Dubster Skrevet 27. mai 2023 #1 Del Skrevet 27. mai 2023 (endret) Endret 20. september 2023 av Dubster 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Del Skrevet 27. mai 2023 Øvelseskjør på et industriområde på søndager. Det er bare en øvelsessak. De fleste har vært litt på kanten på et eller annet tidspunkt..🙂 Anonymkode: ab56d...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 28. mai 2023 #3 Del Skrevet 28. mai 2023 Bilen «falt» ned…? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjonkel-Donkel Skrevet 28. mai 2023 #4 Del Skrevet 28. mai 2023 Ofte greiere og rygge inn. Lær deg og rygge med speilene. Den innkjørselen du sendte bilde av må du jo ta god sving for og ikke få noen hjul på kanten, evnt rygg inn. Da er det lettere når du skal dra derifra også. Øvelse gjør mester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubster Skrevet 28. mai 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 28. mai 2023 Reign skrev (5 timer siden): Bilen «falt» ned…? Forklarte litt dårlig, men havnet mye på kanten på venstre side av bilen og den «datt» den skikkelig etter jeg kjørte. Vet ikke om det er går bra med bilen om det skjer siden har ikke gjort det før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 28. mai 2023 #6 Del Skrevet 28. mai 2023 (endret) eksponeringsterapi = mer øvelse på det du er redd for. Når du får gjort det flere ganger blir hendelsen med "den gangen det nesten gikk galt" bli sammenlignet i hodet ditt med alle gangene det har gått bra og dermed nedregulert i form av den emosjonelle responsen som oppstår i kroppen din. Det er som å sykle etter at man som barn har kræsjet eller at man dater igjen etter den første kjærligheten. samme prinsippet. Endret 28. mai 2023 av megda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubster Skrevet 28. mai 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 28. mai 2023 (endret) Sjonkel-Donkel skrev (5 timer siden): Ofte greiere og rygge inn. Lær deg og rygge med speilene. Den innkjørselen du sendte bilde av må du jo ta god sving for og ikke få noen hjul på kanten, evnt rygg inn. Da er det lettere når du skal dra derifra også. Øvelse gjør mester. Jeg skjønner hva du mener. Jeg foretrekker å rygge inn og føler meg nokså god på å rygge med speilene også. Men jeg vil også bli god/trygg nok til å kjøre inn. Veien var forresten litt smal så hadde vært litt vanskelig å prøvd å rygge inn, men hadde nok greid det. På bilde forresten så klarte en liten Kia å kjøre rett inn, så er nok mine ferdigheter det er snakk om Endret 28. mai 2023 av Depressedgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 12. juni 2023 #8 Del Skrevet 12. juni 2023 Depressedgirl skrev (På 27.5.2023 den 19.48): Hei. 18 år gammel jente. Lang historie kort så fikk jeg førerkortet for 2 måneder siden. Jeg jobber som sjåfør for et catering selskap . Grunnen til jeg skriver dette innlegget er fordi jeg sliter med en ting og ønsker om råd, og det er nemlig hvordan man skal kjøre opp i trange innkjørsler. Det var en hendelse som skjedde for en uke siden som har fått meg til å være mer usikker på min kjøring. Jeg skulle levere noe til et hus som hadde en relativ trang innkjørsel som gikk nedover og var bratt. Ettersom at den var bratt, kunne jeg ikke se noe særlig da jeg kjørte ned. Det endte opp med at bilen havnet litt for mye på venstre side slik at bilen ble skjev, og da jeg kjørte ned så «falt» på en måte bilen ned. Det kom heldigvis ingen skader på bilen heller. Før denne hendelsen tenkte jeg ikke noe særlig over når jeg kjørte i innkjørsler hos andre kunder og klarte meg fint, men etter denne hendelsen har jeg vært veldig usikker på min kjøring, spesielt når jeg kjører i andre innkjørsler. I går da jeg var på jobb, turte jeg ikke å kjøre opp i innkjørselen, jeg parkerte bare rett ved siden av huset. Jeg vil ikke fortsette å være usikker på kjøringa mi, og vil være selvsikker nok de neste gangene jeg er ute og leverer/henter div.ting. Har dere noen tips eller råd til en fersk sjåfør? Kan forøvrig dele bilde av innkjørselen jeg var redd før å kjøre inn i går kveld. Bilen er ikke noe særlig bred/lang heller, 4,37 meter i lengde og 1,8 meter i bredde, altså ganske normal. Jeg vet at jeg hadde klart å kjøre inn der, men pga hendelsen som skjedde før, tør jeg ikke lenger… Øv deg på å rygg inn. Start på en plass du føler deg ganske trygg. Og så utvider du til vanskeligere steder. Gjerne på tidspunkt med lite trafikk, søndagskvelder osv. Betal om så en kjøreskolelærer for en time eller to hvor dere trener på akkurat dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå