AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Del Skrevet 28. mai 2023 Jeg har fått innvilget HC-kort, og ble nylig gjort oppmerksom på at jeg da kunne søke om fritak for å betale bompenger. Får alle med HC-kort som er innvilget i minst to år fritak for bompengeavgift? Og gjelder det overalt i landet hvor det er bompenger? Anonymkode: 017fc...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Del Skrevet 28. mai 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har fått innvilget HC-kort, og ble nylig gjort oppmerksom på at jeg da kunne søke om fritak for å betale bompenger. Får alle med HC-kort som er innvilget i minst to år fritak for bompengeavgift? Og gjelder det overalt i landet hvor det er bompenger? Anonymkode: 017fc...ae6 Det gjelder bomringer, ikke slike midlertidige som går til en tunnel eller bro er nedbetalt. Så om man tenker Bergen-Stavanger, så får man fritak fra bomringen i Bergen, Haugesund og Stavanger. Man måtte derimot betale på Trekasntsambandet, som var et bro og tunell system som nå er nedbetalt, og ikke lenger har bom. Man må nå betale for den ny Lyshorn tunellen på dette strekket, men ikke bomringene til byene. Anonymkode: c5b4a...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #3 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det gjelder bomringer, ikke slike midlertidige som går til en tunnel eller bro er nedbetalt. Så om man tenker Bergen-Stavanger, så får man fritak fra bomringen i Bergen, Haugesund og Stavanger. Man måtte derimot betale på Trekasntsambandet, som var et bro og tunell system som nå er nedbetalt, og ikke lenger har bom. Man må nå betale for den ny Lyshorn tunellen på dette strekket, men ikke bomringene til byene. Anonymkode: c5b4a...6a3 Takk for info😊 Er det noen som evt vet hvordan det er med Nordøyveien i Møre & Romsdal? Anonymkode: 017fc...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #4 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for info😊 Er det noen som evt vet hvordan det er med Nordøyveien i Møre & Romsdal? Anonymkode: 017fc...ae6 Sender dette spørsmålet opp igjen😊 Anonymkode: 017fc...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #5 Del Skrevet 29. mai 2023 Er det via Nav man søker om dette? Anonymkode: 163e7...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det via Nav man søker om dette? Anonymkode: 163e7...c97 Nei, man sender søknad til kommunen man bor i. Det finnes søknadsskjema på nettsidene deres, og man må legge ved bl.a legeattest. Anonymkode: 017fc...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå