Helene Skrevet 1. juni 2023 #21 Skrevet 1. juni 2023 Da jeg sluttet som lærer kjøpt klassen en veggklokke til meg i marmor, og fikk et kort med mange fine ord. Kortet har jeg fortsatt, og klokken henger alltid på veggen. I daglig bruk. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #22 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husk å få med alle som jobber på trinnet! Gave er ikke viktig, men det er så utrolig leit å stå der som en del av et team, men bli oversett fordi man «bare» er en ressurslærer, spesialpedagog, assistent e.l. De har gjerne jobbet med elevene i mange år, men har ikke noen fremtredende rolle for foreldrene. For min del kan gavene gjerne «differensieres» slik at kontaktlærere får mest, men sørg i alle fall for at alle får en blomst eller noe. Gavetips kan være oljer,krydder o.l., gaveeske fra lokalt saftpresseri, et av lærer-bildene til Lisa Aisato. Anonymkode: 4d843...b96 Å, dette syns jeg var et veldig fint innspill! Jeg jobber i mindre stillinger flere steder selv. Feks. et av stedene jobber jeg i 12% stilling med 6 barn. Har jobbet der i fire år, men har aldri motatt så mye som en e-post med «Takk for innsatsen i år, og god sommer»/«Ønsker deg og dine en god jul»…. Syns det er trist, for det er mye jobb med å ikke få full stilling. Anonymkode: c563c...d37 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #23 Skrevet 1. juni 2023 Synes det er bedre å gi pengene til en god sak, f.eks Redd Barna og gi de et kort der det står hva pengene gikk til. Anonymkode: c515e...182
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #24 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 10.30): Gavekort på kondomeriet? Anonymkode: 9dcfd...9ef Er ikke kondomeriet alle steder. Er vel helst i de store byene. Anonymkode: c515e...182
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #26 Skrevet 1. juni 2023 Det er ikke forventet med gave og det var nok mer vanlig før. Men jeg må jo si at jeg syns det er veldig hyggelig når man får en liten oppmerksomhet. Det er nesten det samme hva det er, men det betyr at noen setter nok pris på deg, til å gi deg en liten oppmerksomhet. Jeg har fått alt fra blomster, vin, kaffekopper, gavekurver og vannflasker. Setter like pris på alt, selv om jeg verken drikker vin eller kaffe. Det er tanken som teller. I fjor fikk jeg tre roser av foresatte til en elev som jeg hadde jobbet i "hue og ræv" for å få igjennom året. Jeg var så utslitt i fjor, at jeg visste egentlig ikke om jeg skulle fortsette som lærer. De tre rosene med et lite kort med noen gode ord, var utslagsgivende. En liten ting, kan bety så mye. Det fikk meg til å huske, hvorfor jeg egentlig ble lærer. Anonymkode: 55cfc...616
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå