Gå til innhold

Hvorfor er barnemisbruk et så stort problem innenfor kristendommen? Hvorfor er det så mange sånne prester?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 10.05):

Alle religioner utenom Kristendommen er propaganda.

Anonymkode: c9948...a03

Skjønner virkelig ikke hvor all hatet til kristne mot andre religioner kommer fra, når man vet at de fleste religioner har  samme opphav. Koranen og bibelen er så og si identiske. Muslimene tror f.eks også på Jesus, som det står endel om i Koranen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jesu fødsel

Jesus ble ikke født i jula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (4 timer siden):

Skjønner virkelig ikke hvor all hatet til kristne mot andre religioner kommer fra, når man vet at de fleste religioner har  samme opphav. Koranen og bibelen er så og si identiske. Muslimene tror f.eks også på Jesus, som det står endel om i Koranen.

Det er ikke hat. Det er sannheten kristne kommer med. De fleste religioner har IKKE samme opphav.

Jesus ER INGEN profet. Men Vår frelser- Han er sannheten, veien og livet! Guds eneste sønn- som Han ofret for Vår frelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke hat. Det er sannheten kristne kommer med. De fleste religioner har IKKE samme opphav.

Jesus ER INGEN profet. Men Vår frelser- Han er sannheten, veien og livet! Guds eneste sønn- som Han ofret for Vår frelse.

Men hvorfor er kristne så intolerante mot andre religioner? Jødedommen, med sine forgreininger til kristendom og islam er da med rette så og si samme religion. De har bare litt forskjellige tolkninger av skriftene. Men fra gammelt av har de det samme opphavet. Og jeg hører svært sjelden en muslim fordømme en kristen. Og det har nok med at muslimer er mye mer opplyst når det gjelder skriftene og vet hvor like de er og har et åpnere forhold til de andre religionene. De har ikke opparbeidet det vrangsynet om å sette seg opp mot andre livssyn slik vi i vesten har hatt for vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (1 time siden):

Men hvorfor er kristne så intolerante mot andre religioner? Jødedommen, med sine forgreininger til kristendom og islam er da med rette så og si samme religion. De har bare litt forskjellige tolkninger av skriftene. Men fra gammelt av har de det samme opphavet. Og jeg hører svært sjelden en muslim fordømme en kristen. Og det har nok med at muslimer er mye mer opplyst når det gjelder skriftene og vet hvor like de er og har et åpnere forhold til de andre religionene. De har ikke opparbeidet det vrangsynet om å sette seg opp mot andre livssyn slik vi i vesten har hatt for vane.

Tror ikke du vet helt hva du snakker om.

Det står faktisk i Koranen at muslimer kan hate jøder og kristne- til og med forfølge og drepe de siden de ikke følger DERES Gud.

Det er forskjellige typer Jøder - Jødene som ER Guds folk. Og «jødene» som er idag forbundet med den Khazsriske Mafia. Med HELT forskjellige type troskap.

Jeg har selv jobbet med mange muslimer- og du finner ikke mer dømmende mennesker enn dem.

En ekte kristen - Frelst i Jesus Kristus kan ikke dømme. Dømmer du som kristen vil du få samme dom tilbake fra Gud på dommedag. 

En muslim kan ikke sette spørsmål ved Allah - slik en kristen kan gjøre med Gud, Faderen, sønnen og den hellige ånd. Kan du ikke sette spørsmål med din Gud- så er det mest sannsynlig propaganda. 

Bibelen ER Guds ord til menneske. Og Jesus Kristus er Menneskets frelser, sannheten og livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forstått det slik at mange kristne tenker at det er Guds kjærlighet at dem gjør dette og kaller det kjærlighet fra Gud og at han ønsker at de skal gi sin kjærlighet. Men jeg vet at Gud ikke er slik. De har en vrangforestilling som er syk og ikke forenelig med Guds vlje. Men som sagt overgrep skjer av både dommere, politi, advokater, leger osv. Alle er i stand til det og prester og katoliker er ofte veldig uthengt når det skjer når dem blir tatt. Dette er sterkt i mot Guds vilje vet jeg, han hater all ondskap i verden. Gud har beskyttet meg mot en pedofil mann så dette vet jeg med sannhet og sikkerthet. Skyld ikke på Gud men er ondskapen fra menneskene. 

Anonymkode: 40be0...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 10.02):

Bare fordi mange følger noe- betyr ikke det at det er sannheten eller riktig vei å gå 😉

Det kan vi jo si om din religion også. Jeg tror ikke på noe, men jeg fornekter heller ingenting. I mine øyne er det riktigere enn å være fast bestemt på at akkurat ens egen religion er sannheten. Får aldri gode svar når jeg spør religiøse om hvorfor akkurat deres religion er den eneste riktige å følge.

Anonymkode: 66d8d...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror ikke du vet helt hva du snakker om.

Det står faktisk i Koranen at muslimer kan hate jøder og kristne- til og med forfølge og drepe de siden de ikke følger DERES Gud.

Det er forskjellige typer Jøder - Jødene som ER Guds folk. Og «jødene» som er idag forbundet med den Khazsriske Mafia. Med HELT forskjellige type troskap.

Jeg har selv jobbet med mange muslimer- og du finner ikke mer dømmende mennesker enn dem.

En ekte kristen - Frelst i Jesus Kristus kan ikke dømme. Dømmer du som kristen vil du få samme dom tilbake fra Gud på dommedag. 

En muslim kan ikke sette spørsmål ved Allah - slik en kristen kan gjøre med Gud, Faderen, sønnen og den hellige ånd. Kan du ikke sette spørsmål med din Gud- så er det mest sannsynlig propaganda. 

Bibelen ER Guds ord til menneske. Og Jesus Kristus er Menneskets frelser, sannheten og livet.

Men hvorfor det, da? Må jo nesten begrunne en sånn påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det kan vi jo si om din religion også. Jeg tror ikke på noe, men jeg fornekter heller ingenting. I mine øyne er det riktigere enn å være fast bestemt på at akkurat ens egen religion er sannheten. Får aldri gode svar når jeg spør religiøse om hvorfor akkurat deres religion er den eneste riktige å følge.

John 14:6 

Jesus answered, “I am the way and the truth and the life. No one comes to the Father except through me.

Jesus er vår frelser. Jesus er veien. Ingen kommer til Faderen foruten gjennom Ham.

Hvis man ikke forstår hva Jesus gjorde på korset for mennesket - så forstår man heller ikke hvorfor Gud er vår allmektige skaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...