Gå til innhold

Barn på 2 år som klyper.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hen har i den siste tiden begynt å klype, med begge hendene. Bruker hele neven😶 Jeg har prøvd å se om det er noe som utløser dette, men det er alt fra når vi leker til vi sitter og koser hvor hen plutselig tar tak, spesielt i ansiktet. Og det er så vondt 😩 jeg har fått flere sår og har nå en en del arr etter hen. Jeg har prøvd med å si ifra rolig at det er vondt, mamma får aua og at hen må være god. Ender opp med at jeg må bryte meg løs. Hen vet hva å være god er. Hen har enda ikke særlig språk, og har tid med spes ped. I bhg, hvor hen har begynt med ASK (bilde for språk). Er det noen som har noen gode råd på å håndtere dette på en bedre måte? 

Hilsen en mamma med såre kinn og slitt tålmodighet 

Anonymkode: 84b15...788

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klyp drittungen tilbake så han kjenner hvor vondt det er. 

Anonymkode: b2d90...261

Gjest WhisperingWind
Skrevet

De fleste barn går igjennom dette og slag. 

Du må ta tydelig avstand fra atferden. Jeg trakk meg unna og så nei og ignorerte. Viste etterpa at kos og stryk er ok og roste masse mens jeg ledet hånden hans med stryk. 

Han foretrakk ros og positiv oppmuntring fremfor avstand og ignoring. 

Gikk seg til når jeg gjorde dette konsekvent. 

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (3 timer siden):

De fleste barn går igjennom dette og slag. 

Du må ta tydelig avstand fra atferden. Jeg trakk meg unna og så nei og ignorerte. Viste etterpa at kos og stryk er ok og roste masse mens jeg ledet hånden hans med stryk. 

Han foretrakk ros og positiv oppmuntring fremfor avstand og ignoring. 

Gikk seg til når jeg gjorde dette konsekvent. 

Du som fortsatt skryter av ignorering som virkemiddel for barna.

True med tilknytningen til barnet, Selvfølgelig fungerer det... De er biologisk avhengig av deg for å overleve. 

Anonymkode: 36cbc...385

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du som fortsatt skryter av ignorering som virkemiddel for barna.

True med tilknytningen til barnet, Selvfølgelig fungerer det... De er biologisk avhengig av deg for å overleve. 

Anonymkode: 36cbc...385

😂😂😂

Å ikke gi oppmerksomhet til uønsket atferd og fremme ønsket atferd ved anerkjenning og positiv forsterking er ABC i pedagogikk. 

Men please. Opplys meg om hva du mener er "rett" måte🤓🙏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...