AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Skrevet 29. mai 2023 Vi har 3 barn, og mannen er ofte sur og gretten når jeg jobber, ringer meg ofte irritabel å spør hvor diverse sko og jakker er, ringer jeg han så er det ikke snakk om å få et hyggelig eller koselig svar Kjenner at det begynner å tære på, og at det sliter meg helt ut, kommer hjem til sur mann stort sett Noen andre som har det på samme måte? Anonymkode: f8f17...edb 1
lajlaj Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 (endret) Hvorfor skal han ringe deg når du jobber? Er han dum? Det er hans jobb å ha oversikt over hjemmet på lik linke som deg. Høres ut som at han straffer deg fordi han synes synd på seg selv. Dette bør du ta med en gang. Weaponized incompetence er det han driver med (Google it). Endret 29. mai 2023 av lajlaj 13 2
Perle Skrevet 29. mai 2023 #3 Skrevet 29. mai 2023 (endret) Du får jo be ham orientere seg da. Ta del av livet som en medforelder, ikke väre et stort hjelpelöst barn. Antar at denne mannen har en profesjon/jobb, og at han der ikke utviser samme inkompetanse eller uvilje til ansvar. Ille at han er udugelig, men enda värre er det jo at han er utrivlig. Ville revurdert hele greia. Spar denne tråden og vis han den. Regner med at han fortsatt vill ha en famile, blir han alenefar halve tiden er det ingen å ringe. Endret 29. mai 2023 av Perle 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #5 Skrevet 30. mai 2023 lajlaj skrev (16 timer siden): Hvorfor skal han ringe deg når du jobber? Er han dum? Det er hans jobb å ha oversikt over hjemmet på lik linke som deg. Høres ut som at han straffer deg fordi han synes synd på seg selv. Dette bør du ta med en gang. Weaponized incompetence er det han driver med (Google it). Nå antar du mye her. Du antar blant annet at ts har lagt klærene tilbake på den plassen de skal være på. Her i heimen hender det også at den ene av oss ikke finner noe, og da er det innimellom at det er fordi den andre av oss har hengt dem et annet sted enn på riktig plass - enten med vilje fordi klærene var våte og ikke kunne henge på plassen sin men måtte henge et sted med bedre tørk, eller fordi man måtte slenge dem fra seg for å rydde opp i en "brann" (vill slåsskamp, babyen prøver å spise kattebæsj, osv). Så i stedet for å hoppe til konklusjoner, hva med å heller være nysgjerrig og åpen? TS: hva er det som gjør at han ikke finner ting? Har dere system for hva som skal være hvor? Anonymkode: 62b08...6eb
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Skrevet 30. mai 2023 Har samme problem jeg.. han vet jeg slutter klokke. 5 på ettermiddagen, men ringer allikevel på formiddagen å spør meg når jeg kommer hjem. Klager på at han må ordne middag osv til barna… de skulle bare visst hvor heldige de er som får det.. selv kommer jeg hjem kl. 17.30, og har kun leggerutine.. skulle gjort mye for en 7-15.30 jobb ☺️ Anonymkode: 7566f...79c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #7 Skrevet 30. mai 2023 Så det er synd i mannen fordi han må ta seg av egne barn? Skulle likt å se at dette var tilfelle, dersom mor hadde ren dagjobb, og far jobbet turnus 🙄 Hvorfor er norske menn så hjelpeløse? De klarer å være i en form for jobb, men ikke ta ansvaret sitt på hjemmebane? Anonymkode: 74a48...696 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Skrevet 30. mai 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Så det er synd i mannen fordi han må ta seg av egne barn? Skulle likt å se at dette var tilfelle, dersom mor hadde ren dagjobb, og far jobbet turnus 🙄 Hvorfor er norske menn så hjelpeløse? De klarer å være i en form for jobb, men ikke ta ansvaret sitt på hjemmebane? Anonymkode: 74a48...696 Min erfaring er at mange menn ikke takler følelsen av at det er ting de ikke er så gode på. Og i stedet for å lære seg det, går de rundt og føler seg dumme og blir sure og tverre. På jobb har de mer oversikt og er flinkere på sine arbeidsoppgaver, pluss er mer interessert i "temaet", så de er klare for å lære seg ting. Det er jo temmelig absurd, men jeg tror det er så "enkelt" i mange tilfeller. Anonymkode: 322ab...880 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #10 Skrevet 30. mai 2023 Jeg har vært der, og en dag ble det plutselig nok. Jeg var drit lei av at han var sur og kjeftete når han noen få ganger i året måtte ta ansvar for barna på ettermiddagstid, mens jeg var hjemme hver ettermiddag og hadde 100% ansvar 24/7 når han var på jobb (pendler) Han ringte, sendte SMS o.l hele tiden om jeg ikke var hjemme. Han tok ikke noe ansvar for å tilegne seg kunnskap heller, ville bare være sur fordi jeg ikke var hjemme og tok ansvaret slik som han var vant med. Anonymkode: e23c0...971 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #11 Skrevet 30. mai 2023 Samfunnet må ta litt ansvar. Folk skryter jo hemningsløst av en mann som passer egne barn en ettermiddag eller en helg. Kanskje kommer en og annen tøffelkommentar. Når kvinnen tar seg av barna så er det bare en selvfølge. Anonymkode: 91c78...94a 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #12 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå antar du mye her. Du antar blant annet at ts har lagt klærene tilbake på den plassen de skal være på. Her i heimen hender det også at den ene av oss ikke finner noe, og da er det innimellom at det er fordi den andre av oss har hengt dem et annet sted enn på riktig plass - enten med vilje fordi klærene var våte og ikke kunne henge på plassen sin men måtte henge et sted med bedre tørk, eller fordi man måtte slenge dem fra seg for å rydde opp i en "brann" (vill slåsskamp, babyen prøver å spise kattebæsj, osv). Så i stedet for å hoppe til konklusjoner, hva med å heller være nysgjerrig og åpen? TS: hva er det som gjør at han ikke finner ting? Har dere system for hva som skal være hvor? Anonymkode: 62b08...6eb Hvor mye klær trenger man fra klokken 15 Til 21 på en ettermiddag? Ærlig talt. Anonymkode: 948d6...e54 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så det er synd i mannen fordi han må ta seg av egne barn? Skulle likt å se at dette var tilfelle, dersom mor hadde ren dagjobb, og far jobbet turnus 🙄 Hvorfor er norske menn så hjelpeløse? De klarer å være i en form for jobb, men ikke ta ansvaret sitt på hjemmebane? Anonymkode: 74a48...696 Norske menn? Tror nok de gjør mer husarbeid enn de fleste... Anonymkode: a5480...dc5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå