Gå til innhold

Trener mye men kroppen er helt lik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener hver dag i form av jogging og fjelltur i minst to timer, ofte mer. Får økt puls og blir god og svett. Men jeg kan ikke se på kroppen at jeg trener. Hvorfor? Jeg spiser forholdsvis sunt, men blir av og til noe smågodt (ikke sjokolade) på kvelden. Jeg tenker at dette er greit siden treningsappen sier jeg har forbrent rundt 1000 kcal på treningen. Hva gjør jeg galt?

Anonymkode: 4775f...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ønsker du å oppnå med treningen? Hvordan ønsker du at kroppen skal forandre seg? Og hvor lenge har du trent? Forandring tar tid, ikke gi deg! Men kanskje du må forandre litt på programmet, for eks legge inn et par styrketreningen i uka for å få den forandringen du ønsker. Mer muskelmasse forbrenner mer kcal, så er målet vektnedgang eller å tone kroppen, er styrketrening fint, spesielt i kombi med det du alt gjør ☺️

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se litt fastere ut, men ikke nødvendigvis veldig muskuløs. Jeg er 175 og veier 63 kilo. Har du tips til styrketrening ute i det fri? Orker ikke inn på et studio 😄

Anonymkode: 4775f...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil endre kroppen din er det nok mer effektivt med styrketrening. Da kan du trene hver kroppsdel på en måte som vil gi det resultatet du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du bilder, HI?

I speilet kan man se seg blind. Hvis du kan sammenligne nye og gamle bilder vil du nok se forskjell. 

 

Bra jobba 😎

Anonymkode: ab73f...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spiser forholdsvis sunt, men blir av og til noe smågodt (ikke sjokolade) på kvelden. Jeg tenker at dette er greit siden treningsappen sier jeg har forbrent rundt 1000 kcal på treningen.

Hva menes med at du spiser sunt? Sunt er mangt.

 

Ikke stol på treningsappen på hvor mange kcal du forbrenner osv. Disse må du ta med en stor klype salt. 

Anonymkode: 48bda...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Undersøk om du har en "Tuftepark" i ditt nærområde. Der henger plakater med forslag til øvelser av hele kroppen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg trener hver dag i form av jogging og fjelltur i minst to timer, ofte mer. Får økt puls og blir god og svett. Men jeg kan ikke se på kroppen at jeg trener. Hvorfor? Jeg spiser forholdsvis sunt, men blir av og til noe smågodt (ikke sjokolade) på kvelden. Jeg tenker at dette er greit siden treningsappen sier jeg har forbrent rundt 1000 kcal på treningen. Hva gjør jeg galt?

Anonymkode: 4775f...6d5

Kveldsmat er det verste måltidet for vektnedgang.

Om du har lyst å gå ned bør seriøst vurdere å faste om kvelden.

Om nødvendig spis mer til middag.

Vektnedgang er egentlig et mattestykke. Hvor mange kalorier tar du inn og hvor mange forbrenner du. Selv om du trener ukentlig er ikke det en selvfølge at du vil gå ned i vekt.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vil se litt fastere ut, men ikke nødvendigvis veldig muskuløs. Jeg er 175 og veier 63 kilo. Har du tips til styrketrening ute i det fri? Orker ikke inn på et studio 😄

Anonymkode: 4775f...6d5

Hvis jeg ikke har tid til å dra på senteret en dag så tar jeg meg ofte en tur til barnehagen 😂 der har de lekestativ jeg kan gjøre pullups på, eller sklier med stang jeg kan gjøre fat-man pullups når jeg er sliten av vanlig pullups. De har benker jeg kan ta spensthopp på, eller stepups med en stor stein i armene, knebøy kan gjøres overalt, utfall kan gjøres overalt. Jeg har treningstrikker med forskjellig tyngde som er lette å ta med seg, de kan bindes fast til hva som helst og gjøre "ro" øvelser for enkel ryggtrening, kick backs, markløft, trene armer osv, kun fantasien som stopper deg. Jeg har også kettlebells til hjemmetrening, men de er for tunge til å drasse med seg ut. Det er veldig mye du kan gjøre av enkel styrketrening hjemme med kun litt utstyr, strikker koster ikke så mye ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingblingtahei skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg ikke har tid til å dra på senteret en dag så tar jeg meg ofte en tur til barnehagen 😂 der har de lekestativ jeg kan gjøre pullups på, eller sklier med stang jeg kan gjøre fat-man pullups når jeg er sliten av vanlig pullups. De har benker jeg kan ta spensthopp på, eller stepups med en stor stein i armene, knebøy kan gjøres overalt, utfall kan gjøres overalt. Jeg har treningstrikker med forskjellig tyngde som er lette å ta med seg, de kan bindes fast til hva som helst og gjøre "ro" øvelser for enkel ryggtrening, kick backs, markløft, trene armer osv, kun fantasien som stopper deg. Jeg har også kettlebells til hjemmetrening, men de er for tunge til å drasse med seg ut. Det er veldig mye du kan gjøre av enkel styrketrening hjemme med kun litt utstyr, strikker koster ikke så mye ☺️ 

Utfall kan du også justere litt med å for eks gjøre de i oppoverbakke/nedoverbakke ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg trener hver dag i form av jogging og fjelltur i minst to timer, ofte mer. Får økt puls og blir god og svett. Men jeg kan ikke se på kroppen at jeg trener. Hvorfor? Jeg spiser forholdsvis sunt, men blir av og til noe smågodt (ikke sjokolade) på kvelden. Jeg tenker at dette er greit siden treningsappen sier jeg har forbrent rundt 1000 kcal på treningen. Hva gjør jeg galt?

Anonymkode: 4775f...6d5

Om du ønsker å bygge muskler må de utsettes for nok stimuli til utmattelse. Da vil kroppen tilpasse seg å du får sterkere muskler. Om du bare gjør det du allerede kan, holder du deg bare vedlike. Dog, noe du vil takke deg selv for om 10 år.

 

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil se litt fastere ut, men ikke nødvendigvis veldig muskuløs. Jeg er 175 og veier 63 kilo. Har du tips til styrketrening ute i det fri? Orker ikke inn på et studio 😄

Anonymkode: 4775f...6d5

Å bli muskuløse krever mange år med beinhard trening og høyt fokus på diett og hvile. Vi er langdistanse dyr, og å overtale kroppen noe annet krever veldig mye av oss. Som pluss for din del, så har kvinner mindre androgene reseptorer. Som gjør det ekstra vanskelig å bli "biff". Veltrente jenter blir som regel bare "strammere". 

Sjekk ut Chris Heria på YouTube. Han har masse videoer for kroppsvekt øvelser for alt fra nybegynnere til avanserte. Da får du sett litt hvordan det gjøres kontra å lese det her inne :)

Anonymkode: bbe12...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også løper som trives best med langdistanse-cardio. Hva jeg gjør som jeg har klart å bli litt fastere av, og bygge littegrann muskler (de er ikke så synlige for type gym-bros, men jeg ser dem): 

- Støtter ideen om Tuftepark! Jeg har en rundt vannet der jeg pleier å løpe. Pleier ta en rolig jogg som oppvarming rundt vannet og så bruke apparatene til styrketrening. Tar pulllups eller liggende opptrekk, dips og benhev (forr magemusklene) i parken. 

- Hjemme på stuegulvet gjør jeg pushups og planke annenhver dag samt knebøy. Har ikke vekter til knebøy men bruker et bord på 10 kg 😄 Og har økt reps etter hvert som jeg er blitt sterkere. Man tager hva man haver.

- Intervaller i oppoverbakker aktiviserer også lårmuskulatur. Løping på flatt går bare på legger. 

Anonymkode: 248da...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...