Lawyam Skrevet 31. mai 2023 #21 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har aldri hørt at å føde er synonymt med å rekruttere medlemmer. Finnes det et oppslagsverk for hvilke av tekstene som er ment billedlig (og gjerne også hva de betyr) og hva som er ment bokstavlig / historisk? Beklager hvis jeg fremstår uviten, men jeg har en ikke-kristelig bakgrunn, så jeg har enda mye å lære! Anonymkode: 1e08a...361 Det vet jeg ikke, men det er mulig å google litt på vers og se om noen har tolket det. Du trenger ikke beklage deg. De gangene jeg steiler er når det kommer utsagn som blir noe voldsomme å fordøye, men jeg har forstått at ordene der må tygges sakte og leses i en sammenheng og der det ser rarest ut er det oftest en overført betydning. Såkalt kristne har misforstått mye de også, så ikke tenk på det. Bibelen kan ikke leses med høygaffel. Jesus snakket jo enormt mye i lignelser/symboler Disiplene skjønte ikke alltid hva han pratet om de heller. Men fødsel er altså noe nytt. Barn er uerfarne, svangerskap er noe som handler om forberedelser... Død er å legge noe bort, mangel på liv, osv. Frelse er jo redning da. Synes selv det er enklere å tenke at Jesus kom for å redde oss enn ordet frelse som vi ofte regner som mer mystisk enn det er og derfor ikke helt får tak i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 31. mai 2023 #22 Del Skrevet 31. mai 2023 Ett lite bibelvers, og man begynner umiddelbart å krangle om hva det betyr. En million kristne, så har man en million tolkninger. Og sånn er det med resten av bibelen også. Teologer, som har studert denne boka i årevis er heller ikke enige. Grenene innen kristendommen har alle sine ulike syn. Og dette er ordene til en allmektig gud, en såkalt perfekt skapning. Hvordan kan han, av alle, klare å komme med så uklare retningslinjer, som tross alt liksom skal være grunnlaget for hvordan hele menneskehetens skal leve? Det kan jo gjøres så enkelt. Parkering forbudt = Her har man ikke lov til å parkere. Konsekvensen er forelegg/evt. borttauing. Men frelse gjennom fødsel fordi man er forrådt i hagen og da kan man ikke være lærer.....Gud vet hva det skal bety, bokstavelig talt. Ingen andre gjør det, ihvertfall. Jonas, bedre kjent som "tåkefyrsten", er jo krystallklar i forhold til den egentlige tåkefyrsten, han far sjøl. Det er fascinerende hvordan disse tekstene har så stor makt over så mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 31. mai 2023 #23 Del Skrevet 31. mai 2023 Påkrevd skrev (20 minutter siden): Ett lite bibelvers, og man begynner umiddelbart å krangle om hva det betyr. En million kristne, så har man en million tolkninger. Og sånn er det med resten av bibelen også. Teologer, som har studert denne boka i årevis er heller ikke enige. Grenene innen kristendommen har alle sine ulike syn. Og dette er ordene til en allmektig gud, en såkalt perfekt skapning. Hvordan kan han, av alle, klare å komme med så uklare retningslinjer, som tross alt liksom skal være grunnlaget for hvordan hele menneskehetens skal leve? Det kan jo gjøres så enkelt. Parkering forbudt = Her har man ikke lov til å parkere. Konsekvensen er forelegg/evt. borttauing. Men frelse gjennom fødsel fordi man er forrådt i hagen og da kan man ikke være lærer.....Gud vet hva det skal bety, bokstavelig talt. Ingen andre gjør det, ihvertfall. Jonas, bedre kjent som "tåkefyrsten", er jo krystallklar i forhold til den egentlige tåkefyrsten, han far sjøl. Det er fascinerende hvordan disse tekstene har så stor makt over så mange Nå ble jeg aller mest fascinert og forvirret over at Jonas også ble nevnt. Paulus nevnte bare Adam og Eva.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 31. mai 2023 #24 Del Skrevet 31. mai 2023 Lawyam skrev (14 minutter siden): Nå ble jeg aller mest fascinert og forvirret over at Jonas også ble nevnt. Paulus nevnte bare Adam og Eva.. Ingen grunn til forvirring. Du overtolker nok innlegget mitt, kanskje?😏 Det er bare en liten humoristisk kommentar sånn på tampen. Jeg for min del er fascinert og forvirret over at det er det som fascinerer og forvirrer deg, og ikke hvor forvirret troende tydeligvis er når de/dere leser nøyaktig samme tekst. Tenk om vi tolket trafikkreglene like bredt som bibelen. Det skulle blitt bra baluba, og tiltak ville straks bli iverksatt😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #25 Del Skrevet 31. mai 2023 Påkrevd skrev (4 minutter siden): Ingen grunn til forvirring. Du overtolker nok innlegget mitt, kanskje?😏 Det er bare en liten humoristisk kommentar sånn på tampen. Jeg for min del er fascinert og forvirret over at det er det som fascinerer og forvirrer deg, og ikke hvor forvirret troende tydeligvis er når de/dere leser nøyaktig samme tekst. Tenk om vi tolket trafikkreglene like bredt som bibelen. Det skulle blitt bra baluba, og tiltak ville straks bli iverksatt😅 Det er en grunn for at man som kristen skal spørre Den hellige ånd om ledelse angående Bibelen. Du får alltid svaret du leter etter med Guds hjelp. At det er en million forskjellige tolkninger av Bibelen- er litt som å si at det er fem millioner forskjellige tolkninger angående «evolusjonsteorien». Som til og med forskerne konstanterer i bunn og grunn er en løgn. Anonymkode: 0fab9...764 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 31. mai 2023 #26 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er en grunn for at man som kristen skal spørre Den hellige ånd om ledelse angående Bibelen. Du får alltid svaret du leter etter med Guds hjelp. At det er en million forskjellige tolkninger av Bibelen- er litt som å si at det er fem millioner forskjellige tolkninger angående «evolusjonsteorien». Som til og med forskerne konstanterer i bunn og grunn er en løgn. Anonymkode: 0fab9...764 Da er bibelen unødvendig i første omgang. Når den er så vag at "ingen" er enige, burde den heller bare vært et flygeblad med kontaktinfo til den hellige ånd, som informerer om alt man trenger eller lurer på. Ang. evolusjon, så tar jeg med glede imot underlaget du har for å si at "forskerne konstanterer at evolusjonsteorien i bunn og grunn er løgn". Enkelte utskudd vil man alltids finne, som at noen med en grad fra et universitet mener at jorda er flat, at mikroplast ikke er et problem, og at fossilt brensel ikke er en utfordring for verden. Deler av evolusjonsteorien forskes fortsatt på, og noen detaljer er det visse ulike tilnærminger til, og svarene er foreløpig åpne (ikke å forveksle med bibelens tekster, som er oppe og vedtatt), men at det er en teori som er vidt akseptert av det samlede fagmiljøet er det ingen tvil om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #27 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Problemet her var ikke å være barnløs i seg selv, men at kvinnen spesifikt kun kan frelses ved å føde barn, siden Eva tok i mot frukten fra slangen i Edens hage. Bibelen regnes jo som Guds ord, og siden Gud er allmektig ønsker jeg i denne omgang å bare lese teksten "som skrevet". Anonymkode: 1e08a...361 Bibelen er guddommelig inspirert, men regnes ikke som Guds ord i den forstand at Han har skrevet den. Bibelen ble ikke skrevet som et samlet bokverk, men består mange små bøker/skrifter, og flere ganger i historien har skrifter blitt satt inn og tatt ut. NRK har en fin dokumentar som er veldig interessant: Hvem skrev Bibelen? Med undetittel: Lenge har Bibelens opphav vært et mysterium. Med nye arkeologiske funn og vitenskapelige fremskritt er svaret nærmere enn noen gang før. Anonymkode: c62a0...9ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #28 Del Skrevet 31. mai 2023 Påkrevd skrev (2 timer siden): Da er bibelen unødvendig i første omgang. Når den er så vag at "ingen" er enige, burde den heller bare vært et flygeblad med kontaktinfo til den hellige ånd, som informerer om alt man trenger eller lurer på. Ang. evolusjon, så tar jeg med glede imot underlaget du har for å si at "forskerne konstanterer at evolusjonsteorien i bunn og grunn er løgn". Enkelte utskudd vil man alltids finne, som at noen med en grad fra et universitet mener at jorda er flat, at mikroplast ikke er et problem, og at fossilt brensel ikke er en utfordring for verden. Deler av evolusjonsteorien forskes fortsatt på, og noen detaljer er det visse ulike tilnærminger til, og svarene er foreløpig åpne (ikke å forveksle med bibelens tekster, som er oppe og vedtatt), men at det er en teori som er vidt akseptert av det samlede fagmiljøet er det ingen tvil om. Etter å ha hørt uendelige «scientist’s» konkludere med ingenting. Så er nok Gud den sanne eksistens til alt. Hva mennesker har konkludert med- gir meg ingenting annet enn hodepine. Anonymkode: 0fab9...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 1. juni 2023 #29 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Etter å ha hørt uendelige «scientist’s» konkludere med ingenting. Så er nok Gud den sanne eksistens til alt. Hva mennesker har konkludert med- gir meg ingenting annet enn hodepine. Anonymkode: 0fab9...764 Huff, synd å måtte ta denne veien. Dr. Kent Hovind.....Han er jo virkelig en av de helt store bløffmakerne i denne debatten. Først, Doktor er han jo aldeles ikke. Han har kjøpt tittelen via brevkurs fra et "universitet" som ikke er registrert noe sted som en godkjent utdanningsinstitusjon. Billig er det også, de holder nemlig prisen nede ved å ikke ha lærere eller forelesere av noe slag. Herlig opplegg👍 Tilbake på banen igjen etter en tur i fengsel. Kjører konspirasjonsteorier hvor han på en eller annen måte klarer å lage en connection mellom "den onde" evolusjonsteorien og "de onde" IRS (skattemyndighetene i USA). Grunnen til hans 10 år lange fengselsopphold var beleilig nok...(drumroll)... skatteunndragelse! Skulle du sett, da gitt😂 Ja, og konemishandling, da. Men der er han i sin fulle rett hvis man skal følge bibelen. Kona skal da få smake pisken om hun ikke bøyer seg dypt nok for mannen. I tillegg til de religiøse vitsene han leverer, er det nærmest en selvfølge, men nevner det allikevel: Han tror på chemtrails, og han er vaksinemotstander, selvfølgelig. For dette er jo tiltak for å drepe, menneskeheten skal krympes. Sykdommer som HIV/AIDS m.flere er menneskeskapte, designet av samme grunn. George Bush er satanist, 9/11 var iscenesatt av amerikanerne selv. Satan kjører UFO. Du vet, the usual stuff. "Dr". Kent Hovind I en vitenskapsdebatt er like malplasert som Idar Vollvik i finansministerstolen. https://rationalwiki.org/wiki/Kent_Hovind http://kristen-ressurs.no/Intelligent Design/Evolusjonaer kreasjonisme/Kent Hovind on evolution.pdf https://www.happierabroad.com/forum/viewtopic.php?t=37671 For å nevne noe. Man kan nærmest fortsette i det uendelige med denne fyren. Sorry, men sånne folk har motsatt effekt på meg enn intensjonen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #30 Del Skrevet 1. juni 2023 Påkrevd skrev (4 timer siden): Huff, synd å måtte ta denne veien. Dr. Kent Hovind.....Han er jo virkelig en av de helt store bløffmakerne i denne debatten. Først, Doktor er han jo aldeles ikke. Han har kjøpt tittelen via brevkurs fra et "universitet" som ikke er registrert noe sted som en godkjent utdanningsinstitusjon. Billig er det også, de holder nemlig prisen nede ved å ikke ha lærere eller forelesere av noe slag. Herlig opplegg👍 Tilbake på banen igjen etter en tur i fengsel. Kjører konspirasjonsteorier hvor han på en eller annen måte klarer å lage en connection mellom "den onde" evolusjonsteorien og "de onde" IRS (skattemyndighetene i USA). Grunnen til hans 10 år lange fengselsopphold var beleilig nok...(drumroll)... skatteunndragelse! Skulle du sett, da gitt😂 Ja, og konemishandling, da. Men der er han i sin fulle rett hvis man skal følge bibelen. Kona skal da få smake pisken om hun ikke bøyer seg dypt nok for mannen. I tillegg til de religiøse vitsene han leverer, er det nærmest en selvfølge, men nevner det allikevel: Han tror på chemtrails, og han er vaksinemotstander, selvfølgelig. For dette er jo tiltak for å drepe, menneskeheten skal krympes. Sykdommer som HIV/AIDS m.flere er menneskeskapte, designet av samme grunn. George Bush er satanist, 9/11 var iscenesatt av amerikanerne selv. Satan kjører UFO. Du vet, the usual stuff. "Dr". Kent Hovind I en vitenskapsdebatt er like malplasert som Idar Vollvik i finansministerstolen. https://rationalwiki.org/wiki/Kent_Hovind http://kristen-ressurs.no/Intelligent Design/Evolusjonaer kreasjonisme/Kent Hovind on evolution.pdf https://www.happierabroad.com/forum/viewtopic.php?t=37671 For å nevne noe. Man kan nærmest fortsette i det uendelige med denne fyren. Sorry, men sånne folk har motsatt effekt på meg enn intensjonen din. Vel, alle disse «konspirasjonene» du kommer med bunner og grunner seg i sannhet. Men igjen- troløse mennesker tror heller ikke at Satan eksisterer. Og at vi er en «tilfeldighet» skapt av the big bang- som igjen gir ingen mening heller. Matthew 7:13-14: “Enter through the narrow gate. For wide is the gate and broad is the road that leads to destruction, and many enter through it. But small is the gate and narrow the road that leads to life, and only a few find it.” Gud velsigne 🕊 Anonymkode: 0fab9...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #31 Del Skrevet 1. juni 2023 Påkrevd skrev (4 timer siden): Huff, synd å måtte ta denne veien. Dr. Kent Hovind.....Han er jo virkelig en av de helt store bløffmakerne i denne debatten. Først, Doktor er han jo aldeles ikke. Han har kjøpt tittelen via brevkurs fra et "universitet" som ikke er registrert noe sted som en godkjent utdanningsinstitusjon. Billig er det også, de holder nemlig prisen nede ved å ikke ha lærere eller forelesere av noe slag. Herlig opplegg👍 Tilbake på banen igjen etter en tur i fengsel. Kjører konspirasjonsteorier hvor han på en eller annen måte klarer å lage en connection mellom "den onde" evolusjonsteorien og "de onde" IRS (skattemyndighetene i USA). Grunnen til hans 10 år lange fengselsopphold var beleilig nok...(drumroll)... skatteunndragelse! Skulle du sett, da gitt😂 Ja, og konemishandling, da. Men der er han i sin fulle rett hvis man skal følge bibelen. Kona skal da få smake pisken om hun ikke bøyer seg dypt nok for mannen. I tillegg til de religiøse vitsene han leverer, er det nærmest en selvfølge, men nevner det allikevel: Han tror på chemtrails, og han er vaksinemotstander, selvfølgelig. For dette er jo tiltak for å drepe, menneskeheten skal krympes. Sykdommer som HIV/AIDS m.flere er menneskeskapte, designet av samme grunn. George Bush er satanist, 9/11 var iscenesatt av amerikanerne selv. Satan kjører UFO. Du vet, the usual stuff. "Dr". Kent Hovind I en vitenskapsdebatt er like malplasert som Idar Vollvik i finansministerstolen. https://rationalwiki.org/wiki/Kent_Hovind http://kristen-ressurs.no/Intelligent Design/Evolusjonaer kreasjonisme/Kent Hovind on evolution.pdf https://www.happierabroad.com/forum/viewtopic.php?t=37671 For å nevne noe. Man kan nærmest fortsette i det uendelige med denne fyren. Sorry, men sånne folk har motsatt effekt på meg enn intensjonen din. Du kan søke opp GeoEnginering- chemtrails er ikke en gang en «konspirasjon». Men fakta. Men så lenge du tror på det vestlig media forteller deg så tror du vel også at vaksiner er bra og det kunne gått «verre» uten. Pfizer har selv gått ut med en 72 siders lang avhandling angående sideeffekter fra vaksinene sine. Som er så «trygg» for deg. 23 And the light of a candle shall shine no more at all in thee; and the voice of the bridegroom and of the bride shall be heard no more at all in thee: for thy merchants were the great men of the earth; for by thy sorceries were all nations deceived. Anonymkode: 0fab9...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #32 Del Skrevet 1. juni 2023 Påkrevd skrev (4 timer siden): Huff, synd å måtte ta denne veien. Dr. Kent Hovind.....Han er jo virkelig en av de helt store bløffmakerne i denne debatten. Først, Doktor er han jo aldeles ikke. Han har kjøpt tittelen via brevkurs fra et "universitet" som ikke er registrert noe sted som en godkjent utdanningsinstitusjon. Billig er det også, de holder nemlig prisen nede ved å ikke ha lærere eller forelesere av noe slag. Herlig opplegg👍 Tilbake på banen igjen etter en tur i fengsel. Kjører konspirasjonsteorier hvor han på en eller annen måte klarer å lage en connection mellom "den onde" evolusjonsteorien og "de onde" IRS (skattemyndighetene i USA). Grunnen til hans 10 år lange fengselsopphold var beleilig nok...(drumroll)... skatteunndragelse! Skulle du sett, da gitt😂 Ja, og konemishandling, da. Men der er han i sin fulle rett hvis man skal følge bibelen. Kona skal da få smake pisken om hun ikke bøyer seg dypt nok for mannen. I tillegg til de religiøse vitsene han leverer, er det nærmest en selvfølge, men nevner det allikevel: Han tror på chemtrails, og han er vaksinemotstander, selvfølgelig. For dette er jo tiltak for å drepe, menneskeheten skal krympes. Sykdommer som HIV/AIDS m.flere er menneskeskapte, designet av samme grunn. George Bush er satanist, 9/11 var iscenesatt av amerikanerne selv. Satan kjører UFO. Du vet, the usual stuff. "Dr". Kent Hovind I en vitenskapsdebatt er like malplasert som Idar Vollvik i finansministerstolen. https://rationalwiki.org/wiki/Kent_Hovind http://kristen-ressurs.no/Intelligent Design/Evolusjonaer kreasjonisme/Kent Hovind on evolution.pdf https://www.happierabroad.com/forum/viewtopic.php?t=37671 For å nevne noe. Man kan nærmest fortsette i det uendelige med denne fyren. Sorry, men sånne folk har motsatt effekt på meg enn intensjonen din. The Greek word pharmakeia appears in Galatians 5:20 and Revelation 18:23. Terms from the same root word appear in Revelation 9:21, Revelation 21:8, and Revelation 22:15. These are typically translated into English as “sorcery,” “witchcraft,” or “sorcerer.” Ancient Greek uses of pharmakeia closely mirror the generic modern English word drugs ; the same Greek root word produced English terms such as pharmacyand pharmacist. Modern use of the word sorcery evokes images of supernatural power and spells; biblical use of pharmakeia doesn’t fit well with such ideas. Rather, the term suggests various forms of drug abuse. Those might include drug use in pagan worship, as an addiction, or as a poison used to manipulate and control others. Anonymkode: 0fab9...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 1. juni 2023 #33 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, alle disse «konspirasjonene» du kommer med bunner og grunner seg i sannhet. Men igjen- troløse mennesker tror heller ikke at Satan eksisterer. Og at vi er en «tilfeldighet» skapt av the big bang- som igjen gir ingen mening heller. Anonymkode: 0fab9...764 Ut fra visse fysiske forutsetninger, er vi her idag ved en tilfeldighet, ja. Alt tyder på det. Hvorfor skal det absolutt være en mening bak alt? AnonymBruker skrev (1 time siden): 1:Du kan søke opp GeoEnginering- chemtrails er ikke en gang en «konspirasjon». Men fakta. Men så lenge du tror på det vestlig media forteller deg så tror du vel også at vaksiner er bra og det kunne gått «verre» uten. 2:Pfizer har selv gått ut med en 72 siders lang avhandling angående sideeffekter fra vaksinene sine. Som er så «trygg» for deg. Anonymkode: 0fab9...764 1: Geoengineering har ingenting med chemtrail-konspirasjonen å gjøre. Jeg nekter å tro at du er så blåøyd. 2: Takk og pris for at bivirkningene virkelig er lagt under lupen og dokumentert. Hadde du foretrukket at det ble skjøvet under teppet? Alle! medikamenter fører med seg mulige bivirkninger. Igjen, dette vet du. AnonymBruker skrev (59 minutter siden): The Greek word pharmakeia appears in Galatians 5:20 and Revelation 18:23. Terms from the same root word appear in Revelation 9:21, Revelation 21:8, and Revelation 22:15. These are typically translated into English as “sorcery,” “witchcraft,” or “sorcerer.” Ancient Greek uses of pharmakeia closely mirror the generic modern English word drugs ; the same Greek root word produced English terms such as pharmacyand pharmacist. Modern use of the word sorcery evokes images of supernatural power and spells; biblical use of pharmakeia doesn’t fit well with such ideas. Rather, the term suggests various forms of drug abuse. Those might include drug use in pagan worship, as an addiction, or as a poison used to manipulate and control others. Anonymkode: 0fab9...764 Ja, her er vi ved sakens kjerne. Du kan tolke bibelen til nøyaktig, virkelig nøyaktig, hva du vil. Det kan jeg også gjøre. Ordet Galatians har 9 bokstaver og er den niende boken i NT. 99, altså. Islam har 99 navn for Allah. Alle har misforstått. Det er et shoutout til Allah i bibelen. Eller så er det tåkete svada. Tenker vi lander der, jeg. Jeg skjønner jo nå at du er en ihuga konspiteoretiker. De er best å la være i fred har jeg lært, da logiske argumenter preller av som vann olje på teflon. Å fortsette en diskusjon bidrar kun til at flere leser det dere skriver, så jeg tenker jeg skal la deg sitte og konspirere for deg selv fra nå. "Påkrevd out"🤚🎤 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #34 Del Skrevet 1. juni 2023 Påkrevd skrev (33 minutter siden): Ut fra visse fysiske forutsetninger, er vi her idag ved en tilfeldighet, ja. Alt tyder på det. Hvorfor skal det absolutt være en mening bak alt? 1: Geoengineering har ingenting med chemtrail-konspirasjonen å gjøre. Jeg nekter å tro at du er så blåøyd. 2: Takk og pris for at bivirkningene virkelig er lagt under lupen og dokumentert. Hadde du foretrukket at det ble skjøvet under teppet? Alle! medikamenter fører med seg mulige bivirkninger. Igjen, dette vet du. Ja, her er vi ved sakens kjerne. Du kan tolke bibelen til nøyaktig, virkelig nøyaktig, hva du vil. Det kan jeg også gjøre. Ordet Galatians har 9 bokstaver og er den niende boken i NT. 99, altså. Islam har 99 navn for Allah. Alle har misforstått. Det er et shoutout til Allah i bibelen. Eller så er det tåkete svada. Tenker vi lander der, jeg. Jeg skjønner jo nå at du er en ihuga konspiteoretiker. De er best å la være i fred har jeg lært, da logiske argumenter preller av som vann olje på teflon. Å fortsette en diskusjon bidrar kun til at flere leser det dere skriver, så jeg tenker jeg skal la deg sitte og konspirere for deg selv fra nå. "Påkrevd out"🤚🎤 Ja. Det ER en mening bak alt. Vår skaper har en mening bak ALT. Og vite at det er mulige bivirkninger bak medikamenter og allikevel «ta det» er ganske blåøyd. Du kan ikke sette spørsmål ved Allah- det kan du med Vår allmektige skaper. Dermed er Islam propaganda. Vet ikke hvem som er mest blåøyd her- men isåfall er det deg. Guds velsignelser 🙏🏼 Anonymkode: 0fab9...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 1. juni 2023 #35 Del Skrevet 1. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja. Det ER en mening bak alt. Vår skaper har en mening bak ALT. Og vite at det er mulige bivirkninger bak medikamenter og allikevel «ta det» er ganske blåøyd. Du kan ikke sette spørsmål ved Allah- det kan du med Vår allmektige skaper. Dermed er Islam propaganda. Vet ikke hvem som er mest blåøyd her- men isåfall er det deg. Guds velsignelser 🙏🏼 Anonymkode: 0fab9...764 Hva er meningen med at babyer blir voldtatt? Og den grunnen du kommer med, er den god nok grunn til at dette skal skje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #36 Del Skrevet 1. juni 2023 Tone83 skrev (2 timer siden): Hva er meningen med at babyer blir voldtatt? Og den grunnen du kommer med, er den god nok grunn til at dette skal skje? Du vet at Satan er verdens fyrste sant? Vi lever i et GUDLØST samfunn- derfor ser du den ondskapen du ser i verden idag. Anonymkode: 0fab9...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #37 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du vet at Satan er verdens fyrste sant? Vi lever i et GUDLØST samfunn- derfor ser du den ondskapen du ser i verden idag. Anonymkode: 0fab9...764 Anonymkode: c62a0...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #38 Del Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anonymkode: c62a0...9ab Hva tror du skjer når mennesket ikke lenger følger reglene som Gud har satt for oss? (De ti bud). Hvordan kan man vite godt fra ondt? Det er ikke noe moralsk kompass. Det er Gud som snakker til deg hver dag- hvorfor får du dårlig samvittighet for at du har gjort noe dumt mot andre? Hvorfor tror du at du blir glad i hjerte hver gang du gjør noe godt for noen andre? Vi er alle født syndere (på grunn av Adam og Eva) sin synd mot Gud i Edens hage. Der mennesket syndet mot Gud og mennesket fikk kjennskapen til GODT OG ONDT! De levde jo i fred og harmoni før de syndet mot Gud. Anonymkode: 0fab9...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 2. juni 2023 #39 Del Skrevet 2. juni 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Du vet at Satan er verdens fyrste sant? Vi lever i et GUDLØST samfunn- derfor ser du den ondskapen du ser i verden idag. Anonymkode: 0fab9...764 Så satan er mer mektig på jorden enn gud.. okei… ikke så mektig han da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå