Gå til innhold

Kattehår OVERALT! Klesrull?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

To langhårede innekatter... Ja, det blir MYE hår 🤯 Hvilken klesrull er dere for øyde med? Her ryker det 2 ruller i uka fra cubus, noe som faktisk blir nokså dyrt på sikt... Har begynt å tørketromler alt av klær og håndklær, syns det blir litt mindre hår da 🤔 Har prøvd å ha sånn liten kjøkkensvamp i klesvasken men det hjalp ingenting. Grer kattene daglig men ingenting hjelper. Noen som har erfaringer i fht fôr som kan hjelpe mot håravfallet??

Anonymkode: 3e0a5...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rullene hos Ikea.  Der får du også kjøpt 4 pakkning til 29 kr.  Jeg hadde to katter og en hund, har bare hunden igjen nå 😟
Men de rullene er jeg blitt avhengig av . Har 1 i bilen og to hjemme og ørten pakker med refill rullene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker ikke klesrull, men sånne som har stoff. 

Anonymkode: 2b9d1...0eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker

Hva med en god håndholdt støvsuger? Sånn liten en.

Anonymkode: 11b42...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mine røyter mindre etter at jeg begynte å gi dem rått kjøtt.

Anonymkode: b7957...14d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjelltopp skrev (1 minutt siden):

Rullene hos Ikea.  Der får du også kjøpt 4 pakkning til 29 kr.  Jeg hadde to katter og en hund, har bare hunden igjen nå 😟
Men de rullene er jeg blitt avhengig av . Har 1 i bilen og to hjemme og ørten pakker med refill rullene.

Jeg kjøpte klesruller på europris før da de var billige, men de var så og si ubrukelige jamfør cubus sine. Hvordan er ikea sine?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så skeptisk til å kjøpe fra slike .com-sider 😬 Hvordan er deres erfaring med fruugo? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte klesruller på europris før da de var billige, men de var så og si ubrukelige jamfør cubus sine. Hvordan er ikea sine?

TS

Jeg syns de er veldig gode.  Enkelt å rive av de brukte flakene og har godt klister. Jeg bruker de på alt, sokker, bukser, genser, sengetøy, sofaen , tepper.
Jeg kan ikke si noe om europris og cubus sine , for de har jeg ikke brukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mine røyter mindre etter at jeg begynte å gi dem rått kjøtt.

Det er jo slik både hunder og katter burde spise, mest naturlig for dem . Så trist at vi mennesker nesten bare gir dem tørrfor..
Hvilket kjøtt bruker du ?

Anonymkode: 37f21...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo slik både hunder og katter burde spise, mest naturlig for dem . Så trist at vi mennesker nesten bare gir dem tørrfor..
Hvilket kjøtt bruker du ?

Anonymkode: 37f21...048

Den ene var voksen da jeg adopterte henne, og hun er kresen. Men hun liker kylling. Biff rører hun ikke. Svin spiser hun, men liker ikke veldig godt. Innmat rører hun ikke. Hun vil helst ha billig tørrfôr eller "dyrt" våtfôr (sånne små poser). 

Den andre katten kom til meg som fosterkatt da han var 5 måneder gammel og han spiser alt med stor lyst.

Kattens naturlige kosthold er magrere enn menneskets. De skal ikke ha mye fett. De skal heller ikke ha mye salt. Jeg gir dem magert kjøtt, innmat av og til (bare den unge hannkatten som spiser det), av og til blander jeg en rå eggeplomme eller to inn i maten. De skal ikke ha rå eggehvite fordi det hemmer opptak av et vitamin som er veldig viktig for dem. Varmebehandlet eggehvite er greit. Jeg tar også litt beinmel oppi maten av og til.

Hvis jeg sliter med å få i dem noe, så blander jeg litt "dyrt" våtfôr oppi. For eksempel svinekjøttdeig er de ikke veldig glad i, men blander jeg i en halv pose i 400 gram svinekjøttdeig, så spiser liker de det godt. Jeg har gitt mest av det i det siste fordi det er enkelt, billig og de liker det (så lenge jeg tar en halv pose våtfôr oppi, og det synes jeg er innafor). Jeg fant noe kyllinglårkjøtt på 40% før helga og ga dem det. Det likte de veldig godt. Tidligere har jeg vanligvis gitt dem svinekoteletter som jeg klipper i biter og kutter bort fettranden. De har godt av å tygge litt.

Jeg har jo sett katter spise mus/fugl. De spiser hele dyret. Bare knuser beina og svelger. Ikke så mye disse kattene. Men den forrige katten min var en veldig god jeger. En dag kom hun inn med 6 mus på én dag. Jeg har katteluke. Det er både positivt og negativt... Men jeg synes det er verdt det for at de kan gå ut og inn som de vil, selv om de av og til tar med seg byttedyr inn...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er oppdretter og den øverste lenken funker supert! Veit ikke hva jeg skulle gjort uten disse. 

Anonymkode: e1464...47b

Har du kjøpt dem via fruugo? Hva er din erfaring med den nettsiden?

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme problem, og har troubleshootet i det uendelige! :) Mine tips er:

1) Robotstøvsuger hver dag+vanlig støvsuger ofte + tørke støv jevnlig

2) Chom chom roller(bruker på feks sofa)

3) Denne synes jeg er god (bruker den mye istedenfor teiprull) - brukes til både klær, pledd, dyner, sofaen osv.

4) Bruker denne på tepper (med stor suksess)

5) Teiprull fra ikea (funker bra, ikke prøvd de andre).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nuttery skrev (43 minutter siden):

3) Denne synes jeg er god (bruker den mye istedenfor teiprull) - brukes til både klær, pledd, dyner, sofaen osv.

Tusen takk for tips. Hva er erfaringen din med fruugo? Jeg er så skeptisk til slike .com-sider 😕

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for tips. Hva er erfaringen din med fruugo? Jeg er så skeptisk til slike .com-sider 😕

TS

Fruugo er greie de. Tar litt tid før varene kommer, de sendes fra Kina. 

Anonymkode: 2a2c9...b2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fruugo er greie de. Tar litt tid før varene kommer, de sendes fra Kina. 

Anonymkode: 2a2c9...b2b

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fruugo er helt trygt

Anonymkode: 2b9d1...0eb

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS

Det er jo en jallaside; men jeg fikk varen, den fungerer, så sånn sett er jeg fornøyd :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nuttery skrev (På 30.5.2023 den 13.22):

Nr 3; den sliter ikke veldig på klærne? Vanskelig å se overflaten ordentlig  🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...