Gå til innhold

Extension over altfor mange år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg starta med hårextension i 2011 etter et svangerskap, da jeg fikk tynnere hår for hver dag.

Helt fram til 4. mnd med amming hadde jeg tjukt og fyldig hår, til tider nesten "for tjukt".

Idag 28. Mai 2023 har jeg nesten ikke mere hår igjen til å feste extension i, i tillegg er mange av festene synlige ettersom mitt eget hår er totalt tynnslitt og rasert!

For min del går det hardt utover hverdagen min på jobb, det ødelegger selvtilliten min generelt. Jeg går rundt med den ekle følelsen av at ALT er synlig. Noe det også er til tider.

Jeg farger i tillegg håret svart, etterveksten er kommunegrå - så man ser gjennom håret når jeg ikke har farget det.

Jeg vurderer bare mer å mer å klippe meg helt skallet med maskin. For det finnes ingen andre veier å fikse det på.

Har flere skalla flekker i hodebunn ettersom hver extensions-punkt tar med ser mitt eget hår.

Jeg tenker hver eneste dag og natt at jeg må løse problemet før jeg blir skalla for godt. For jeg kan ikke holde på med extension for evig.

Noen som har hatt samme problem? Skinna seg for å starte pånytt? Prøvd parykk?

Anonymkode: 7c728...815

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta ut extension og dander håret bare, tro meg, la det hvile, folk ser uansett og husker ansiktet ditt. Jeg kan beskrive de 100 siste personene jeg har møtt mest på ansikt og smil, og ca hårfarge. 

Anonymkode: 70d0b...a06

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Funker ikke sånn i mitt tilfelle, jeg har rasert håret mitt fullstendig. Har ikke hår nok til at det dekker hodebunn engang. Jeg er "bare" 33 år, har en jobb der det ikke fungerer å fikse håret, jobber som bilberger og kan ikke vise meg ute uten at håret dekker hodet. Ikke sjangs 😞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barber det av og kjøp en naturlig parykk i voksefasen.

Anonymkode: 74e86...ee9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barber det av og kjøp en naturlig parykk i voksefasen.

Anonymkode: 74e86...ee9

Er akkurat det jeg ser på som allersiste løsning. Men vil håret mitt klare å gro under en parykk?

Holder en parykk seg på hodet hvis det blåser ute f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er akkurat det jeg ser på som allersiste løsning. Men vil håret mitt klare å gro under en parykk?

Holder en parykk seg på hodet hvis det blåser ute f.eks?

Ta ut exstension og dra til en frisør. Frisøren kan Kure håret og gi tuppene en stuss og så vil frisøren gi deg råd og veiledning. Kanskje frisøren og du finner en frisyre som funker og håret får hvile. Kure du det jevnlig i tillegg så vil håret vokse ut og bli tykkere. 
lykke til!

Anonymkode: c3524...6c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta ut exstension og dra til en frisør. Frisøren kan Kure håret og gi tuppene en stuss og så vil frisøren gi deg råd og veiledning. Kanskje frisøren og du finner en frisyre som funker og håret får hvile. Kure du det jevnlig i tillegg så vil håret vokse ut og bli tykkere. 
lykke til!

Anonymkode: c3524...6c3

Jeg har knapt nok 1-2 cm hår under det øverste håret, det er masse bare flekker ved tinningen, bakhodet og overalt egentlig. Når det blåser ute så kan alle se hodebunnen min. Skammer meg så kraftig at jeg ikke klarer å snakke med frisør om det. Har nevnt det såvidt til fastlegen, men blei ikke tatt på alvor - fordi extension tydligvis ikke vises for folk. 

Jeg legger ikke skjul på at jeg bruker extension, men jeg blir nesten deprimert hver gang jeg stiller meg foran 2 speil for å sette inn nye. Bruker smeltetang og punktextension, har slutta å bruke frisør ettersom jeg ikke klarer tanken på å høre noen fortelle meg hvor kritisk det er blitt.

Sist jeg fikk hjelp til å sette inn noen punkter var det min svigermor som hjalp meg, det er 3 år siden. Hun sa "det er jo ingenting å ta av her?!"

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, vet hvor smertefullt det er med hår, har mistet x 2 pga cellegift. Ikke barber det. Parykken sitter dårlig så fort du får litt lengde. Samle mot og gå til frisøren. De kan klippe det resterenterende håret til en ok sveis. Hvor bor du? I Oslo kan jeg anbefale Haux.

Anonymkode: 81e91...3ff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sort farget hår med extensions...... Høres ut som mitt værste mareritt. 

Anonymkode: cd5f6...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, vet hvor smertefullt det er med hår, har mistet x 2 pga cellegift. Ikke barber det. Parykken sitter dårlig så fort du får litt lengde. Samle mot og gå til frisøren. De kan klippe det resterenterende håret til en ok sveis. Hvor bor du? I Oslo kan jeg anbefale Haux.

Anonymkode: 81e91...3ff

😓 min svigermor døde av beinmargskreft etter nesten 20 år med diagnosen, hun sa det samme. Håper du er blitt frisk!

Men når 90% av håret mitt er helt borte så finnes det ingen frisyrer annet enn pinnekort..

Takk, men jeg bor helt øverst i landet, finnes ikke frisør her engang.

Brukte alltid en "privat frisør" til å sette på extension før, helt til det blei en så stor skam at jeg begynte å sette det inn selv.

Jeg klarer ikke tanken på å fjerne alle resterende extension, tror ikke jeg klarer å se meg selv uten dem engang.

Hater enda mere at jeg tar dette så tungt, så finnes det såå mange der ute som har mistet håret pga cellegift 😓 mens jeg har sørget for mitt hårtap på egenhånd. Jeg har ikke lov å klage engang!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sort farget hår med extensions...... Høres ut som mitt værste mareritt. 

Anonymkode: cd5f6...54a

Det kan jeg garantere deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert bare kjørt maskin og kjøpt masse parykker! Tenk så kult og kunne skifte til ny klipp, farge og stil etter humør og dagsform! Jeg har allerede flere parykker som jeg bruker innimellom. 

Og så ville jeg tatt godt vare på det nye håret som vokser ut. Rosmarinolje? Ekstra vitaminer? 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, hadde extension fordi jeg mistet så masse hår etter første svangerskap. Så gravid igjen, orket ikke sitte og heise dem så ofte mer og tok de ut, håret ble klippet (altfor) kort og var blitt tynt og verre etter tape.. mistet enda mer etter babyen kom. Først nå når hun er halvannet snart føler jeg håret begynner å se ok ut, men det detter jo fortsatt av litt.

Så ingen tips. Bare medfølelse!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
FantasDick skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde sikkert bare kjørt maskin og kjøpt masse parykker! Tenk så kult og kunne skifte til ny klipp, farge og stil etter humør og dagsform! Jeg har allerede flere parykker som jeg bruker innimellom. 

Og så ville jeg tatt godt vare på det nye håret som vokser ut. Rosmarinolje? Ekstra vitaminer? 

Takk, jeg har det øverst på lista over ting jeg ikke kan komme foruten 🥴🤯 jeg har bare aldri prøvd en parykk i mitt liv, ikke har jeg klippet håret kort heller før 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mingus skrev (16 minutter siden):

Føler med deg, hadde extension fordi jeg mistet så masse hår etter første svangerskap. Så gravid igjen, orket ikke sitte og heise dem så ofte mer og tok de ut, håret ble klippet (altfor) kort og var blitt tynt og verre etter tape.. mistet enda mer etter babyen kom. Først nå når hun er halvannet snart føler jeg håret begynner å se ok ut, men det detter jo fortsatt av litt.

Så ingen tips. Bare medfølelse!

Jeg også startet med tape-extansions en god stund etter amming, 2 år etter ca.

Endte opp med å måtte klippe av store deler av håret da tapen smelta seg helt fast i håret uten mulighet å fjerne det.

Etter det starta jeg med keratin/nail-extansion som man smelter/sveiser fast.

Har ikke hatt èn dag uten, siden 2011.

Vanskelig å gå tilbake til normalen etter at man har blitt vant til perfekt hår.

Men idag er håret mitt i så dårlig stand at jeg ikke tør å bruke mer enn 1-2 pakker med extension (20 stk pr pk.) Ettersom mitt eget hår faller lettere av og jeg sitter igjen med skallaflekker i hodebunn 😩😞

Ser ingen annen utvei enn å fjerne alt i håp om at mitt hår vokser ut igjen. Men det finnes jo ingen garanti heller.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt turen til en hårklinikk som spesialiserer seg på kraftig håravfall. 

Du må jo kartlegge om du har telogent effluvium eller alopecia. 

Gi opp extensions, og dropp sort hårfarge. Disse to tingene er det verste å gjøre når man opplever hårtap.

Hadde tatt en klipp+fått tilpasset en topper. De er dyre, men trolig ikke dyrere enn alt du har holdt på med til nå.

Så kan du få veiledning til hvordan få god hodebunns- og hårhelse og se an over et par år hvordan vekstmønsteret er. 

Er ikke noe poeng i å barbere alt av, men om det blir anbefalt kan du jo gjøre det og gå for parykk eller bare beholde helt kort sveis. Har du store flekkvise områder som er uten hår?

Og har du prøvd for eksempel Minoxidil? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg også startet med tape-extansions en god stund etter amming, 2 år etter ca.

Endte opp med å måtte klippe av store deler av håret da tapen smelta seg helt fast i håret uten mulighet å fjerne det.

Etter det starta jeg med keratin/nail-extansion som man smelter/sveiser fast.

Har ikke hatt èn dag uten, siden 2011.

Vanskelig å gå tilbake til normalen etter at man har blitt vant til perfekt hår.

Men idag er håret mitt i så dårlig stand at jeg ikke tør å bruke mer enn 1-2 pakker med extension (20 stk pr pk.) Ettersom mitt eget hår faller lettere av og jeg sitter igjen med skallaflekker i hodebunn 😩😞

Ser ingen annen utvei enn å fjerne alt i håp om at mitt hår vokser ut igjen. Men det finnes jo ingen garanti heller.

Huff for et slit. Du kan ikke bare klippe av halve lengden da? Jeg har gjort det og håret så fort mye tykkere ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (21 timer siden):

Jeg hadde tatt turen til en hårklinikk som spesialiserer seg på kraftig håravfall. 

Du må jo kartlegge om du har telogent effluvium eller alopecia. 

Gi opp extensions, og dropp sort hårfarge. Disse to tingene er det verste å gjøre når man opplever hårtap.

Hadde tatt en klipp+fått tilpasset en topper. De er dyre, men trolig ikke dyrere enn alt du har holdt på med til nå.

Så kan du få veiledning til hvordan få god hodebunns- og hårhelse og se an over et par år hvordan vekstmønsteret er. 

Er ikke noe poeng i å barbere alt av, men om det blir anbefalt kan du jo gjøre det og gå for parykk eller bare beholde helt kort sveis. Har du store flekkvise områder som er uten hår?

Og har du prøvd for eksempel Minoxidil? 

Da må jeg isåfall ta turen sørover, her finnes ingen spesialister på håravfall 😔

Jeg gir gjerne opp extension for godt, men kommer ikke til å klare å ta alle ut uten en form for midlertidig løsning.

Har mange flekker ja, å mesteparten av lengdene på underhår er 1-3 cm, til og med noen millimeter på dem verste.

Nei hva er Minoxidil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mingus skrev (13 timer siden):

Huff for et slit. Du kan ikke bare klippe av halve lengden da? Jeg har gjort det og håret så fort mye tykkere ut!

Hadde det vært så vel, har bare små babyhår og slinter igjen 😩😓

Og flere steder hvor man ser rett i hodebunn 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunne du lagt ved et bilde? 

Anonymkode: 82ff3...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...