AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Del Skrevet 27. mai Jeg tråkker sikkert flere kreative sjeler på tærne nå, men kom igjen da! Hvor mange liker egentlig å skru opp en haug av myntstykker fra en planke, eller brette opp drøssevis av pengerlapper som er brettet som en sommerfugl eller skjorte. Og hvorfor egentlig ta seg bryet å lage disse " knus for nødtilfellet" rammer, altså rammer med penger, gjerne lagt i en avklippet lomme. De pengene blir nok ofte tatt ut av rammen samme kveld, ytterst få sparer nok rammen. Hva er vitsen? Det er kanskje morsomt for giver og ordne dette, men er det egentlig morsomt for den som får gaven? Sjeldent, kjenner flere som har mottatt sånt og de har ikke synes at det har vært så veldig gøy. Jeg er medlem av noen grupper for selskap som dåp og konfirmasjon, og der etterspør folk de mest kreative og spinnville idéene til å gi pengegaver. Hva skjedde med konvolutten og et hyggelig og personlig kort liksom? Andre som også tenker sitt om dette temaet? Og jada, folk skal såklart få gjøre som dem vil, men altså... Anonymkode: 3351e...cf9 33 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Del Skrevet 28. mai Ja 100%. Enig med deg Anonymkode: e7634...0a3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Del Skrevet 28. mai 110% enig! er jo ikke slik at konfirmanten synes det er hysterisk morsomt å må til med skruvjern, hammer, sag og saks OG strykejern for å få tatt vare på pengene sine. Anonymkode: 98d5e...3a8 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Del Skrevet 28. mai Enig😅 heldigvis aldri opplevd dette Anonymkode: f568e...eb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Del Skrevet 28. mai Litt enig sett fra den vinkelen. Men man kan jo også gjøre det kreativt og samtidig enkelt. Det verste jeg vet er å komme med en konvolutt. Det er så sinnsykt upersonlig. Men man kan jo bare legge en lapp i en liten gaveeske etc. Da ser det litt hyggeligere ut og samtidig får hovedpersonen noe annet enn en konvolutt. Anonymkode: 36d03...e97 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. mai #6 Del Skrevet 28. mai Eller rett og slett vippse pengene og lage et fint kort til giver der det står hvilken sum som er vippset og et fint sitat eller dikt. Jeg vet om flere ungdommer i min omgangskrets som ikke vil ha disse gavene, da de bare gjør ting verre. Det er umulig å få satt sedler innpå konto fordi det er hundre-og-fjerten bretter på dem. Gå de til en innskuddsmaskin koster det penger å få satt inn pengegavene. Ene ville ikke ha pengene og kastet dem, men så har foreldrene god råd også. En annen nektet å takke for en slik gave, da den bare lagde mer problemer for han. Jeg har merket meg i en del av gruppene på fb, er det veldig morsomt og populært for voksne å lage slike irriterende gaver. Spesielt i Hønehjørnet var det populært og damene koste seg og lo av konfirmantene. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Del Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Litt enig sett fra den vinkelen. Men man kan jo også gjøre det kreativt og samtidig enkelt. Det verste jeg vet er å komme med en konvolutt. Det er så sinnsykt upersonlig. Men man kan jo bare legge en lapp i en liten gaveeske etc. Da ser det litt hyggeligere ut og samtidig får hovedpersonen noe annet enn en konvolutt. Anonymkode: 36d03...e97 Hva er upersonlig med et kort og evt pengegave i en konvolutt? Det er jo sinnsykt koselig med et personlig kort. Anonymkode: f568e...eb1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 28. mai #8 Del Skrevet 28. mai Så enig! Datteren vår fikk to slike kreasjoner; en med 1000kr og en fra farmor/farfar (men var nok farmor som sto bak kunstverket) på 5000kr For all del; kreasjonene var nydelige og jeg syntes nesten det var synd å ødelegge de, men man kan jo ikke ha 6000kt stående til pynt på rommet. Og det var et herk å demontere det. Sedlene var skikkelig skrukkete og måtte glattes ut. Eneste «kreative» pengegaven jeg har gitt var å kjøpe ei sparebøsse formet som en gris der det sto «griserik» utenpå, også puttet jeg pengene nedi. Klassisk sparebøsse med hull med ei topp i bunnen, sånn at den måtte ikke knuses for å få ut pengene 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Del Skrevet 28. mai den sedvanlige «nå må du jobbe for pengene» morsomheten er det verste med disse gavene. Anonymkode: c7493...670 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. juni #10 Del Skrevet 1. juni Nevøen vår elsket vår stubbe med påskrudde mynter på! Den skilte seg veldig ut fra alle de kjedelige (...) konvoluttene, og alle gjestene kommenterte den også positiv. Ble et skikkelig minne som enda snakkes om! Et par år etter konfirmasjonen fikk vi snap fra foreldrene der nevøen skrudde ut myntene, og det var mye latter og gøy. Men for all del, latter og gøy er ikke for alle. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Del Skrevet 1. juni Amatariel skrev (2 timer siden): Nevøen vår elsket vår stubbe med påskrudde mynter på! Den skilte seg veldig ut fra alle de kjedelige (...) konvoluttene, og alle gjestene kommenterte den også positiv. Ble et skikkelig minne som enda snakkes om! Et par år etter konfirmasjonen fikk vi snap fra foreldrene der nevøen skrudde ut myntene, og det var mye latter og gøy. Men for all del, latter og gøy er ikke for alle. Ja for alle må jo mene at sånne ting er gøy fordi dere syns det 🙃 Anonymkode: 87c71...2a8 21 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #12 Del Skrevet 2. juni Amatariel skrev (På 1.6.2023 den 10.31): Nevøen vår elsket vår stubbe med påskrudde mynter på! Den skilte seg veldig ut fra alle de kjedelige (...) konvoluttene, og alle gjestene kommenterte den også positiv. Ble et skikkelig minne som enda snakkes om! Et par år etter konfirmasjonen fikk vi snap fra foreldrene der nevøen skrudde ut myntene, og det var mye latter og gøy. Men for all del, latter og gøy er ikke for alle. Dette sier vel sitt 🙈 Anonymkode: f568e...eb1 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #13 Del Skrevet 2. juni Sønnen min fikk en slik «knus i nødstilfelle» til konfirmasjonen, og den synes han var veldig kul! Hang på veggen på rommet lenge😊 Den var veldig forseggjort med fin ramme og hammer festet utenpå. Anonymkode: 5e54c...d2e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni #14 Del Skrevet 2. juni Vi blåste opp masse ballonger med helium og hadde sedlene i de. Vi syns det var ganske gøy, og det er jo alltid moro å smelle ballonger så☺️ Anonymkode: 0cc03...2d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. juni #15 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette sier vel sitt 🙈 Anonymkode: f568e...eb1 Hva mener du? Det er vel vanlig at man ikke bruker konfirmasjonspengene sine med èn gang man har fått dem? I dette tilfellet syns de kreasjonen var så flott også at de ville bevare den litt. To grunner til å ikke ødelegge den med èn gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ti10 Skrevet 3. juni #16 Del Skrevet 3. juni Uff, ja, det har vel vært konfirmanter som har blitt rammet av dette tidligere, men nå så jeg noen som skulle gi penger i bryllupsgave og spurte etter en "kreativ og morsom" måte å gjøre det på. Hva er feil med kort og konvolutt? Eller kort og vipps? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #17 Del Skrevet 3. juni Enig med ts. Og synes man ikke det er morsomt, så MÅ man late som. Kleine greier. Anonymkode: edc5d...0ca 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 3. juni #18 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi blåste opp masse ballonger med helium og hadde sedlene i de. Vi syns det var ganske gøy, og det er jo alltid moro å smelle ballonger så☺️ Anonymkode: 0cc03...2d5 Dette vil jeg si er en kreativ, enkel og fin måte å gi penger på en morsommere måte. Skal faktisk ta dette eksemplet med meg videre. For er jo ikke noe jobb eller styr å smelle noen ballonger, og det er annerledes. En forseggjort "knus i nødtilfelle"-ramme kan bli til fin og artig dekor hvis det ligger en hundrelapp i, og sådan kan dette bli hengt på veggen som pynt. Men ligger det større summer i rammen så sier det seg selv at pengene blir tatt ut momentant, så da er hele kreativiteten unødvendig. Enig med TS, altfor kreative ting som man må jobbe med over tid for å få ut har jeg ikke særlig sans for. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #19 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2023 den 13.27): Ja for alle må jo mene at sånne ting er gøy fordi dere syns det 🙃 Anonymkode: 87c71...2a8 På samme måte som alle trenger ikke å syntes det er teit fordi du synes det. 🙃 Anonymkode: 45b6a...9fa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #20 Del Skrevet 3. juni Bombasi skrev (6 minutter siden): Dette vil jeg si er en kreativ, enkel og fin måte å gi penger på en morsommere måte. Skal faktisk ta dette eksemplet med meg videre. For er jo ikke noe jobb eller styr å smelle noen ballonger, og det er annerledes. En forseggjort "knus i nødtilfelle"-ramme kan bli til fin og artig dekor hvis det ligger en hundrelapp i, og sådan kan dette bli hengt på veggen som pynt. Men ligger det større summer i rammen så sier det seg selv at pengene blir tatt ut momentant, så da er hele kreativiteten unødvendig. Enig med TS, altfor kreative ting som man må jobbe med over tid for å få ut har jeg ikke særlig sans for. Seriøst? Hvem pokker syns «knus i nødstilfelle» ramme med en hundrelapp er fin dekor i huset? Det må være noen ikke eier estetisk sans og har bare tatt i mot alskens nips for å fylle huset sitt med noe. Selv min 13 år gamle datter har bestemte meninger om hva som skal dekorere rommet hennes, og det er neppe noe en farmor eller lignende kan klare å finne noe som matcher. Anonymkode: 2beb3...bb6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå