Motelvibes Skrevet 31. mai 2023 #61 Del Skrevet 31. mai 2023 Nei nei nei. Og på engelsk vil det bli til Odd Laugh… Iben er pent, enkelt og ordentlig. Vil tillegge at jeg syns han er en stor egoist. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #62 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og hun kunne latt mannen bestemme, det er bestemoren hans vi snakker om her... Anonymkode: f3051...4c3 Hun skal bære frem og føde dette barnet. Det er faktisk ganske farlig, man kan dø eller få alvorlige følger av det. Anonymkode: 24e99...cb6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. mai 2023 #63 Del Skrevet 31. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og hun kunne latt mannen bestemme, det er bestemoren hans vi snakker om her... Anonymkode: f3051...4c3 hva så. Jeg var glad i begge mine bestemødre jeg og men jeg må da ikke like navnene deres av den grunn. Man kan jo ikke kalle opp bare for å kalle opp dersom man ikke syns navnet er pent. Endret 31. mai 2023 av Maleficenta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. mai 2023 #64 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har omsider kommet til en enighet, navnet blir Oda helene. Anonymkode: 7799d...80b så bra dere fant noe dere ble enige om 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. mai 2023 #65 Del Skrevet 31. mai 2023 Jeg liker oppkalling, men når det kommer til navn, har begge foreldrene veto. Et alternativ er jo å velge to fornavn, der kun det første brukes til daglig. Det er mange som velger dette i tilfeller der man ønsker å hedre en person som var viktig for en av (eller begge) foreldrene, men ønsker å bruke et annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. mai 2023 #66 Del Skrevet 31. mai 2023 Motelvibes skrev (4 timer siden): Nei nei nei. Og på engelsk vil det bli til Odd Laugh… Iben er pent, enkelt og ordentlig. Vil tillegge at jeg syns han er en stor egoist. Han er en stor egoist fordi han ønsker å oppkalle bestemoren sin? Det er da ingenting egoistisk med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 31. mai 2023 #67 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har omsider kommet til en enighet, navnet blir Oda helene. Anonymkode: 7799d...80b Fra Oddlaug til Oda Helene. Må si dere har vært fornuftige 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #68 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 18.07): Jeg har litt vanskelig med jentenavn som har guttenavn i halve navnet. Oddlaug, Kjellfrid, osv… Anonymkode: 09335...aad Sliter du like mye med Josefine? Anonymkode: 1bb67...727 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. mai 2023 #69 Del Skrevet 31. mai 2023 (endret) Anonymus Notarius skrev (6 minutter siden): Han er en stor egoist fordi han ønsker å oppkalle bestemoren sin? Det er da ingenting egoistisk med det. hva om ts og hadde en bestemor hun ønsjet å kalle opp etter da og det navnet var penere enn hans bestemors? Er lov å ønske da, men ikke kreve Endret 31. mai 2023 av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. mai 2023 #70 Del Skrevet 31. mai 2023 Maleficenta skrev (1 minutt siden): hva om ts og hadde en bestemor hun ønsjet å kalle opp etter da og det navnet var penere enn hans bestemors? Er lov å ønske da, men ikke kreve Står det noe sted at han krever det? Det står bare at han ønsker det. Begge kan ha sterke ønsker om navn, men man må bli enige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #71 Del Skrevet 31. mai 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ønsker ikke å kalle ungen min for et gammelt kjerringnavn. Anonymkode: 7799d...80b For de som er litt oppi årene så er de fleste navn som er populære nå gamle kjerringnavn. Populariteten på navn går i bølger. De som er populære nå er ofte de samme som oldeforeldre og tippoldeforeldre hadde, men de er det ingen av dagens unge som kjente, så navnene har ikke de samme konnotasjonene. Hvis man vil være litt i forkant så må man velge de samme navnene som besteforeldre og oldeforeldre hadde. De kommer til å bli populære igjen om noen få år selv om de som velger navn nå aldri ville trodd det. De fleste av navnene som har blitt foreslått i denne tråden er derimot superklisje for den oppvoksende generasjonen og snart oppbrukt. Anonymkode: 1e3ca...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. mai 2023 #72 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For de som er litt oppi årene så er de fleste navn som er populære nå gamle kjerringnavn. Populariteten på navn går i bølger. De som er populære nå er ofte de samme som oldeforeldre og tippoldeforeldre hadde, men de er det ingen av dagens unge som kjente, så navnene har ikke de samme konnotasjonene. Hvis man vil være litt i forkant så må man velge de samme navnene som besteforeldre og oldeforeldre hadde. De kommer til å bli populære igjen om noen få år selv om de som velger navn nå aldri ville trodd det. De fleste av navnene som har blitt foreslått i denne tråden er derimot superklisje for den oppvoksende generasjonen og snart oppbrukt. Anonymkode: 1e3ca...b63 visse navn vil alltid være kjerringaktige. Noen navn går i bølger mens andre holder seg på stedet hvil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 31. mai 2023 #73 Del Skrevet 31. mai 2023 (endret) Anonymus Notarius skrev (19 minutter siden): Står det noe sted at han krever det? Det står bare at han ønsker det. Begge kan ha sterke ønsker om navn, men man må bli enige. ja så og si. Det stod i hi at han stod på sitt... heldigvis har han gått inn for et kompromiss med ts da. Det blir Oda Helene Endret 31. mai 2023 av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 31. mai 2023 #74 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 18.07): Jeg har litt vanskelig med jentenavn som har guttenavn i halve navnet. Oddlaug, Kjellfrid, osv… Anonymkode: 09335...aad Jeg er dame med guttenavn, hatet det når jeg var liten elsker det nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 31. mai 2023 #75 Del Skrevet 31. mai 2023 Anonymus Notarius skrev (36 minutter siden): Han er en stor egoist fordi han ønsker å oppkalle bestemoren sin? Det er da ingenting egoistisk med det. Nei men fordi han ikke hørte på henne og hva hun ville. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #76 Del Skrevet 31. mai 2023 14 minutter siden, Motelvibes said: Nei men fordi han ikke hørte på henne og hva hun ville. Man bør ofte gå ut fra at TS smører litt tykt på for å få sympati i slike frustrasjonstråder. Anonymkode: 1e3ca...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 31. mai 2023 #77 Del Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man bør ofte gå ut fra at TS smører litt tykt på for å få sympati i slike frustrasjonstråder. Anonymkode: 1e3ca...b63 Ikke alltid. Tror vedkommende ønsket en løsning, skjønner ts godt jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #78 Del Skrevet 31. mai 2023 Haha, kjenner jeg er glad for at mannen min har spansk som morsmål, trenger ikke være redd for stygge kjerringnavn i slekta da! Anonymkode: a5aef...fc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. juni 2023 #79 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Haha, kjenner jeg er glad for at mannen min har spansk som morsmål, trenger ikke være redd for stygge kjerringnavn i slekta da! Anonymkode: a5aef...fc2 neida for det fins ingen stygge kjerringnavn i spania... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #80 Del Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 18.06): Iben eller Sara. Anonymkode: 7799d...80b Iben er så fint💖 Anonymkode: 045b7...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå