Gå til innhold

Feelunique/sephora.uk shipper til Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skulle så gjerne bestilt en del fra Feelunique som nå er blitt Sephora.uk tror jeg.. Begge nettisidene fungerer, men er ganske like. Og begge nettsidene reklamerer med gratis shipping til Norge og at de er VOEC registrert og begge nettsidene gir meg samme feil når jeg skal checkout..! For da kommer ikke Norge opp som alternativ på listen over land, så adressen min blir feil. Dette er så irriterende. Er dette en bug eller? Noen som vet?

Anonymkode: f6c1f...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skulle så gjerne bestilt en del fra Feelunique som nå er blitt Sephora.uk tror jeg.. Begge nettisidene fungerer, men er ganske like. Og begge nettsidene reklamerer med gratis shipping til Norge og at de er VOEC registrert og begge nettsidene gir meg samme feil når jeg skal checkout..! For da kommer ikke Norge opp som alternativ på listen over land, så adressen min blir feil. Dette er så irriterende. Er dette en bug eller? Noen som vet?

Jeg har vært i kontakt med kundeservice på feelunique og de sier at de dessverre ikke sender til Norge for tiden. Du kan bestille på Sephora.se, det er helt problemfritt. Men de har jo ikke alt de har på Feelunique, så det er veldig synd det er sånn. Men vi får håpe det bedrer seg med tiden🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sephora Sverige sender til Norge, fort som bare det 😀 bestilt derfra flere ganger 

Syns de har meget godt utvalg også, men kanskje ikke like bra om UK? 

Endret av Måneskinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sephora.se har ikke merket (Curlsmith) dessverre. 😔 Jeg får håpe at den engelske nettsiden med tiden ser at de kunne tjent en del penger på oss nordmenn og lar oss handle der igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Måneskinn skrev (9 timer siden):

Sephora Sverige sender til Norge, fort som bare det 😀 bestilt derfra flere ganger 

Må man ikke betale toll? 

Anonymkode: bfadc...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må man ikke betale toll? 

Det er ikke toll på kosmetikk. Folk må lære seg forskjell på toll og moms. Er ikke så mange varer det er toll på. Men du betaler ingen avgifter, nei. Sephora.se er VOEC-registrert, noe som betyr at du betaler momsen direkte til dem. Du betaler derfor ingenting når du mottar pakken og slipper det skyhøye gebyret til posten. Er jo det som er problemet og ikke momsen i seg selv 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
jukkapalme skrev (6 minutter siden):

Det er ikke toll på kosmetikk. Folk må lære seg forskjell på toll og moms. Er ikke så mange varer det er toll på. Men du betaler ingen avgifter, nei. Sephora.se er VOEC-registrert, noe som betyr at du betaler momsen direkte til dem. Du betaler derfor ingenting når du mottar pakken og slipper det skyhøye gebyret til posten. Er jo det som er problemet og ikke momsen i seg selv 😊

Inkludert hudpleie, bodylotions og sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Inkludert hudpleie, bodylotions og sånn? 

Ikke toll på noe slags kosmetikk, nei. Er veldig få varer det er toll på, men som sagt ikke noe slags kosmetikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan ser man om en butikk er VEOC registrert? 

Anonymkode: 7e485...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Måneskinn skrev (10 timer siden):

Er du fornøyd med levering / kvalitet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 10.27):

Er du fornøyd med levering / kvalitet? 

Jepp!  første gang jeg bestilte i fjor, la jeg inn bestilling en søndag kveld - tirsdag ettermiddag lå pakken i postakassa :)  andre gang jeg bestilte tok det tre dager men syns ikke det var ille heller .  Produktene var kjempebra  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 9.59):

Sephora.se har ikke merket (Curlsmith) dessverre. 😔 Jeg får håpe at den engelske nettsiden med tiden ser at de kunne tjent en del penger på oss nordmenn og lar oss handle der igjen. 

Men de har på lookfantastic. Kanskje du allerede vet og at prisen ikke er det du ønsker etc... men tenker kanskje at jeg kunne tipse likevel 🙂

https://no.lookfantastic.com/curlsmith-featherlight-protein-cream-237ml/13125532.html?switchcurrency=NOK&shippingcountry=NO&affil=awin&utm_content=SHOPIA&utm_term=Comparison+Shopping+Service+(CSS)&utm_source=AWin-369493&utm_medium=affiliate&utm_campaign=AffiliateWin&awc=8926_1685349462_6281e8406bb85a6272866c47d9fa27ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Måneskinn skrev (15 minutter siden):

Jepp!  første gang jeg bestilte i fjor, la jeg inn bestilling en søndag kveld - tirsdag ettermiddag lå pakken i postakassa :)  andre gang jeg bestilte tok det tre dager men syns ikke det var ille heller .  Produktene var kjempebra  :)

Tusen takk 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laraa skrev (På 29.5.2023 den 10.40):

Jeg handlet mye på Lookfantastic før, men de er vel ikke Voec medlem og jeg ser at de får mye klager på nett. Har du god erfaring med å handle der fra nå? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (På 28.5.2023 den 10.06):

Men Sephora.com er ikke VOEC såvidt jeg har forstått?

Jeg og er fornøyd med (de få pakkene) jeg har bestilt derfra.

Kom superkjapt 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Men Sephora.com er ikke VOEC såvidt jeg har forstått?

Jeg og er fornøyd med (de få pakkene) jeg har bestilt derfra.

Kom superkjapt 🤷‍♀️

Det vet jeg ikke, men tror det bare er den svenske butikken som er i VOEC. Synd, for Sephora.com har jo mye mer. Jeg har aldri bestilt fra svenske Sephora, men har bestilt fra Sephora.com noen ganger og varene kom kjapt da og :) Det var før VOEC, men de hadde en ordning så man betalte momsen til dem og slapp unna blodgebyret til posten. Så ble jo akkurat det samme, egentlig. Men er så dritt at ikke feelunique sender til Norge mer. Det var min favorittbutikk og jeg har sikkert bestilt derfra 100 ganger de siste 20 årene.

Vet du forresten om den overgangsperioden med 350 kr-regelen fortsatt er oppe og går? Har ikke greid å finne ut av det. Har litt lyst å begynne med LF-beautyboxer, men ikke om jeg må betale moms og gebyr. Da er det ikke verdt det, selv om man får dyre merker og gode størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Vet du forresten om den overgangsperioden med 350 kr-regelen fortsatt er oppe og går? Har ikke greid å finne ut av det. Har litt lyst å begynne med LF-beautyboxer, men ikke om jeg må betale moms og gebyr. Da er det ikke verdt det, selv om man får dyre merker og gode størrelser.

Jeg abonnerer på disse boksene, ingen moms og gebyr - enn så lenge. :) 

Anonymkode: 59da4...ab9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg abonnerer på disse boksene, ingen moms og gebyr - enn så lenge. :) 

Anonymkode: 59da4...ab9

Så bra! Jeg abonnerte selv for noen år siden, men sa opp og nå har jeg lyst til å begynne igjen. Pleier å se åpninger av boksene på YouTube og syns det virker som de har blitt bedre i det siste. Var jo fornøyd før og, men virker enda bedre nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...