Gå til innhold

Folk som absolutt skal gi pengegave på en hysterisk morsom måte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Haha, jeg har også sett mange av dem på FB, med i en DIY-gruppe der mest for å se på alt rælet.

Selv synes jeg jo kontanter er et herk, men for en konfirmant så er vel penger penger. 

Anonymkode: d70a8...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Seriøst? Hvem pokker syns «knus i nødstilfelle» ramme med en hundrelapp er fin dekor i huset? Det må være noen ikke eier estetisk sans og har bare tatt i mot alskens nips for å fylle huset sitt med noe. Selv min 13 år gamle datter har bestemte meninger om hva som skal dekorere rommet hennes, og det er neppe noe en farmor eller lignende kan klare å finne noe som matcher. 

Anonymkode: 2beb3...bb6

At du ikke synes en forseggjort "knus i nødfelle"-ramme er kult betyr ikke at alle andre mener det samme. Synes du påberoper deg retten til å definere estetisk sans og kollektive meninger litt for mye her. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egentlig veldig enig. Men i min konfirmasjon fikk jeg pengetre, som jeg elsket. Var jo bare en plante med flere 100lapper rullet sammen og festet med silkebånd, så ikke noe vanskelig å få av. Var bare så nydelig plante og en passende historie bak. Og ikke noe sløsing av rammer, spiker og skruer. 

Anonymkode: 97309...049

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Amatariel said:

Hva mener du? Det er vel vanlig at man ikke bruker konfirmasjonspengene sine med èn gang man har fått dem? I dette tilfellet syns de kreasjonen var så flott også at de ville bevare den litt. To grunner til å ikke ødelegge den med èn gang.

Er du helt, helt sikker, eller kan det ha vært noe de sa?

Hadde jeg fått en gave der jeg hadde vært nødt til å jobbe for å få ut pengene hadde det tatt lang tid før jeg hadde orket å gjøre det. Å si at "nei den er så fin jeg vil ikke ødelegge" er en perfekt unnskyldning jeg hadde brukt da.

Anonymkode: 8615d...759

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utakknemlige gjøker. Her har folk lagt flid i en gave. Jeg syns en skal takk for at en i det hele tatt får noe. Det er ikke selvsagt.  Alle har ikke samme humor nei, men tanken det er ment for å glede.

Om jeg hadde kjent noen som kastet en slik gave ( ett eksempel her) så hadde jeg seriøst vurdert om dette var en person jeg vill hatt omgang med om jeg ikke måtte. Ev foreldrene i dette tilfelle.

Anonymkode: 80c9a...6b9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utakknemlige gjøker. Her har folk lagt flid i en gave. Jeg syns en skal takk for at en i det hele tatt får noe. Det er ikke selvsagt.  Alle har ikke samme humor nei, men tanken det er ment for å glede.

Om jeg hadde kjent noen som kastet en slik gave ( ett eksempel her) så hadde jeg seriøst vurdert om dette var en person jeg vill hatt omgang med om jeg ikke måtte. Ev foreldrene i dette tilfelle.

Anonymkode: 80c9a...6b9

De eneste som har det gøy her, er giverne. Er det greit at voksne sitter og flirer av konfirmanten?

Kontanter er på vei ut.

Anonymkode: f646e...8e6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 17.41):

Vi blåste opp masse ballonger med helium og hadde sedlene i de. Vi syns det var ganske gøy, og det er jo alltid moro å smelle ballonger så☺️

Anonymkode: 0cc03...2d5

Bare man ikke mister dem til himmels så!

Anonymkode: e0a90...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi blåste opp masse ballonger med helium og hadde sedlene i de. Vi syns det var ganske gøy, og det er jo alltid moro å smelle ballonger så☺️

Slike ballonger forsøpler naturen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er du helt, helt sikker, eller kan det ha vært noe de sa?

Hadde jeg fått en gave der jeg hadde vært nødt til å jobbe for å få ut pengene hadde det tatt lang tid før jeg hadde orket å gjøre det. Å si at "nei den er så fin jeg vil ikke ødelegge" er en perfekt unnskyldning jeg hadde brukt da.

Anonymkode: 8615d...759

Selvsagt. Dette er jo ikke en gave man gir til en konfirmant man så vidt kjenner. Dem er det "nok" av og kan få kjedelige konvolutter ja. Her var det snakk om tjukkeste slekta og vi kjenner konfirmanten og familien meget godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men konvolutter er ikke kjedelig. 

Anonymkode: edc5d...0ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Slike ballonger forsøpler naturen.

Så lenge man smeller de inne så gjør de ikke det😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så lenge man smeller de inne så gjør de ikke det😉

Hva gjør du med de etterpå? Ligger på stuegulvet ditt for evig og alltid?

Anonymkode: 2acf7...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 28.5.2023 den 11.36):

Eller rett og slett vippse pengene og lage et fint kort til giver der det står hvilken sum som er vippset og et fint sitat eller dikt. Jeg vet om flere ungdommer i min omgangskrets som ikke vil ha disse gavene, da de bare gjør ting verre. Det er umulig å få satt sedler innpå konto fordi det er hundre-og-fjerten bretter på dem. Gå de til en innskuddsmaskin koster det penger å få satt inn pengegavene.

Ene ville ikke ha pengene og kastet dem, men så har foreldrene god råd også. En annen nektet å takke for en slik gave,  da den bare lagde mer problemer for han.

Jeg har merket meg i en del av gruppene på fb, er det veldig morsomt og populært for voksne å lage slike irriterende gaver. Spesielt i Hønehjørnet var det populært og damene koste seg og lo av konfirmantene.

For noen bortskjemte ungdommer😳 Man kan mene hva man vil om slike gaver, men er man så bortskjemt at man mener slike gaver lager mer problemer for enn, at man nekter å takke og til og med kaster pengene, fortjener de faktisk ikke gaver i utgangspunktet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke moro å smelle ballonger om man er lydsensitiv (jeg har helt panikk når det er ballonger i nærheten), og å bruke helium på noe sånt tull er helt unødvendig (helium er ikke noe man skal sløse med....)

Anonymkode: 3a809...d17

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er ikke moro å smelle ballonger om man er lydsensitiv (jeg har helt panikk når det er ballonger i nærheten), og å bruke helium på noe sånt tull er helt unødvendig (helium er ikke noe man skal sløse med....)

Anonymkode: 3a809...d17

Ballonghelium er noe annet enn det som brukes i medisin o.l. så det har jeg ikke dårlig samvittighet for.

Vi kjente mottaker av gaven såpass godt at vi visste hun kom til a å ha det gøy med å smelle de. 

Nå var lokalet fullt av ballonger som dekorasjon uansett(ballongbuer, ballonger i taket og på gulvet) og folk smeller jo de ballongene utover festen uansett. Så dersom noen hadde vært veldig skuddredde så er det nok ikke ballongene våre som hadde satt de av 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 21.26):

Hva gjør du med de etterpå? Ligger på stuegulvet ditt for evig og alltid?

Personlig pleier jeg å kaste ballongene mine etter jeg har sprukket de, da har de liksom gjort sin😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Personlig pleier jeg å kaste ballongene mine etter jeg har sprukket de, da har de liksom gjort sin😉

Ja men da kaster du dem. Kast = søppel. Søppel = ikke miljøvennlig

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Jeg klarer ikke bli provosert over at noen syntes det er artig og ønsker bringe glede inn i livet mitt. Jeg smiler og takker og er glad for at jeg har mennesker som er glad i meg. Så får jeg tåle litt merarbeid. Litt brette- opp- armene- innsats klarer jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 20.35):

Jeg tråkker sikkert flere kreative sjeler på tærne nå, men kom igjen da! Hvor mange liker egentlig å skru opp en haug av myntstykker fra en planke, eller brette opp drøssevis av pengerlapper som er brettet som en sommerfugl eller skjorte. Og hvorfor egentlig ta seg bryet å lage disse " knus for nødtilfellet" rammer, altså rammer med penger, gjerne lagt i en avklippet lomme. De pengene blir nok ofte tatt ut av rammen samme kveld, ytterst få sparer nok rammen. Hva er vitsen? 

Det er kanskje morsomt for giver og ordne dette, men er det egentlig morsomt for den som får gaven? Sjeldent, kjenner flere som har mottatt sånt og de har ikke synes at det har vært så veldig gøy.

Jeg er medlem av noen grupper for selskap som dåp og konfirmasjon, og der etterspør folk de mest kreative og spinnville idéene til å gi pengegaver. Hva skjedde med konvolutten og et hyggelig og personlig kort liksom? 

Andre som også tenker sitt om dette temaet? 

Og jada, folk skal såklart få gjøre som dem vil, men altså...

Anonymkode: 3351e...cf9

Syns det ser ut som de som lager de har det veldig gøy, men jeg har flere ganger tenkt at "Gud så tragisk! Hva er morsomt med dette?" Kanskje ikke påfunnene har vært gode nok av de jeg har sett (har sett mange) 

Anonymkode: 62195...379

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja men da kaster du dem. Kast = søppel. Søppel = ikke miljøvennlig

Håper du aldri pakker inn gavene dine heller da, siden papiret der også er søppel.

Folk syns det er gøy med ballonger, det synes ikke du, åpenbart.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...