AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #41 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): At du sier du sitter på rett kunnskap sier vel mer om deg enn meg. Belær meg gjerne om hva du mener er riktig angående den katolske kirke. Siden jeg har så mye mangel på kunnskap.. Anonymkode: c9948...a03 😅 ja du bør virkelig lese deg opp. Ikke mer å si om det og det er jo du som belærer andre her inne. What comes around goes around. Lykke til i kampen. Anonymkode: a28d3...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 29. mai 2023 #42 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): At du sier du sitter på rett kunnskap sier vel mer om deg enn meg. Belær meg gjerne om hva du mener er riktig angående den katolske kirke. Siden jeg har så mye mangel på kunnskap.. Anonymkode: c9948...a03 Viss du er interessert i katolisismen så tilrår eg som ein start Store Norske Leksikon sin artikkel: https://snl.no/katolisisme Veldig interessant, og særleg er skilnadane mellom katolsk og protestantisk kristendom verdt å lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 29. mai 2023 #43 Del Skrevet 29. mai 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Jul er faktisk ikke en kristen høytid- den er hednisk. Så nei- jeg feirer ikke noen «høytider» som er satt av den romersk katolske kirke. Søndag er heller ikke helligdag. Jul er et fellesnordisk navn på den store hedenske festen som ble feiret omkring vintersolverv. Norden og England er de eneste områdene der det gamle hedenske navnet på solvervsfesten overlevde innføringen av kristendommen. Etter innføringen av kristendommen i Norden ble julen en fest til minne om Jesu fødsel. Og hvis vi skal gå innpå det så følger vi idag den gregorianske kalenderen som heller ikke er Biblisk. Anonymkode: c9948...a03 Du har selvfølgelig rett i at kristendommen "kuppet" allerede eksisterende høytider. Men jeg stusser på det med at England beholdt det opprinnelige navnet på "solsnu festen", hvilket navn tenker du på da? I mitt univers snakker de engelskspråklige om Christmas ("kristus feiring"?) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #44 Del Skrevet 29. mai 2023 Jobbene med flest psykopater: 1. Administrerende direktør 2. Advokat 3. Media 4. Selger 5. Kirurg 6. Journalist 7. Politibetjent 8. Religiøs leder 9. Kokk 10. Offentlig tjenestemann Prester/religiøse ledere er ennå lenger opp på listen dersom du søker på forskning gjort i flere andre land. Anonymkode: 0b7cd...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #45 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jobbene med flest psykopater: 1. Administrerende direktør 2. Advokat 3. Media 4. Selger 5. Kirurg 6. Journalist 7. Politibetjent 8. Religiøs leder 9. Kokk 10. Offentlig tjenestemann Prester/religiøse ledere er ennå lenger opp på listen dersom du søker på forskning gjort i flere andre land. Anonymkode: 0b7cd...0ab En psykopat er vel ikke ensbetydende med å være pedo? Og legg gjerne ved kilde til det du skriver. Anonymkode: 71394...8b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 30. mai 2023 #46 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 10.00): Gud har veiledet meg til å finne svarene jeg søker etter. Min frelser og mitt lys i livet er Jesus Kristus. Og absolutt ingen hednisk «religion» skal forblinde meg til å tro det «de fleste tror». Men ja! Den romersk katolske kirken er ingenting annet enn satanistisk i mine øyne. Og jeg ber for at alle skal omvende seg fra løgnen. Anonymkode: c9948...a03 Forresten hvilket trossamfunn er du med i?☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #47 Del Skrevet 30. mai 2023 Fordi religion har av en eller annen idiotisk grunn, valgt at det er bra å undertrykke biologiske drifter. Til slutt klarer ikke de å tenke rasjonelt i forhold til sin egen seksualitet. Anonymkode: 909da...482 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #48 Del Skrevet 31. mai 2023 Det er knnen katolismen det har vært mye barnemissbrukk opp igjennom historien. Folk tror katolisme og kristendommen er den samme religionen. Det er stor forskjell på hva dem praktiserer ikatoslk og kristen kirke hislen fra en kristsen som har katolske familiemedlemmer har sett alt innen katolisme. Er ekstremt stor forksjell. Anonymkode: c5809...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #49 Del Skrevet 31. mai 2023 Sommer2464 skrev (På 29.5.2023 den 9.35): Fordi prestene ikke får ha sex. Jo prestene får sex av kona si. Fleste kristne prester er gifte. Anonymkode: c5809...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 31. mai 2023 #50 Del Skrevet 31. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo prestene får sex av kona si. Fleste kristne prester er gifte. Anonymkode: c5809...241 Egentlig er det bare i den katolske kirke at det er problem med overgrep der får nemlig ikke prestene gifte seg, og ha sex. Endret 31. mai 2023 av Sommer2464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #51 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 3.09): Noen som vet? Anonymkode: 06629...ed9 Det er ikke det, det skjer mer barnemisbruk blant ateister som ikke har moral. AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 9.54): Jul er faktisk ikke en kristen høytid- den er hednisk. Så nei- jeg feirer ikke noen «høytider» som er satt av den romersk katolske kirke. Søndag er heller ikke helligdag. Jul ble innført av kristne, det man feiret før det har ingenting med den kristne jula vi feirer nå å gjøre. Anonymkode: 47efa...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 31. mai 2023 #52 Del Skrevet 31. mai 2023 Det er absolutt ingenting i kristendommen som tilsier at sex med barn er greit på noe som helst vis. Men det kan være at folk med slike tilbøyeligheter skjønner at mange har tillit til prester og ikke tenker at de kan gjøre sånt og derfor velger et slikt yrke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #53 Del Skrevet 31. mai 2023 Topsi skrev (3 minutter siden): Det er absolutt ingenting i kristendommen som tilsier at sex med barn er greit på noe som helst vis. Men det kan være at folk med slike tilbøyeligheter skjønner at mange har tillit til prester og ikke tenker at de kan gjøre sånt og derfor velger et slikt yrke Jeg husker saken om pikekoret i nrk der di mannlige sjefene hadde seksuelt pågrepe seg på jentene men alikevell få fortsette å jobbe der. Psykopater pedofiler velger ofte yrker der dem kan leve ut sine fantasier.sjangsen for at det er ivertfall en pedofil i barnehager og innen annen yrke blant barn er faktisk ekstremt høy! Grunnen er at dem ikke pågriper seg på barna men kan være pedofiler i sinnet fordi. Anonymkode: c5809...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #54 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er ikke det, det skjer mer barnemisbruk blant ateister som ikke har moral. Jul ble innført av kristne, det man feiret før det har ingenting med den kristne jula vi feirer nå å gjøre. Anonymkode: 47efa...183 1Hør det ord Herren har talt til eder, Israels hus! 2Så sier Herren: Venn eder ikke til hedningenes vei, og reddes ikke for himmelens tegn, fordi hedningene reddes for dem! 3For folkenes skikker er tomhet. De feller et tre i skogen, og treskjæreren lager det til med øksen; 4med sølv og gull pryder de det; med spiker og hammer fester de det, så det ikke skal falle. Anonymkode: c9948...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #55 Del Skrevet 31. mai 2023 Det er da et stort problem i idrett også? Anonymkode: 8ab8b...678 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1. juni 2023 #56 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 3.09): Noen som vet? Anonymkode: 06629...ed9 Det er generelt sett et problem innen "autorative parallelle samfunnsstrukturer" Hva jeg mener med dette, er at det er en eller annen samlingsplass der en person får spesifikke retter som fremstår autorative ovenfor resten av samfunnet. "Sånn gjør vi det her, dette er våre tradisjoner, og disse er de rette tradisjonene, så det er naturlig at de utenfor ikke skjønner hvor viktig det vi gjør er" Så i relasjonen til religion, så ser vi det mye i den katolske kirke, fordi den katolske kirke tradisjonelt har stått som egen autoritet, mens den protestantiske tradisjonelt er underlagt staten, så når vi ser det i protestantiske menigheter, handler dette ofte om menigheter som etablerer en distanse mellom stat og religion, som Læstadianere, Pinsevenner, Jehovas vitne og så videre. Sånn sett vil vi antagelig se samme mønster i de enkelte Moskeene/Synagogene som i protestantismen, siden hver Mulla/Rabbiner er en egen menighet. (Hvis jeg har forstått det riktig.) Det er samme mekanisme som fungerer i idrett. En sekundær utfordring her, er at denne typen samfunn skaper "Ekkokammer" ; hva vi selv opplevde og følte ble akseptert, blir normalen. Og fordi vi allerede har distansert oss fra samfunnet rundt, blir denne normalen pr def "Riktigere" . Konsekvensen er at disse miljøene tiltrekker seg predatorer, og de formerer seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #57 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 9.04): Pedofile kan du finne i alle ulike typer jobber som er i forbindelse med barn dessverre. Anonymkode: c9948...a03 Men det er en mye høyere forventning til at slik ikke skal skje innen kirkelige/religiøse samfunn fordi disse samfunnene og de som tilhører dem, gjør sitt beste for å framstå som mer moralske enn de som ikke er religiøse eller tilhører et kirkesamfunn. Anonymkode: 2a408...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1. juni 2023 #58 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er ikke det, det skjer mer barnemisbruk blant ateister som ikke har moral. ALLE har moral. Det finnes ingen samfunn som eksisterer som ikke har en moralkodeks. Det er en relativ basis for ethvert samfunn. Andelen av barnemisbruk er stort sett ikke en formel av moralen, men verdien satt på konseptet "barn". Du vil se "barnemisbruk" synke direkte proporsjonalt med samfunnets økonomiske utvikling. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jul ble innført av kristne, det man feiret før det har ingenting med den kristne jula vi feirer nå å gjøre. Den jula vi feirer i dag, har mange flere referanser til blotet enn til kristendommen. Den kristne jula er en kunstig konstruksjon for å overta eksisterende hedenske tradisjoner. Hvilket forklarer hvorfor jula er en nærmest universell tradisjon, der de kristne referansene er ulike basert på hvordan den førkristne versjonen var. Og de bærende delene av Vår jul er faktisk i all hovedsak blotet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #59 Del Skrevet 1. juni 2023 Druid skrev (9 timer siden): ALLE har moral. Ikke ateister. Druid skrev (9 timer siden): Den jula vi feirer i dag, har mange flere referanser til blotet enn til kristendommen. Nei, dagens jul handler om å feire jesu fødsel. Det har ingenting med det de gudløse feiret som ikke enagng ble feiret på samme dato Anonymkode: 47efa...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #60 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke ateister. Nei, dagens jul handler om å feire jesu fødsel. Det har ingenting med det de gudløse feiret som ikke enagng ble feiret på samme dato Anonymkode: 47efa...183 Hvorfor feire med juletre da? Det står til og med i Bibelen at det er hednisk. Anonymkode: c9948...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå