Gå til innhold

Barselavdeling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er deres erfaring med føde/barsel avdeling i mai/juni..Pleier det å være travelt på den tiden?

Har termin om 2 dager. Har tenkt litt på tiden på føde/barsel avd. Det var veldig stille på føde/barsel avdeling da jeg fødte førstemann. Det var i Desember, for mange år siden. Var da alene på flermannsrom på barsel de tre dagene jeg var der. 

Hvordan pleier det å være i mai/juni sånn ca? Skal ikke føde på sykehus i storbyer. Regner med det er litt forskjell fra sted til sted med pågang av fødende. 

Anonymkode: d02bf...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo før sommerturnusen og vikarene tar over hvertfall :) men det kan variere veldig, du kan føde en dag det er kjemperolig, mens to dager senere kan det være kjempetravelt. Kusina mi fødte også i desember og hadde gledet seg til rolig barselopphold, da hun fødte var det fulle fødestuer 😛 jeg fødte midt i fellesferien og hadde ikke inntrykk av at det var så travelt (dette var riktignok under corona men sykepleierne tok seg veldig god tid til oss). Tror mai/starten av juni er en fin tid å føde, har termin om en uke selv :) 

Anonymkode: 74bd8...9f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg inn i tråden. Noen som vet hvordan det er på barsel i Septemper? 

Anonymkode: 2f606...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Umulig å si det da. Det varierer veldig, både fra hvor man føder og hvor mange som tilfeldigvis går i fødsel samtidig som deg. 

Jeg har født en i november og en i juli, på Riksen i Oslo. Det var roligere da jeg fødte i juli, enda dette gjerne er "høysesongen".

Tidligere var det flere som forsøkte få termin til å klaffe før august, pga barnehageopptaket, men nå har også høstbarna krav på plass fra fylte 1 år. Generelt kan man si det kan være mer travelt på norske fødeavdelinger i sommermånedene og større bruk av vikarer er det også. Men som sagt, kommer mye også an på hvor mange som går i fødsel samtidig med deg. Man kan få en opphopning en dag og ganske rolig et par dager etterpå. 

Anonymkode: 3d018...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Umulig å si det da. Det varierer veldig, både fra hvor man føder og hvor mange som tilfeldigvis går i fødsel samtidig som deg. 

Jeg har født en i november og en i juli, på Riksen i Oslo. Det var roligere da jeg fødte i juli, enda dette gjerne er "høysesongen".

Tidligere var det flere som forsøkte få termin til å klaffe før august, pga barnehageopptaket, men nå har også høstbarna krav på plass fra fylte 1 år. Generelt kan man si det kan være mer travelt på norske fødeavdelinger i sommermånedene og større bruk av vikarer er det også. Men som sagt, kommer mye også an på hvor mange som går i fødsel samtidig med deg. Man kan få en opphopning en dag og ganske rolig et par dager etterpå. 

Anonymkode: 3d018...a42

Jeg har samme erfaring, mer stress utenfor sesong enn i sesong. 

Anonymkode: 99456...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen dager var mer hektisk. Andre rolige. Er helt umulig å si. Avhenger av hvem som føder og når i de øyeblikkene 😅

Anonymkode: 0caea...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså… jeg var på fødeavd i november, i litt over en uke. Snakket mye med sykepleierne: På den uka gikk det fra stappfullt til to fødende til stappfullt igjen. Det endrer seg daglig, og ingen kan gi et reellt svar her…

Anonymkode: 4fa13...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...