AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #1 Skrevet 26. mai 2023 En kollega av meg har en nydelig hund som er en blanding av goldendoodle (golden retriever + puddel) og cocker spaniel. Denne hunden er helt nydelig utseendemessig, og er i tillegg svært sosial, lydig og smart. To spørsmål: a) Har noen erfaringer med denne rasemiksen? Lurer på om det er rasemiksen som er bra, eller om det er denne individuelle hunden som er så fin. b) Kjenner dere til oppdrettere som selger denne miksen? Eventuelt miksen cockapoo (cocker spaniel + puddel) + golden retriever? Anonymkode: f894a...f6f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #4 Skrevet 26. mai 2023 Hjælp! Nei bare nei. Vil en ha noe som ikke røyter-kjøp puddel. Vil en ha cocker kjøp det. Samme med golden. Anonymkode: 34279...1ff 1
Sofakona Skrevet 26. mai 2023 #7 Skrevet 26. mai 2023 Det er ingen oppdrettere som selger slike. Velg en av rasene
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #8 Skrevet 26. mai 2023 Jeg ser allergi, en helt umulig pels å stelle og tannproblemer. Herlig mixet. Anonymkode: 21a18...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #10 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg ser allergi, en helt umulig pels å stelle og tannproblemer. Herlig mixet. Anonymkode: 21a18...1b8 Akkurat det samme ser jeg! Vær forberedt på å få en pels som er helt j****** å stelle. Retrievere elsker å bade, så du må regne med mange runder i dusjen og mange timer til pelsstell. Anonymkode: 5be7c...609 1
Million Skrevet 27. mai 2023 #11 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg ser allergi, en helt umulig pels å stelle og tannproblemer. Herlig mixet. Anonymkode: 21a18...1b8 Er det cocker spanielene som bringer allergien inn i miksen? Trodde ikke pudler hadde mye av det? Evt golden?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #12 Skrevet 27. mai 2023 Høres ut som en spennende rase! Vi leker med tanken på å pare mopsen vår med ei Malamut-tispe for tiden, tror også det kan bli et artig produkt 🙂 Anonymkode: a99ab...408
Nutz Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 Både golden og cocker er apporterende fuglehunder, så vær forberedt på en aktiv hund som liker å bade. Ingen av disse er allergivennlig, så sannsynligvis blir ikke blandingen det heller. Puddel er en smart og aktiv hund som også liker å jobbe men med et HELVETE av et pelsstell. Alle tre er vennlige raser, men de krever både fysisk og psykisk stimulering og pelsmessig blir det spennende å se hva du får. Hva ønsker du deg selv i en hund og hvorfor vil du ha hund?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #14 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 20.09): Jeg ser allergi, en helt umulig pels å stelle og tannproblemer. Herlig mixet. Anonymkode: 21a18...1b8 Og et mindre hyggelig gemytt. Anonymkode: 34279...1ff
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #15 Skrevet 28. mai 2023 Vil du ha en krøllhund som ikke røyter? Kjøp en puddel. De kommer i toy, dverg, medium og stor De er lettlærte, snille og aktive familiehunder De trenger ikke å klippes i "puddelklipp". Pudler er nøyaktig like søte og nydelig som "doodles" med den type klipp. Jeg SKJØNNER ikke hva folk skal ha doodleblandinger for hvis det er røytefri man vil ha. Hilsen noen som har vært borti mye doodlepels som vokser enormt, tover seg, er håpløst å stelle OG røyter ekstremt 😆 Anonymkode: 720fb...762 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #16 Skrevet 28. mai 2023 18 hours ago, Million said: Er det cocker spanielene som bringer allergien inn i miksen? Trodde ikke pudler hadde mye av det? Evt golden? Pudler og doodler er IKKE allergifrie. Det er allergener i spytt og urin til hunder og pudler generelt har ikke mindre av det enn andre hunder. Det er veldig individuelt, både på hund og menneske. Man kan reagere på en puddel men ikke på en annen. Anonymkode: 720fb...762
Million Skrevet 28. mai 2023 #17 Skrevet 28. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Pudler og doodler er IKKE allergifrie. Det er allergener i spytt og urin til hunder og pudler generelt har ikke mindre av det enn andre hunder. Det er veldig individuelt, både på hund og menneske. Man kan reagere på en puddel men ikke på en annen. Anonymkode: 720fb...762 Du misforstår. Den jeg siterte skrev at HUNDER av denne blandingen vil sannsynligvis lide av allergier. Ikke at mennesker blir allergiske mot hunden. Når den jeg siterte skriver "Jeg ser allergi, en helt umulig pels å stelle og tannproblemer. Herlig mixet. " så er det altså hundene av denne blandingen hun snakker om som er allergiske, ikke eierne. Derfor spurte jeg om det er cocker spanielene som rase som ofte lider av allergier, som en lidelse rasen plages ofte av. Noen den da selvfølgelig kan videreføre inn i blandingshund-mikser med andre raser. Endret 28. mai 2023 av Million 1
Nutz Skrevet 28. mai 2023 #18 Skrevet 28. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vil du ha en krøllhund som ikke røyter? Kjøp en puddel. De kommer i toy, dverg, medium og stor De er lettlærte, snille og aktive familiehunder De trenger ikke å klippes i "puddelklipp". Pudler er nøyaktig like søte og nydelig som "doodles" med den type klipp. Jeg SKJØNNER ikke hva folk skal ha doodleblandinger for hvis det er røytefri man vil ha. Hilsen noen som har vært borti mye doodlepels som vokser enormt, tover seg, er håpløst å stelle OG røyter ekstremt 😆 Anonymkode: 720fb...762 Jeg er helt enig, bortsett fra at pudler er søte, for det er de virkelig ikke. Smaken er som bake selvfølgelig, men jeg syntes puddel er en av de minst pene rasene som finnes.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #19 Skrevet 28. mai 2023 8 hours ago, Million said: Du misforstår. Den jeg siterte skrev at HUNDER av denne blandingen vil sannsynligvis lide av allergier. Ikke at mennesker blir allergiske mot hunden. Når den jeg siterte skriver "Jeg ser allergi, en helt umulig pels å stelle og tannproblemer. Herlig mixet. " så er det altså hundene av denne blandingen hun snakker om som er allergiske, ikke eierne. Derfor spurte jeg om det er cocker spanielene som rase som ofte lider av allergier, som en lidelse rasen plages ofte av. Noen den da selvfølgelig kan videreføre inn i blandingshund-mikser med andre raser. Ja, absolutt Cocker spaniel sliter mye med allergier som gir utslag i hudproblemer og ørebetennelser 7 hours ago, Nutz said: Jeg er helt enig, bortsett fra at pudler er søte, for det er de virkelig ikke. Smaken er som bake selvfølgelig, men jeg syntes puddel er en av de minst pene rasene som finnes. Har du noensinne sett en puddel som ikke er klipt i typisk puddelklipp da? Pudler som har krøllepels over hele ser ut som kjempesøte teddybjørner. De fleste klipper bartene til pudler, men der må man ikke hvis man liker de bedre teddyfjes. Bare passe på å vaske og holde rent og stusse innimellom. Anonymkode: 720fb...762
Nutz Skrevet 28. mai 2023 #20 Skrevet 28. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, absolutt Cocker spaniel sliter mye med allergier som gir utslag i hudproblemer og ørebetennelser Har du noensinne sett en puddel som ikke er klipt i typisk puddelklipp da? Pudler som har krøllepels over hele ser ut som kjempesøte teddybjørner. De fleste klipper bartene til pudler, men der må man ikke hvis man liker de bedre teddyfjes. Bare passe på å vaske og holde rent og stusse innimellom. Anonymkode: 720fb...762 Eksteriørmessig er de bare ikke for meg. Jeg liker likevel puddelen som brukshund, vi har mange dyktige storpudler i klubben, men jeg bare syntes ikke de er noe pene å se på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå