å reise seg og gå. Tror ikke beina sov, men de kjentes litt svekket. Fikk spinalbedøvelse etter hvert da epiduralen ikke funket lenger, og da kjente jeg bare at beina sov i det bedøvelsen holdt på å gå ut. Før det hadde jeg null og niks følelse i beina, var totalt lammet. 

Anonymkode: 0f071...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke nummen i beina, jeg var oppe og stod og gikk dessuten på do selv. Da jeg måtte sys etter første fødsel fikk jeg spinal og ikke epidural og da hadde jeg ingen følelse i beina i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epidural kjennes ikke som spinalbedøvelse. Jeg fikk spinalbedøvelse da jeg måtte operere foten mens jeg var gravid, og det føltes som jeg var lam fra hofta og ned. Fikk epidural under fødsel, som fjernet smertene, men jeg kunne gå sitte, hoppe på ball. 

Anonymkode: 748b1...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nummen i beina av epidural ved fødsel, spesielt ene beinet kunne jeg ikke stå på. Og det hang i litt etterpå. Veldig ekkelt, bestemte meg for å ikke ta epidural igjen.

Anonymkode: 8b72c...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet følelsen i det ene beinet. Kunne ikke bevege det.

Anonymkode: 46f47...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mister følelsen eller det prikker i beina har er den litt skeiv eller su har fått for mye bedøvelse.

De sier du skal si ifra om du mister følelsen.

Men vi vondt gjorde det ikke!

Anonymkode: 9015d...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk spinalbedøvelse under utskraping av morkake etter fødsel, og syns det var helt grusomt ekkelt. Kjentes ut som beina sov, det prikket liksom i beina og jeg kunne kjenne dem men på en ekkel måte. Sykepleier skulle hele tiden kjenne på beina under oppvåkning. Var nesten verre enn å føde. Kjennes epidural likt ut? 

Anonymkode: b6463...434

ikke for min del, men har hørt at det kan kjennes slik for noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg kjennte veldig på denne "prikkingen" i beina og at det føltes ut som de sov. Det ene beinet klarte jeg faktisk ikke løfte opp selv engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke noe spesielt, ble bare mindre smerter.

Anonymkode: 337bf...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke gå, mistet helt følelsen i beina. Kjente ikke da de klippet eller sydde. Skikkelig ekkelt!! Skal aldri ha det igjen. Epidural virker ikke en gang.  Verste smertene noen gang. 

Anonymkode: 03963...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ingen problemer med epiduralen. Ble bare nummen der jeg skulle og kjente ikke at ungen kom ut annet enn et slags press. Kunne fint gå selv etterpå.

Anonymkode: b072e...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt epidural to ganger og ble nummen/lam begge ganger. Første gang ble jeg nummen i begge rumpeballer og øverst i lårene, tror resten av beina var ok, men fordi jeg var så nummen øverst klarte jeg ikke å bevege meg stort og siden det var en langvarig fødsel så ble det etter hvert ubehagelig å måtte ligge lenge statisk. Endte i hastekeisersnitt, så vet ikke hvordan det eventuelt ville føltes etterpå. Men denne epiduralen fjernet absolutt alle smerter fra riene, så det var veldig deilig. 

Andre gang ble jeg også nummen, men kun i venstre bein og da helt ned til foten. Kjente fortsatt smertene fra riene på høyre side, voldsomt ubehagelig å bare ha det på en side, tror nesten begge sider ville vært å foretrekke hvis jeg kunne valgt. Fikk heldigvis satt steriltvannspopler på den siden med smerter, så det hjalp litt. Var ganske ubehagelig i den siden som var bedøvd også, men merket ikke til det så lenge jeg lå helt rolig, men kan tro at samboer fikk høre det om han kom borti det lamme beinet. 😂 Denne gangen var fødselen vaginal, og jeg kunne reise meg opp og gå som normalt rett etter at de var ferdig med å sy. Merket ikke noe til at jeg hadde hatt epidural i etterkant bortsett fra litt lavt blodtrykk, som rettet seg opp igjen etter noen timer. 

Anonymkode: 6ba66...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve kroppen min ble nummen. Fikk for mye epidural 

Anonymkode: f406f...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...