AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #1 Del Skrevet 29. mai 2023 Dersom man jobber eks 90% og tar på seg ekstravakt, vil man få overtid på denne? Hva om man jobber en helligdag og får tilbud om dobbelvakt, hva blir tillegget da? Dersom man jobber helligdag på kveld/natt eller helg, får man helligdagstillegg OG kveld/helg i tillegg? Anonymkode: 4e2d5...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lahidriel Skrevet 30. mai 2023 #2 Del Skrevet 30. mai 2023 Nei, du får ikke overtid om det ikke overstiger 100%. Helligdagstillegg får du hele den doble vakta. Kveldstillegg og helgetillegg får du i tillegg til helligdagstillegget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #3 Del Skrevet 30. mai 2023 Spørsmål på siden - det må gå over 100% den uken, ikke i løpet av hele måneden? Hvis man feks jobber 80% og har en femdagers uke, så blir det overtid om man tar en ekstra den uken sant? Selv om man kun har 3 vakter uken etter? Anonymkode: 5905a...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 30. mai 2023 #4 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spørsmål på siden - det må gå over 100% den uken, ikke i løpet av hele måneden? Hvis man feks jobber 80% og har en femdagers uke, så blir det overtid om man tar en ekstra den uken sant? Selv om man kun har 3 vakter uken etter? Anonymkode: 5905a...ba1 Det vil antageligvis stå i kontrakten din om du har gjennomsnitsberegning eller 35,5 timers uke. Det er vanlig å ha gjennomsnittsberegning, det vil si at man kan jobbe tre dager en uke og seks en annen. Da er det overtid på turnusperioden som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lahidriel Skrevet 30. mai 2023 #5 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Spørsmål på siden - det må gå over 100% den uken, ikke i løpet av hele måneden? Hvis man feks jobber 80% og har en femdagers uke, så blir det overtid om man tar en ekstra den uken sant? Selv om man kun har 3 vakter uken etter? Anonymkode: 5905a...ba1 Ja, om jeg går over 35,5t/uke får jeg overtid, selvom jeg f eks har kun 3 dager i turnus uka etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #6 Del Skrevet 30. mai 2023 Lahidriel skrev (8 timer siden): Nei, du får ikke overtid om det ikke overstiger 100%. Helligdagstillegg får du hele den doble vakta. Kveldstillegg og helgetillegg får du i tillegg til helligdagstillegget. Er du sikker på at helgetillegg og kveldstillegg kommer oppå helligdagstillegget? På jobben min sa de i dag noe annet. At man får enten eller. Anonymkode: 4e2d5...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 30. mai 2023 #7 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er du sikker på at helgetillegg og kveldstillegg kommer oppå helligdagstillegget? På jobben min sa de i dag noe annet. At man får enten eller. Anonymkode: 4e2d5...c53 Jobber du et sted med tariffavtale? For det kan ha betydning, sånt er avtalefestet på de forskjellige arbeidsstedene. Hvis du gjør det, ta det opp med tillitsvalgt. Jeg fikk også alt, helligdagstillegg + kveldstillegg + helgetillegg som bemanningssykepleier da jeg jobbe på røde dager sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #8 Del Skrevet 30. mai 2023 Vikarsykepleier skrev (2 minutter siden): Jobber du et sted med tariffavtale? For det kan ha betydning, sånt er avtalefestet på de forskjellige arbeidsstedene. Hvis du gjør det, ta det opp med tillitsvalgt. Jeg fikk også alt, helligdagstillegg + kveldstillegg + helgetillegg som bemanningssykepleier da jeg jobbe på røde dager sist. Ja, er tariffavtale der jeg jobber. Kommunalt sektor. Anonymkode: 4e2d5...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 30. mai 2023 #9 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, er tariffavtale der jeg jobber. Kommunalt sektor. Anonymkode: 4e2d5...c53 Kan det være at de som sa det ikke er helt satt inn i det? På overtid får du det ikke, men på helligdager skal du ha det. Som sagt, hvis arbeidsstedet ditt har avtale om det. Spør tillitsvalgt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 30. mai 2023 #10 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg ble beordret på en helligdag, fikk kun beordringstillegg, ikke begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 30. mai 2023 #11 Del Skrevet 30. mai 2023 (endret) Topsi skrev (5 minutter siden): Jeg ble beordret på en helligdag, fikk kun beordringstillegg, ikke begge deler Interessant. Og det ble ikke overtid for deg heller? Vi må spørre oraklet @Andro Redigert: @Topsi, hva er et beordningstillegg? Endret 30. mai 2023 av Vikarsykepleier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 30. mai 2023 #12 Del Skrevet 30. mai 2023 Vikarsykepleier skrev (2 minutter siden): Interessant. Og det ble ikke overtid for deg heller? Vi må spørre oraklet @Andro Redigert: @Topsi, hva er et beordningstillegg? Jeg fikk 133% for å bli beordret, ingenting i helligdagstillegg for de timene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #13 Del Skrevet 30. mai 2023 Topsi skrev (7 minutter siden): Jeg fikk 133% for å bli beordret, ingenting i helligdagstillegg for de timene... Helligdagstillegg er vel 133% 😎 Du mener du ikke fikk ubekvemstillegget (kveld, natt, helg)? Anonymkode: 4e2d5...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 30. mai 2023 #14 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helligdagstillegg er vel 133% 😎 Du mener du ikke fikk ubekvemstillegget (kveld, natt, helg)? Anonymkode: 4e2d5...c53 Nei, jeg fikk 133% og det stod det var beordringstillegg, ikke helligdagstillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #15 Del Skrevet 30. mai 2023 Hvis vi går overtid på en helligdag får vi kun 133 % ikke overtidstillegg oppå det. Anonymkode: 3a9a0...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lahidriel Skrevet 31. mai 2023 #16 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er du sikker på at helgetillegg og kveldstillegg kommer oppå helligdagstillegget? På jobben min sa de i dag noe annet. At man får enten eller. Anonymkode: 4e2d5...c53 Ja, hos oss gjør vi det, kommunal sektor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #17 Del Skrevet 31. mai 2023 I min kommune er det gjennomsnitsberegning av timer. Jobber du mer enn 35,5 timer i gjennomsnitt hver uke den gjeldende måneden får du overtidsbetalt. Feks uke 1: 19,5timer :: uke 2: 58,5timer :: uke 3: 39 timer :: uke 4:48,75timer = 165,75 timer og gir et gjennomsnitt på 41,4375 timer pr/uke. Noe som gir overtid på 23,75 timer. Jobber natt, så vaktene er 9timer og 45 min. Jobber man dobbelt får man her overtid på vakt nr 2 uavhengig av gjennomsnitsberegning lavere enn 35,5 timer. Blir vakten din forskjøvet fra feks aften til dag pga mangel på folk får du overtid. Jobber du flere søndager på rad utløser det overtid uavengig av gjennomsnitsberegning. Var også noe om sammenhengende hviletid iløpet av en 24timers periode som også utløste overtid. Her får vi ikke natt/kveld/helgetilegg de timene vi får overtid/helligdagstillegg viss vi går ekstra. Er du tilkallingsvikar gjøres det ikke gjennomsnitsberegning, og du får overtid på alt du jobber mer enn 35,5 timer i hver enkelt uke. Anonymkode: d083a...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå