Gå til innhold

Oppbevaring klær på barnerom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal pusse opp en leilighet med relativt god plass på alle soverom og driver nå å planlegger barnerommet. Det er ingen skap eller møbler der fra før. Barnet er nå 6 mnd. Jeg ønsker å ha møbler og skap som kan brukes lenge. 

Så hva bør jeg kjøpe? Integrert skap med trekkdører eller skyvedører? Heller ha skuffer? Høy kommode eller flere lave? Bør skuffene evt ha høye ben for lettere støvsuging  eller "sitte" på gulvet? Annet? 

Hvor ble jeg kjøpe skap/kommode fra? Liker som regel Ikea, men synes ofte at skuffene deres er skale i bunnen og ikke holder så godt. Integrerte skap har jeg ingen erfaring med. 

Uansett, kvalitet over kvantitet, men det trenger ikke å være fancy 😊

Anonymkode: cb57f...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette avhenger jo helt av hva du selv foretrekker.

Anonymkode: 0e1a9...8e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette avhenger jo helt av hva du selv foretrekker.

Vet ikke hva jeg foretrekker. Ønsker at løsningen skal fungere i mange år også når barnet blir større. Har bare ett barn så mangler erfaring der 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke hva jeg foretrekker. Ønsker at løsningen skal fungere i mange år også når barnet blir større. Har bare ett barn så mangler erfaring der 😅

Er vel alltids greit med skap på et soverom. Så kjøper du en kommode i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker Nordli kommodene fra Ikea, og serien finnes i mange størrelser. Denne med 12 skuffer rommer mye klær lenge!

OBS! Husk å forankre den/skru den godt fast i veggen så den ikke kan velte om et barn trekker ut skuffene og klatrer på dem!

Anonymkode: 95d8c...62f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har et stort vanlig klesskap. Jeg syns det er praktisk. Mye plass til alt av dill dall og oppbevaring! Og kan brukes hele oppveksten. 

Anonymkode: f1a1a...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har skyvedørsgarderobe. Har doble klesstenger, altså så de nederste er i "barnehøyde". Disse kan tas vekk etterhvert som barnet vokser, hvis hun vil det. På andre siden er det trådkurver. Men her er det jo mange løsninger, og man kan bytte ut som man vil. Garderoben er fra ikea, husker ikke navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville valgt skap med trådkurver og litt hengeplass :)

Anonymkode: 319d8...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...