Gå til innhold

Skal vi i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor sommer fikk samboer en melding fra en kompis om å sette av en dato i august i år, for han skal gifte seg. En save the date.

Det er ikke skrekkelig lenge til august, men vi har ikke fått noen formell invitasjon. Er dette noe som fremdeles kan komme, eller blir det ikke noe bryllup (på oss som gjester, evt ikke noe i det hele tatt) når vi ennå ikke har fått mer info?

Er det noe man kan spørre om, eller er det ubehagelig for dem dersom bryllupet skal stå, men de har tatt oss av gjestelista? Jeg synes det begynner å bli greit å vite om vi er opptatt den helga i august, finne kjole osv, eller om det ikke er noe å tenke på fordi det ikke skjer. Hva tror dere her?

Anonymkode: 5791d...3ff

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få mannen din til å spørre kompisen? 

Anonymkode: 54154...cbd

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Få mannen din til å spørre kompisen? 

Anonymkode: 54154...cbd

"Er det noe man kan spørre om, eller er det ubehagelig for dem dersom bryllupet skal stå, men de har tatt oss av gjestelista?"

Jeg sier han kan spørre, men han vil ikke det. Derav dette innlegget.

Anonymkode: 5791d...3ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere vet datoen så kan det godt hende de regner dere som invitert. Når datoen nærmer seg så sender dere melding og spør om klokkeslett eller andre detaljer dere ikke vet om. Jeg skal i bryllup i sommer og har heller ikke fått formell invitasjon, bare en melding (og jeg er del av brudefølget)

Anonymkode: 13dee...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre dere kjenner som også kjenner dem og som er naturlig for dem å be? Som dere kan spørre?

Anonymkode: c460b...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen felles bekjente som dere kan høre med? "Du forresten, skal ikke Siri og Per gifte seg i august?" 

Anonymkode: 02d2e...7b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Er det noe man kan spørre om, eller er det ubehagelig for dem dersom bryllupet skal stå, men de har tatt oss av gjestelista?"

Jeg sier han kan spørre, men han vil ikke det. Derav dette innlegget.

Anonymkode: 5791d...3ff

Kan han ikke snakke med brudgommens forlover, bror, mor, bryllupsplanlegger, forlovede eller andre, dersom han ikke vil spørre brudgommen direkte? 😅

Anonymkode: de88d...51a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det åpenbare er selvsagt at dere fortsetter deres liv som om dere ikke er invitert, for det er dere jo ikke når dere ikke har mottatt invitasjon. 
Mottar dere invitasjon så takker dere ja dersom det fremdeles passer, og nei hvis ikke.

Kjole og gave kan du ordne temmelig raskt, så det behøver du ikke stresse med allerede nå.

Anonymkode: 928d3...85a

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør, "hvordan  går det, nerver nå med forberedelser til bryllupet?

Så får han kanskje svar, om svaret er ja det blir bryllup, men ikke noe om invitasjon er det bare å spørre, så vi skal fortsatt sette av helgen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har - personlig og direkte - informert dere og bedt dere holde av datoen. Da er det helt innafor å spørre dem - personlig og direkte - om flere detaljer. Jeg synes helt ærlig det er en mye redeligere måte å gjøre det på enn å skulle ta det med tredjeperson. Sannsynligvis har de bare ikke sendt ut innbydelsene ennå fordi første varsel for lengst er ute - mange tenker at da har de bedre tid med hovedinnbydelsen.

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

"Er det noe man kan spørre om, eller er det ubehagelig for dem dersom bryllupet skal stå, men de har tatt oss av gjestelista?"

Jeg sier han kan spørre, men han vil ikke det. Derav dette innlegget.

Anonymkode: 5791d...3ff

Da får du spørre, da.

Anonymkode: 78476...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei! Vi fikk jo en "save the date" av dere, og sitter nå og planlegger sommeren litt. Vi har ikke hørt noe mer, så vi ville bare sjekke opp om det er noen endring i planene? " tenker jeg er helt ok å spørre om. Det kan nok være, som mange andre her sier, at de tenker at det ikke haster så veldig. Men det er helt legitimt å høre, tenker jeg!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I fjor sommer fikk samboer en melding fra en kompis om å sette av en dato i august i år, for han skal gifte seg. En save the date.

Det er ikke skrekkelig lenge til august, men vi har ikke fått noen formell invitasjon. Er dette noe som fremdeles kan komme, eller blir det ikke noe bryllup (på oss som gjester, evt ikke noe i det hele tatt) når vi ennå ikke har fått mer info?

Er det noe man kan spørre om, eller er det ubehagelig for dem dersom bryllupet skal stå, men de har tatt oss av gjestelista? Jeg synes det begynner å bli greit å vite om vi er opptatt den helga i august, finne kjole osv, eller om det ikke er noe å tenke på fordi det ikke skjer. Hva tror dere her?

Anonymkode: 5791d...3ff

En save the date, pleier også komme som en liten invitasjon.

En sendt melding, bare gjetter på sms her, er for dårlig.

Mottar du ikke mer enn dette, hadde jeg regnet meg som ikke invitert.

De må jo også vite hvor mange som kommer. Og det har dere jo ikke svart på?

Anonymkode: 85353...cd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En save the date, pleier også komme som en liten invitasjon.

En sendt melding, bare gjetter på sms her, er for dårlig.

Mottar du ikke mer enn dette, hadde jeg regnet meg som ikke invitert.

De må jo også vite hvor mange som kommer. Og det har dere jo ikke svart på?

Anonymkode: 85353...cd7

Godt poeng.

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er det noen felles bekjente som dere kan høre med? "Du forresten, skal ikke Siri og Per gifte seg i august?" 

Anonymkode: 02d2e...7b7

Jo, dette er et godt forslag. Skal sjekke opp i om det er felles bekjente vi kan høre med.

Ellers takk for synspunkt og en del hyggelige svar. Jeg anser det som størst sjanse for at vi kanskje ikke skal, siden vi ikke har fått noen invitasjon ennå. Men den kan så klart dukke opp. Tidligere har vi fått intviasjon i posten ca fire måneder før, men folk gjør vel dette forskjellig. Vi får bare se. Det går helt fint for oss å holde helgen åpen enn så lenge. 

ts.

Anonymkode: 5791d...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En save the date, pleier også komme som en liten invitasjon.

En sendt melding, bare gjetter på sms her, er for dårlig.

Mottar du ikke mer enn dette, hadde jeg regnet meg som ikke invitert.

De må jo også vite hvor mange som kommer. Og det har dere jo ikke svart på?

Anonymkode: 85353...cd7

Alle «save the date» jeg har fått har vært via sms/messenger eller jungeltelegrafen (hvis familie), så om dere ikke har fått en save the date i posten betyr det ingenting. Men det må være innafor å spørre de direkte, gjennom det en annen her foreslår ved å si at dere holder på å planlegge ferien

Anonymkode: f4dae...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk save the date til et bryllup i fjor sommer. Bryllupet var i august, fikk selve invitasjonen helt i slutten av juli. 

Fikk også et save the date-kort i fjor høst. Har ikke blitt invitert til det bryllupet. Det vet jeg pga felles kjente har fått invitasjon for lenge siden. 

Anonymkode: 26b01...318

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er veldig sent å sende ut invitasjoner til ett bryllup nå hvis det skal være i August. Jeg ville faktisk ikke regnet meg som invitert hvis jeg ikke hadde fått høre noe etter så lang tid, men en melding koster lite å sende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (11 timer siden):

Jeg synes det er veldig sent å sende ut invitasjoner til ett bryllup nå hvis det skal være i August. Jeg ville faktisk ikke regnet meg som invitert hvis jeg ikke hadde fått høre noe etter så lang tid, men en melding koster lite å sende. 

Etter å ha lest her og ved nærmere ettertanke, regner jeg oss som ikke invitert til dette bryllupet ja. Kjedelig fordi jeg eelsker bryllup, men det kommer flere giftemål senere.

ts

Anonymkode: 5791d...3ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.6.2023 den 11.06):

Etter å ha lest her og ved nærmere ettertanke, regner jeg oss som ikke invitert til dette bryllupet ja. Kjedelig fordi jeg eelsker bryllup, men det kommer flere giftemål senere.

ts

Anonymkode: 5791d...3ff

Om du genuint har lyst, hvorfor spør du ikke bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe lignende. En studievenninne som jeg var bestevenninne med i nesten 3 år skulle gifte seg etter endt studium da vi hadde flyttet fra studiestedet til hver vår kant av landet. Vi holdt kontakten og i en tlf.samtale sa hun at hun skulle invitere meg og jeg ville få invitasjon i posten. Fikk ingenting og hørte ikke mer før jeg så bilder fra bryllupet på Facebook.

Det skal sies at dette er en veldig sløv og surrete personlighet. Dersom de TS skriver om er lik ville jeg tatt invitasjonen med en stor klype salt.

Anonymkode: 53f16...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...