Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver og rydder opp i egen økonomi og skal slette noen kredittkort, så jeg sjekket inne i gjeldsregisteret. Ser at jeg står oppført med Klarna på 5000 kr i usikret gjeld, jeg har ikke sett dette før. Noen som vet om det kan fjernes? Må man lukke ned en klarna konto helt for å få det bort fra gjeldsregisteret? 

Anonymkode: 0905d...3eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har vel utestående på Klarna,da. Forsvinner når du betaler.

Anonymkode: f916e...df8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du må lukke klarna-kontoen

Anonymkode: 4b913...19f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det er innvilget kreditt som står der -ikke at du faktisk skylder 5000?! Jeg stod med ett beløp i innvilget kreditt hos ett kredittselskap jeg ikke kunne huske å ha hatt noe med, så jeg bare sendte de en mail og bad de slette meg som kunde. 

Anonymkode: 804fe...b6a

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg har en regning som jeg betaler ned nå når jeg får lønn. Kjøpte noe via etsy så tok det på klarna, fordi jeg har opplevd det som utrolig vanskelig å få pengene igjen senere om det er noe feil med varen. Men den varen kostet under 1000 kr. Så jeg skjønner ikke helt hvor 5000 kroner kommer fra. 

Har brukt klarna før litt av og på, men aldri til store beløp så stusset over at det stod oppført i gjeldsregisteret. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Last ned Klarna-app'en, kanskje du finner ut der.

Anonymkode: 8eba1...24c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har vel utestående på Klarna,da. Forsvinner når du betaler.

Anonymkode: f916e...df8

Nei. Du har misforstått. Klarna kreditt, ubrukt, står oppført i gjeldsregisteret som TILGJENGELIG kreditt, på lik linje med alle ubrukte kredittkort man måtte ha. Kredittkortene kan ha saldo 0,- alle sammen, men den tilgjengelige kreditten står der like fullt.

Jeg måtte rydde kraftig opp i jungelen av ubrukte kredittkort før jeg fikk boliglån der jeg har nå. De likte ikke at jeg hadde så mye kreditt lett tilgjengelig, og kunne påføre meg selv gjeld for over 100 000 kr på en time om jeg ville. Jeg sa opp en haug med kort, og det var det. Boliglånet ble innvilget.

Klarna kontoen min (som har null saldo) står der ennå. Fordi den som sagt er tilgjengelig kreditt. Sånn som med ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei jeg har en regning som jeg betaler ned nå når jeg får lønn. Kjøpte noe via etsy så tok det på klarna, fordi jeg har opplevd det som utrolig vanskelig å få pengene igjen senere om det er noe feil med varen. Men den varen kostet under 1000 kr. Så jeg skjønner ikke helt hvor 5000 kroner kommer fra. 

Har brukt klarna før litt av og på, men aldri til store beløp så stusset over at det stod oppført i gjeldsregisteret. 

TS

Du er sikker på at du ikke leser det feil? Tilgjengelig kreditt og brukt kreditt er to forskjellige kolonner. Se en gang til.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er linken til gjeldsregisteret? Når jeg Googler så kommer det opp mange forskjellige nettsider med rare navn

Anonymkode: d13dc...6d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva er linken til gjeldsregisteret? Når jeg Googler så kommer det opp mange forskjellige nettsider med rare navn

Anonymkode: d13dc...6d1

https://gjeldsregisteret.com

Anonymkode: b78a5...e89

AnonymBruker
Skrevet

Gjeldsregisteret viser tilgjengelig kreditt, ikke saldo på kortene.

Anonymkode: 3f29a...b92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg driver og rydder opp i egen økonomi og skal slette noen kredittkort, så jeg sjekket inne i gjeldsregisteret. Ser at jeg står oppført med Klarna på 5000 kr i usikret gjeld, jeg har ikke sett dette før. Noen som vet om det kan fjernes? Må man lukke ned en klarna konto helt for å få det bort fra gjeldsregisteret? 

Jeg har også kredittramme hos klarna på 5000. Du må nok si opp hele kontoen hos klarna for å få det bort.

Anonymkode: 3d8e4...39e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...