Gå til innhold

Kan du anbefale en overlockmaskin?


Marissa

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier lurer jeg på om noen kan anbefales en overlockmaskin som ikke koster så alt for mye, men likevel gjør en grei jobb? Har til nå bare sydd med vanlig symaskin, men ønsker meg en overlock for å gjøre ting litt enklere, og få et mer proft uttrykk på det jeg syr. Den trenger ikke ha allverdens fancy funksjoner, symaskinen jeg har nå er en ganske enkel sak til 2000 fra obsen, og den har fungert i årevis til mitt bruk. Vet jeg kan be om hjelp i butikkene, men de vil helst selge meg superfancymaskiner til 12-16 000, og det trenger jeg ikke. Skulle jeg bli en storsyer kan jeg heller investere i noe sånt et par år frem i tid. Har du en maskin du ikke er fornøyd med så fortell gjerne om det også, jeg takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderte selv Janome Mylock 644D og hadde kjøpt den hadde det ikke vært for at jeg var så heldig å fikk sponset halve Babylock Victory. 
Vet det er mange som liker MyLock, og den ligger på rundt 7000kr.

Anonymkode: b9a63...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har broder 4234d, veldig fornøyd med den, men de billigere av broder skal være gode også. Eller som foreslått over meg, janome sin mylock er vell bestselger og funker veldig godt for de fleste. Så lenge en bare syr for hobbybruk. 

Anonymkode: 6be33...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janome mylock 644d! Det er en veldig bra maskin! Kjøpte min for tre år siden og den er helt fantastisk!

Anonymkode: 49df1...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janome Mylock 644d, har den selv nå (sparer opp til babylock). Og den blir stort sett nevnt i sygrupper når folk spør om rimelige overlocker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janome mylock 644d har ikke fri arm, en stor ulempe. Jeg har Brother 4234D (og er fornøyd) men to ting, det er ikke sterkeste overlock og etter å ha brukt den i ca 2-3 år, måtte jeg etterstramme motorbelte. Det ville vært et par tusen I service, hvis ikke samboeren min var av handy type - vi fant servicehefte på nett. Men jeg vet ikke om det gjelder mange andre overlock også eller svakheten av denne modellen.

Anonymkode: e67d0...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...