Gjest Automagisk Skrevet 30. mai 2023 #21 Skrevet 30. mai 2023 Salget av ladbare hybrider er forøvrig ned 28% på et år https://ofv.no/registreringsstatistikk
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #22 Skrevet 30. mai 2023 Ladbar hybrid er Pest&kolera. Kjøp heller en skikkelig elbil. Anonymkode: a82ce...e37
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #23 Skrevet 30. mai 2023 Automagisk skrev (3 timer siden): Bare i hodet ditt i så fall. Hvis du går inn på OFV finner du tallene for bilsalget i norge . De nyeste tallene fra april viser en markedsandel for elbil på 83 % og hybrid 12 %... Det eneste som synker mer enn salget av ladbare hybrider er ikke ladbare der salget er ned over 40 % på et år. Og bruktbil har du tydeligvis aldri hørt om? Kan selge brukte hybrider også, i stedet for å blakke seg på elbil. Anonymkode: 32d8b...9e7
Gjest Automagisk Skrevet 30. mai 2023 #24 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Og bruktbil har du tydeligvis aldri hørt om? Kan selge brukte hybrider også, i stedet for å blakke seg på elbil. Anonymkode: 32d8b...9e7 Du mener det er mer lønnsomt å selge hybrider enn å kjøpe elbil?... Synes innleggene dine minner om hjernedødt pjatt bare....troller du?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #25 Skrevet 30. mai 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser ærlig talt ikke behovet, batteriet på min vanlige hybrid lades jo hele tiden ved vanlig kjøring, har aldri vært i nærheten av å tømme det. Anonymkode: 0b511...8bc Ladbare hybrider lader bare når du bremser. Anonymkode: 1d94a...6a3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #26 Skrevet 31. mai 2023 Automagisk skrev (5 timer siden): Du mener det er mer lønnsomt å selge hybrider enn å kjøpe elbil?... Synes innleggene dine minner om hjernedødt pjatt bare....troller du? Du følger ikke med på hva som blir solgt/kjøpt, og hvorfor. Anonymkode: 32d8b...9e7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #27 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ladbare hybrider lader bare når du bremser. Anonymkode: 1d94a...6a3 Nei, poenget er at ladbare hybrider settes i stikkontakt. "Ladbar". Selvladende hybrider lader kun ved bremsing. Anonymkode: 0436f...c05
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #28 Skrevet 31. mai 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, poenget er at ladbare hybrider settes i stikkontakt. "Ladbar". Selvladende hybrider lader kun ved bremsing. Anonymkode: 0436f...c05 Mente at de lader kun ved bremsing når de kjører, ikke som uladbare hybrider som lades vi a motoren Anonymkode: 1d94a...6a3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #29 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, poenget er at ladbare hybrider settes i stikkontakt. "Ladbar". Selvladende hybrider lader kun ved bremsing. Anonymkode: 0436f...c05 Absolutt ikke, i hvert fall ikke Prius. Anonymkode: 0b511...8bc 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #30 Skrevet 1. juni 2023 Ts her😊 Takk for svar, alle sammen! Jeg vet ikke hvilken type bil jeg skal gå for, faktisk. Jeg vil ikke ha ren elbil, det er det eneste jeg vet. Jeg bor i en liten by, bruker bil mest til småkjøring, men bor et sted hvor lading blir litt slitsomt, for bilen står et stykke fra blokken jeg bor i. Så burde jeg gå for hybrid eller ren dieselbil, skal tro? Prismessig kan den ikke være av de dyreste modellen, heller litt i nedre prisnivå. Kanskje +-5 år gammel? Ønsker meg automatgir. Hva tenker dere? Jeg er foreløpig helt blank, så må begynne å nøste litt😊 Anonymkode: c8728...0a8
Snublefot62 Skrevet 1. juni 2023 #31 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her😊 Takk for svar, alle sammen! Jeg vet ikke hvilken type bil jeg skal gå for, faktisk. Jeg vil ikke ha ren elbil, det er det eneste jeg vet. Jeg bor i en liten by, bruker bil mest til småkjøring, men bor et sted hvor lading blir litt slitsomt, for bilen står et stykke fra blokken jeg bor i. Så burde jeg gå for hybrid eller ren dieselbil, skal tro? Prismessig kan den ikke være av de dyreste modellen, heller litt i nedre prisnivå. Kanskje +-5 år gammel? Ønsker meg automatgir. Hva tenker dere? Jeg er foreløpig helt blank, så må begynne å nøste litt😊 Anonymkode: c8728...0a8 Kan du lade hjemme daglig? Da hadde jeg gått for plugin hybrid med bensin. Kan du ikke lade hjemme hadde jeg valgt en Toyota Prius hybrid, eller en ren bensinbil. Diesel på korte turer er noe herk. Partikkelfilteret på dieselbiler krever høy arbeidstemperatur for å virke og da må du kjøre over større avstand eller med større belastning. Om ikke vil du før eller siden (snarere før) få tett filter du må på verksted for å rense. Eller i verste fall bytte. Og med tette egr ventiler så blir regningene fort tette og høye.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #32 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): bruker bil mest til småkjøring, men bor et sted hvor lading blir litt slitsomt, for bilen står et stykke fra blokken jeg bor i. Så burde jeg gå for hybrid eller ren dieselbil Anonymkode: c8728...0a8 Hvis du småkjører mest skal du ikke ha diesel. For at diesel lønner seg økonomisk må du kjøre 15-20000 km/året minst, men du ødelegger også bilen med småkjøring. Diesel bruker mye lengre tid på å bli varm enn bensin. Småkjøring liker ikke dieselmotorer. Så du skal helst ha en elbil, men hvis det ikke går, ville jeg ha anbefalt en ladbar hybrid så du kan lade når det passer, i alle fall, eller en enkel liten bensinbil. Jo mindre motor jo bedre, så du får den varm. Anonymkode: 0436f...c05 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå