marta Skrevet 8. januar 2006 #1 Skrevet 8. januar 2006 Dattera mi fikk det nemlig i barnehagen en dag,. men jeg glemte å spørre hva det var for noe. Blir også kalt fløyelsgrøt 1
Gjest piaf Skrevet 8. januar 2006 #2 Skrevet 8. januar 2006 Smør, hvetemel og melk. Ikke akkurat helsekost, men godt en gang i blant.
Veronal Skrevet 8. januar 2006 #3 Skrevet 8. januar 2006 Vi kalte det fløyelsgrøt. Hvit saus-grøt servert med sukker og kanel.
*nora* Skrevet 8. januar 2006 #4 Skrevet 8. januar 2006 Vi kaller semulegrynsgrøt for fløyelsgrøt. Enkelt å lage, oppskrifta står bakpå semulegrynspakkene!
Væren Skrevet 8. januar 2006 #5 Skrevet 8. januar 2006 Mamma laget sånn grøt til meg da jeg var liten. Lages av semulegryn. Kalles fløyelsgrøt hos oss! Eller semulegrynsgrøt. Akkurat som *nora* sier!
Nella Skrevet 8. januar 2006 #6 Skrevet 8. januar 2006 Vi kalte det fløyelsgrøt. Hvit saus-grøt servert med sukker og kanel. ← Samme som vi gjør også.
Hu i Svingen Skrevet 8. januar 2006 #7 Skrevet 8. januar 2006 Kaller det fløyelsgrøt eller smørgrøt jeg. Kjempegodt! Men semulegrøt er noe annet, det er laget av semulegryn. Det er også kjempegodt, men helst med rød saus på.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #8 Skrevet 8. januar 2006 hvitsaus-grøt kaller vi fløyelsgrøt. liker det ikke jeg da...
~sikka~ Skrevet 8. januar 2006 #9 Skrevet 8. januar 2006 Kaller det fløyelsgrøt eller smørgrøt jeg. Kjempegodt! Men semulegrøt er noe annet, det er laget av semulegryn. Det er også kjempegodt, men helst med rød saus på. ← Jepp, signerer denne. Kaller det smørgrøt jeg da. Nammmm.
marta Skrevet 8. januar 2006 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2006 Så det er igrunnen bare en hvit saus, men med grøt-tykkelse på den? Smelter man smør og blander i mel før man sper med melk? Vesla har nemlig pratet slik om denne grøten og hvor god den var. Men jeg ser jo at det ikke akkurat er noen middagsgrøt, da Takk for svar folkens!
Hu i Svingen Skrevet 8. januar 2006 #11 Skrevet 8. januar 2006 Så det er igrunnen bare en hvit saus, men med grøt-tykkelse på den? Smelter man smør og blander i mel før man sper med melk? ← Jepp
Gjest LoisLane Skrevet 9. januar 2006 #12 Skrevet 9. januar 2006 Men jeg ser jo at det ikke akkurat er noen middagsgrøt, da ← Å JO! Dette er en av mine all-times-high-favoritter!
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #13 Skrevet 9. januar 2006 SIlkegrøt også kalt fløyelsgrøt/smørgrøt er ikke det samme som semulegrøt. Det er noe helt annet. Elsker alle slags typer grøt jeg
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #15 Skrevet 9. januar 2006 Silkegrøt er det samme som fløyelsgrøt De er hvit saus som lages til grøt med sukker oppi.
Impala Skrevet 9. januar 2006 #16 Skrevet 9. januar 2006 Å, dette husker jeg mamma pleide å lage.....
Gjest Catwoman Skrevet 9. januar 2006 #17 Skrevet 9. januar 2006 Kaller det fløyelsgrøt eller smørgrøt jeg. Kjempegodt! Men semulegrøt er noe annet, det er laget av semulegryn. jepp. Hender jeg lager fløyelsgrøt enda noen ganger. Ikke akkurat sunt, men veldig godt en gang i blant da. Og veldig mektig. Pleier å ha litt rosiner oppi og jeg, men tror ikke vi hadde det i fløyelsgrøten da jeg var liten. Det går dessuten an å lage den på sammalthvete og, da blir det jo en noe sunnere variant.
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2006 #18 Skrevet 9. januar 2006 Ungene mine vil ikke ha fløyelsgrøt de.... Men det er jo kjempegodt, og kjempeenkelt! Margarin og mel røres til en jevning i en kjele. Spe med melk til passe tykkesle. Serveres med smør, sukker og kanel. Nam nam!!
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #19 Skrevet 9. januar 2006 Kaller det fløyelsgrøt eller smørgrøt jeg. Kjempegodt! Men semulegrøt er noe annet, det er laget av semulegryn. Det er også kjempegodt, men helst med rød saus på. ←
Nella Skrevet 9. januar 2006 #20 Skrevet 9. januar 2006 Visste at jeg kalte det noe annet enn fløyelsgrøt også. Stod bom stille. Smørgrøt selvfølgelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå