Gå til innhold

Jeg vil ikke ha barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som kjenner det? Jeg opplever mange som får følelsen at de ønsker barn også er det noen som bare får barn fordi det er det man «skal».

Jeg liker barn, men har enda ikke fått noe lyst i meg eller ønske om å få egent barn. Betyr det at jeg ikke skal ha barn? Hvorfor skal jeg få barn hvis jeg ikke føler det er noe jeg vil?

Kvinne 34

Anonymkode: dfc67...fd6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ingen andre enn du som bestemmer hva du selv har lyst til tenker jeg. 

Anonymkode: c2f90...366

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ingenting du ikke har lyst til :) Du velger det helt selv. Din hverdag. Ditt liv!

Anonymkode: 9abe8...f3b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om du blar noen sider vil du finne maaaaange tråder om dette.

Vi er i 2023, ingen MÅ få barn og det finnes mange i din situasjon.

Anonymkode: 4150a...0d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det flere som kjenner det? Jeg opplever mange som får følelsen at de ønsker barn også er det noen som bare får barn fordi det er det man «skal».

Jeg liker barn, men har enda ikke fått noe lyst i meg eller ønske om å få egent barn. Betyr det at jeg ikke skal ha barn? Hvorfor skal jeg få barn hvis jeg ikke føler det er noe jeg vil?

Kvinne 34

Du skal ikke ha barn hvis du ikke vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinne 34

Har du en mann å evt få et barn med da? 
Jeg kjente det som deg helt frem til jrg bar 38 år. Ikke hadde jeg sterkt behov for en mann heller. Var singel mellom 30-38 år. Så dukket ‘den rette opp’ ut av det blå. Og så skiftet jeg jammen meg mening i siste liten. Husk at vi kan skift meninger og forandre oss hele livet. Ikke tenk så mye på hva du ikke ønsker her og nå. La livet skje og ta timg som de kommer. Det du vil eller ikke vil i dag trenger ikke å være det samme som om 2-5 år.

Anonymkode: 7adf6...f84

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kvinne 34

Nei det betyr ingenting egentlig.  Jeg ville ikke ha barn, ikke ville jeg ta abort. På ingen måte klar, absolutt klar for å bli mor innen de 9mnd var gått.  Mor til to, og bonus mor til en. Det å ikke ville eller ville ha barn, behøver ikke å være et punktum bak, og to streker under svaret. Sånt kan snu over natten . Og det er fader rullan meg helt greit

Anonymkode: 11a90...316

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ulempen med å ikke ha barn er at det kan bli trist og  ensomt når du er gammel.  Da tenker jeg fra 70 årene og over

Anonymkode: 65b32...f3b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ulempen med å ikke ha barn er at det kan bli trist og  ensomt når du er gammel.  Da tenker jeg fra 70 årene og over

Det blir vel så ensomt som man gjør det til selv.

Alene blir man ikke: https://www.worldometers.info/world-population/

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig, men barn er en stor forpliktelse så dette mener jeg er et dårlig incentiv for å få barn. 

Anonymkode: 02601...d84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det blir mange med barn også. Jobbet innenfor sykehjem og de fleste som hadde barn fikk aldri besøk. I dag bor de fleste langt unna sine foreldre og har ikke evnen til å springe ned dørene til sine foreldre enten de er på sykehjem eller bor hjemme. 

Anonymkode: bd99e...38a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du en mann å evt få et barn med da? 
Jeg kjente det som deg helt frem til jrg bar 38 år. Ikke hadde jeg sterkt behov for en mann heller. Var singel mellom 30-38 år. Så dukket ‘den rette opp’ ut av det blå. Og så skiftet jeg jammen meg mening i siste liten. Husk at vi kan skift meninger og forandre oss hele livet. Ikke tenk så mye på hva du ikke ønsker her og nå. La livet skje og ta timg som de kommer. Det du vil eller ikke vil i dag trenger ikke å være det samme som om 2-5 år.

Tenker du det samme om barna dine, at selv om du vil ha de nå så kan det hende du ikke vil ha de om 2-5 år?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok og ikke ønske seg barn, jeg har flere venner som har tatt det standpunktet. 

Ønsket meg i utgangspunktet ikke barn selv, men Ble uplanlagt gravid. Føltes feil å skulle ta abort, brukte hele svangerskapet på å stille om hodet. Er fornøyd med valget jeg tok, men hadde nok hatt et like fint og ikke minst enklere liv dersom jeg forble barnløs. 

Anonymkode: 369ff...c68

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du det samme om barna dine, at selv om du vil ha de nå så kan det hende du ikke vil ha de om 2-5 år?

Man angrer vel som oftest ikke på disse små trollene når de først har kommet, men noen unntak selvfølgelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har aldri vurdert å få et barn slik at jeg ikke kjeder meg på gamlehjemmet. Jeg har alltid vært nøye med prevensjon, da jeg ikke har ønsket meg barn. Jeg føler meg lettet aver at jeg nå er så gammel at folk har sluttet å mase.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har jobbet på sykehjem og når jeg så alle de gamle som aldri fikk besøk av verken barna eller barnebarna sine, og de som besøkte gjorde det kanskje en gang i måneden. De følte seg  like ensomme som dem som ikke fikk besøk. Det ER ensomt å bli gammel uansett. Og tendensen med å plassere sine foreldre på sykehjem og besøke dem sjeldent, blir nok sikkert ihvertfall ikke blir bedre med årene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man angrer vel som oftest ikke på disse små trollene når de først har kommet, men noen unntak selvfølgelig. 

Unntak finnes det alltid. Men bare lurte på dette siden hun skrev at det en vill i dag ikke trenger å være det samme som om noen år. Og det kan hun ha rett i. Men om vi aldri skulle laget noen beslutninger for vårt eget liv basert på det så hadde en ikke fått gjort mye her i verden du. Og da er det jo helt legetimt å spørre om hun angrer på barna sine siden det er fullt mulig. Poenget var bare at alle tar beslutninger basert på det vi ønsker her og nå, den vi er, det vi ser for oss gir den beste fremtiden, det en ikke ønsker for seg selv etc. En kan ikke ta avgjørelser basert på at kanskje en gang når en er 70 eller om 5 år at en da vil noe annet.

Skrevet

Det må jo være helt greit. Jeg har det litt som deg. Har ikke kjent noe særlig på det ønsket om å få barn. I stedenfor ser jeg for meg alt ansvaret, all bekymringen og uro over om jeg er god nok mor osv. Jeg liker godt å ha det rolig rundt meg og trives godt i eget selskap. Setter stor pris på den friheten jeg har som barnløs. I forhold jeg har hatt har jeg følt på press, og uenighet om barn er ofte grunnen til at det har blitt slutt. Trenger mye alenetid for å ha det bra. Har alltid vært åpen for at ønske om barn kan vokse frem etterhvert som jeg ble eldre. Jeg liker barn og har det veldig koselig sammen med tantebarna. Men nå er jeg over 40 år, og jeg må bare erkjenne at jeg aldri har ønsket meg barn nok til å få noen. I blant sørger jeg litt over at jeg er barnløs og kan ta meg i å fantasere om de barna jeg kunne hatt. Og det tenker jeg er normalt. Det er jo noe viktig som er valgt bort. 

AnonymBruker
Skrevet

Har et dusin kompiser. EN av de vil ha barn. Eller det skal sies, han er litt sånn; det skjer sikkert en dag. Vi er over 30 alle sammen. Har også mange venninner som steriliserte seg med en gang de kunne, de vil heller ikke ha barn. 

Anonymkode: a1d6a...8ec

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvorfor skal jeg få barn hvis jeg ikke føler det er noe jeg vil?

Ja, hvorfor skal du det? Er det noe som har fortalt deg at du skal det, kanskje? 

Kanskje kommer du til å angre, og kanskje itte.

Det er til syvende og sist ditt eget valg...  

Endret av AnonymBruker 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...