Gå til innhold

Da ble det Agia Marina


Rusket

Anbefalte innlegg

Reisen er booket om og det blir Agia Marina på Chania Kysten av Kreta.

Så utrolig flott ut der, skal bo på Alexandra Beach (ving resort).

Noen som har vært i Agia Marina?

Hvordan var det deR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært to ganger i Platanias, like bortenfor Agia Marina. Kjempeflott langs hele Chania-kysten. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, höres delig ut.

Når reiser du?

I slutten av mai, blir ei uke.

Eneste som var kjipt var reisetidspunktet. For flyet går ned på ettermiddag/kvelden og vi er på hotellet rundt 23-24 tida på kvelden.

Og vi reiser opp igjen sent på kvelden, og er i Norge igjen midt på natta og er ikke hjemme her før på morran, men man overlever vel det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*

Vi har vært på Kreta flere ganger og vært fornøyde. Kjenner ikke til hotellet deres, men fint område med flere strender, greit også for små turister. Rolig strøk med overkommelig vei inn til Chania by. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Var på Alexandria beach i 2004! Flott hotell! Vi hadde leilighet som lå helt inntil

badebassenget, og hotellet lå helt nede ved havet. Helt nydelig! Gled deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i agia marina i høst. Vi lå på Caldera Village m Startour, litt oppi fjellet. Du MÅ gå opp til gamlebyen for å spise. Den siste restauranten på venstre side var koseligst! God tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i agia marina i høst. Vi lå på Caldera Village m Startour, litt oppi fjellet. Du MÅ gå opp til gamlebyen for å spise. Den siste restauranten på venstre side var koseligst! God tur  ;)

Gamlebyen er i Platanias, ikke Agia Marina.

Enig i at det er mange bra restauranter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint der! Flott stort nytt hotell, fin strand, litt trafikert vei, men mange butikker og restauranter. Følg hovedveien til Platanias og opp til venstre midt i sentrum, så kommer du til mange gode restauranter med fantastisk utsikt, bl.a. Sunset som også har lekerom for barna.

Så bør dere leie bil et par dager og ta noen utflukter. Helt greit å kjøre og mye spennende å se. Sykkeltur eller båttur kan også anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Veronika_*

Reiser også til syden i sommer valget falt på Aghia marina og Alexandra beach. Ser jo utroli fint ut på bildene i alle fall!

Så har jeg bare lest positive ting om plassen å hotellet så det skal bli deilig med ferie....Noe å se frem till nå på vinteren. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må rette på gjesten litt lenger opp. Gamlebyen finnes også i Agia Marina, det gikk visstnok en sti gjennom olivenlundene over til gamlebyen i Platanias på ca.1 km. De fleste byer har nok en gamleby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i agia marina i høst. Vi lå på Caldera Village m Startour, litt oppi fjellet. Du MÅ gå opp til gamlebyen for å spise. Den siste restauranten på venstre side var koseligst! God tur  ;)

Leila, er det gamlebyen i Agia Marina du mener her??

Jeg skal på samme hotell som deg i august. Håper det var et bra hotell/beliggenhet!????

Til trådstarter: jeg har hørt masse bra om Agia Marina. Vet ikke om du reiser med eller uten barn, men det skal være en barnevennlig plass. Dessuten skal strendene være finere her enn i chania. I Chania er de vissnok ikke langgrunne. Har også hørt fra noen som nylig var på Caldera village der jeg skal, at det gikk en buss ikke langt fra "mitt hotell" til Kretas fineste strand (ble kalt for krestas Maldivene). Skal sjekke opp hva stranden het hvsi du er interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, strendene i dette området er ikke så langgrunne. Men stranden forrige innlegg snakket om heter Elafounissi og der er det veldig langgrunt og fint. Litt lang kjøretur fra Chania-området men en fin dagstur allikevel. Knossoss er også helt klart verdt et besøk, men der er det steikhett om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var Agia Marina i fjor sommer, et flott sted, litt turistifisert.

Men hvis du oppsøker gammlebyene så ser du virkelig Kreta.

Masse gode restauranter , og flotte strender.

Den langgrunne stranden du drar til på dagstur er en opplevelse,men toalettforholdene der er helt horrible. Gå på do før du reiser dit, og ikke drikk for mye slik at du må på do....

Masse spennende å kjøpe i skinn, og sølv og gulv.

Vi reiste inn til hovedstaden og gikk på museum, en opplevelse.

Gled deg det blir sikkert en flott tur ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady in Red

Vi var på Caldera village i sept og storkoste oss, passe stort hotell og meget flott utsikt. men ta med sov-i-ro- det var utrolig mye bjeffing og hanegal der tidlig på morgenen. Men det var jo litt sjarmerende og da. Gå rett vestover forbi hotellet, ikke ned den lange bakken, da kommer du forbi kirken og de smale gatene bort til gamle delen av AM. J

eg leste boka kreta-døgn av Tove Nilsen da jeg var der og det var litt artig fordi hun bodde rett ved hotellet da hun skrev boken. Husker ikke helt hva pensjonatet het..

Stranden elafonissi bør oppleves hvis du orker å sitte fire timer i buss, men du får en fin tur på veien. Bare husk å dra tidlig på morgenen så slipper du den verste varmen. God tur!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg var på Chaniasiden sist, leide vi bil til stranden som er kalt; Kretas svar på Maldivene, Ellefonissi eller noe lignende heter den tror jeg.. Husker at den ligger helt ytterst på vestsiden. Det er verdt den bilturen/bussturen over fjellene. Lei dere et rom for natten på et av hotellene der, så får dere oppleve en hel dag på denne unike stranda. Den er uuuutrolig vakker, og unik til å snorkle i!!

God tur, og kos dere masse :)

Og der leste jeg at Leila allerede har nevnt stranda med navn :flau:

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stranden elafonissi bør oppleves hvis du orker å sitte fire timer i buss, men du får en fin tur på veien. Bare husk å dra tidlig på morgenen så slipper du den verste varmen. God tur!!  :briller:

4 timer i buss? Ops, jeg trodde det bare var en liten svipptur.... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei! Har ikke vært der men skal dit selv i sommer, skal bo på Caldera Village. Vi håper det blir en fin tur. Har aldri vært i syden før, kun en gang i Romania. Det kan man nesten ikke regne for "syden" å være. Vil ikke tilbake dit med det første. Så håper Kreta er noe bedre. Håper også det er noe å ta seg til for unger i alderen 9-18 år??? Er det noen som har noen ideer vil jeg bli glad :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...