Gå til innhold

Billig burgerbrød


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal grille på lørdag og vi trenger ca 40 burgerbrød. Vi ønsker å gjøre det enkelt og billig. Ser etter firstprice burgerbrød. Vet at det finnes first price og Prima pølsebrød, men finnes det burgerbrød også?

Anonymkode: baab4...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi skal grille på lørdag og vi trenger ca 40 burgerbrød. Vi ønsker å gjøre det enkelt og billig. Ser etter firstprice burgerbrød. Vet at det finnes first price og Prima pølsebrød, men finnes det burgerbrød også?

Anonymkode: baab4...979

Og noen som vet hva prisen på de er

Anonymkode: baab4...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere kjøpt First Price burgerbrød på kiwi. Kostet rundt 20 kr tror jeg. Men er ikke nå nylig, så prisen kan ha gått opp.

Ellers har du de som heter Hurra som du får kjøpt i Norgesgruppenbutikker, de koster rundt 25 tror jeg.

Anonymkode: da5cd...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bake selv, hvis du har tid (og lyst)😅

https://krem.no/hjem/brioche-hamburgerbrod-tangzhong/

Her har du sikkert mange av ingrediensene liggende fra før, så prisen er det ikke noe å si på. 
Om du ikke har kjøkkenmaskin, kan du bruke hendene. Det går strålende, det også. Og gjestene blir imponert over hjemmelagde burgerbrød (hvis det ikke er barnebursdag, da)😄

Endret av Påkrevd
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes. FirstPrice burgerbrød er faktisk ganske gode!

under 20 kr for 6 stk. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påkrevd skrev (9 timer siden):

Eller bake selv, hvis du har tid (og lyst)😅

https://krem.no/hjem/brioche-hamburgerbrod-tangzhong/

Her har du sikkert mange av ingrediensene liggende fra før, så prisen er det ikke noe å si på. 
Om du ikke har kjøkkenmaskin, kan du bruke hendene. Det går strålende, det også. Og gjestene blir imponert over hjemmelagde burgerbrød (hvis det ikke er barnebursdag, da)😄

Og det mener du passer til "ønsker gjøre det enkelt" ? 
Jeg tror de fleste er uenig med deg at å bake 40 burgerbrød er å gjøre det enkelt. 
Jeg personlig har ikke tid eller energi til det, spesielt ikke i en vanlig arbeidsuke. 


TS: Det er nok enten Høvding eller Hurra sine burgerbrød som blir de rimeligste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (48 minutter siden):

Og det mener du passer til "ønsker gjøre det enkelt" ? 
Jeg tror de fleste er uenig med deg at å bake 40 burgerbrød er å gjøre det enkelt. 
Jeg personlig har ikke tid eller energi til det, spesielt ikke i en vanlig arbeidsuke. 


TS: Det er nok enten Høvding eller Hurra sine burgerbrød som blir de rimeligste. 

Har man tiden, så er det langt fra spesielt komplisert. 40 er ikke vanskeligere enn ett, men unnskyld. Skal klappe igjen, jeg. Hurrabrød it is. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak de selv, enda billigere!

Anonymkode: dae8d...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkrevd skrev (9 timer siden):

Har man tiden, så er det langt fra spesielt komplisert. 40 er ikke vanskeligere enn ett, men unnskyld. Skal klappe igjen, jeg. Hurrabrød it is. 

Joda, men de fleste som etterspørr noe enkelt er ikke interessert i å stå på kjøkkenet i flere timer. Komplisert er det ikke nei, men det krever mye både tid og arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (6 minutter siden):

Joda, men de fleste som etterspørr noe enkelt er ikke interessert i å stå på kjøkkenet i flere timer. Komplisert er det ikke nei, men det krever mye både tid og arbeid.

Kan ikke si meg enig, gitt. Når det gjelder gjærbakst generelt, består mesteparten av tiden av heving og steking. Da kan man gjøre noe helt annet. Lese en bok, ha sex, se en film, plukke ugress i hagen. Helt perfekt. Det er unødvendig å oppholde seg på kjøkkenet. Effektiv arbeidstid tar knapt nok noe mer tid enn å gå på butikken og handle ferdigprodukter. Og gjestene roper et høyere hurra enn med hurrabrød. Senest igår kveld blanda jeg sammen en deig til langtidsheving. Det tok kanskje 4 min. Så la jeg den i 3 former idag tidlig. Det tok...3 min?  Etterhevingen går av seg selv. Så ca 7 min. arbeid ga meg 3 flotte brød. Fram og tilbake til butikken + handling ville tatt minst det dobbelte. Hevetiden brukte jeg til å sove/jobb. Steketiden ble brukt til å gjøre unna dagens første bunke jobbmail og en kopp kaffe. Så var det frokost med verdens ferskeste brød. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...