AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #21 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har barn som har blitt mobbet. I to konkrete tilfeller vet jeg at barna som mobber har store, store problemer, og jeg vet med sikkerhet at de får tett oppfølging. Det ene har for eksempel 1-1 på skolen, og deltar tidvis i liten grad i det ordinære skoletilbudet. Anonymkode: 85ef6...51a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #22 Skrevet 28. mai 2023 Hadde jeg fått vite om det ville det blitt månelyst for dem Anonymkode: 14a09...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #23 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dette får man jo svar på i mange andre tråder. At mobbeofferet har skyld i det selv Anonymkode: 8f518...9f4 Ikke det ts spør om Anonymkode: 1d2e4...d3d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #24 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er vanskelig og sammensatt. Jeg har hatt et barn som kunne mobbe eller være stygg med andre. Det handlet om barnets sosiale kompetanse og evne til å forstå verden rundt seg. Noen ganger mobbet barnet for å hevde seg selv, andre ganger forsto barnet rett og slett at det den drev med var mobbing. Det ble gjort lite fra skolen sin side for å styrke barnets sosiale kompetanse. Det ble gjort lite for å gå inn å si til barnet at det du driver med nå, er ikke greit. Hjemme har vi brukt mye tid på det og fulgt opp alle telefoner som har kommet fra andre foresatte. Han har aldri vært i en gruppe som har utestengt eller vært stygge med noen over tid. Han har operert alene. Men like fullt ut, har han gjort skoletiden utrygg for mange. Anonymkode: 07280...739 For ei oppegående og klok mor du er. Du ser problemet uten å forsvare sønnen din eller anklage andre. vi må huske at små barn ikke skjønner helt omfanget av handlingene sine. Og ting blir bedre med tiden når de modnes mer. I deres sak tipper jeg dette vil snu seg ganske raskt når du som mor ser problemet. De det ikke snur seg like lett for er foreldre som fornekter at deres barn mobber, og vil beskytte barnet og gjerne skylde på andre. Da ser barnet at mor beskytter dårlig adferd. mitt barn kalte ei jente i klassen for sjokomelk på barneskolen. Hun var mørk. Fikk ikke tilbakemelding fra skolen, men fikk høre det av ei mor. (Ikke jentas mor) Jeg tok praten med sønnen min som innrømmet dette, men prøvde skylde på at de andre guttene hadde sagt det først.. spiller ingen rolle for meg, så lenge han hadde såret ei jente. Jeg tok kontakt med foreldrene til jenta og fortalte hva sønnen min hadde sagt og takk han med opp til henne der han måtte ve om unnskyldning til jenta. Blåste det kanskje litt opp?? Men tenkte vise han et eksempel på konsekvenser.. han var så flau.. aldri hørt han har gjort noe lignende igjen. Anonymkode: 1d2e4...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #25 Skrevet 28. mai 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: For ei oppegående og klok mor du er. Du ser problemet uten å forsvare sønnen din eller anklage andre. vi må huske at små barn ikke skjønner helt omfanget av handlingene sine. Og ting blir bedre med tiden når de modnes mer. I deres sak tipper jeg dette vil snu seg ganske raskt når du som mor ser problemet. De det ikke snur seg like lett for er foreldre som fornekter at deres barn mobber, og vil beskytte barnet og gjerne skylde på andre. Da ser barnet at mor beskytter dårlig adferd. mitt barn kalte ei jente i klassen for sjokomelk på barneskolen. Hun var mørk. Fikk ikke tilbakemelding fra skolen, men fikk høre det av ei mor. (Ikke jentas mor) Jeg tok praten med sønnen min som innrømmet dette, men prøvde skylde på at de andre guttene hadde sagt det først.. spiller ingen rolle for meg, så lenge han hadde såret ei jente. Jeg tok kontakt med foreldrene til jenta og fortalte hva sønnen min hadde sagt og takk han med opp til henne der han måtte ve om unnskyldning til jenta. Blåste det kanskje litt opp?? Men tenkte vise han et eksempel på konsekvenser.. han var så flau.. aldri hørt han har gjort noe lignende igjen. Anonymkode: 1d2e4...d3d Så glad for å lese at du gjorde dette, synes du gjorde helt rett! Jeg skrev litt lengre opp om at jeg ble tatt med av faren min når jeg var liten for å be om unnskyldning og det lærte meg mye og jeg skammet meg over egen oppførsel. Jeg mener helt klart at dette er en metode som fungerer! Anonymkode: 60cda...c54
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå