AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Del Skrevet 26. mai Hva er deres erfaring med føde/barsel avdeling i mai/juni..Pleier det å være travelt på den tiden? Har termin om 2 dager. Har tenkt litt på tiden på føde/barsel avd. Det var veldig stille på føde/barsel avdeling da jeg fødte førstemann. Det var i Desember, for mange år siden. Var da alene på flermannsrom på barsel de tre dagene jeg var der. Hvordan pleier det å være i mai/juni sånn ca? Skal ikke føde på sykehus i storbyer. Regner med det er litt forskjell fra sted til sted med pågang av fødende. Anonymkode: d02bf...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Del Skrevet 26. mai Er jo før sommerturnusen og vikarene tar over hvertfall men det kan variere veldig, du kan føde en dag det er kjemperolig, mens to dager senere kan det være kjempetravelt. Kusina mi fødte også i desember og hadde gledet seg til rolig barselopphold, da hun fødte var det fulle fødestuer 😛 jeg fødte midt i fellesferien og hadde ikke inntrykk av at det var så travelt (dette var riktignok under corona men sykepleierne tok seg veldig god tid til oss). Tror mai/starten av juni er en fin tid å føde, har termin om en uke selv Anonymkode: 74bd8...9f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Del Skrevet 26. mai Jeg kaster meg inn i tråden. Noen som vet hvordan det er på barsel i Septemper? Anonymkode: 2f606...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #4 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kaster meg inn i tråden. Noen som vet hvordan det er på barsel i Septemper? Anonymkode: 2f606...f79 Umulig å si det da. Det varierer veldig, både fra hvor man føder og hvor mange som tilfeldigvis går i fødsel samtidig som deg. Jeg har født en i november og en i juli, på Riksen i Oslo. Det var roligere da jeg fødte i juli, enda dette gjerne er "høysesongen". Tidligere var det flere som forsøkte få termin til å klaffe før august, pga barnehageopptaket, men nå har også høstbarna krav på plass fra fylte 1 år. Generelt kan man si det kan være mer travelt på norske fødeavdelinger i sommermånedene og større bruk av vikarer er det også. Men som sagt, kommer mye også an på hvor mange som går i fødsel samtidig med deg. Man kan få en opphopning en dag og ganske rolig et par dager etterpå. Anonymkode: 3d018...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #5 Del Skrevet 26. mai 5 minutter siden, AnonymBruker said: Umulig å si det da. Det varierer veldig, både fra hvor man føder og hvor mange som tilfeldigvis går i fødsel samtidig som deg. Jeg har født en i november og en i juli, på Riksen i Oslo. Det var roligere da jeg fødte i juli, enda dette gjerne er "høysesongen". Tidligere var det flere som forsøkte få termin til å klaffe før august, pga barnehageopptaket, men nå har også høstbarna krav på plass fra fylte 1 år. Generelt kan man si det kan være mer travelt på norske fødeavdelinger i sommermånedene og større bruk av vikarer er det også. Men som sagt, kommer mye også an på hvor mange som går i fødsel samtidig med deg. Man kan få en opphopning en dag og ganske rolig et par dager etterpå. Anonymkode: 3d018...a42 Jeg har samme erfaring, mer stress utenfor sesong enn i sesong. Anonymkode: 99456...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #6 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kaster meg inn i tråden. Noen som vet hvordan det er på barsel i Septemper? Anonymkode: 2f606...f79 Noen dager var mer hektisk. Andre rolige. Er helt umulig å si. Avhenger av hvem som føder og når i de øyeblikkene 😅 Anonymkode: 0caea...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Del Skrevet 26. mai Altså… jeg var på fødeavd i november, i litt over en uke. Snakket mye med sykepleierne: På den uka gikk det fra stappfullt til to fødende til stappfullt igjen. Det endrer seg daglig, og ingen kan gi et reellt svar her… Anonymkode: 4fa13...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå