Gå til innhold

Microsoft storage scam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk en mail fra Microsoft på onsdag, men lurer nå på om det er scam. Adressen er [email protected], tenker dere dette er scam? Legger ved bilde av hvordan mailen innledes på, som ikke ser ut som noe Microsoft ville sendt ut. Det dreier seg om at jeg har oversteget lagring i outlook, og de vil selvsagt ha meg til å betale for mer lagringsplass. 
 

Det rare og kjipe er at jeg ikke får tatt imot flere mail nå😕 Hvordan fikser jeg dette? 

F8FA18E6-FBF6-43E9-AD62-C1D26090EE06.jpeg

Anonymkode: af402...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være en faktisk mail fra dem. De har på finurlig vis slått sammen lagringsplassen i onedrive og outlook, så hvis onedrive er full, får du ikke sende eller motta mail. Enten må du tømme/rydde onedrive eller så må du kjøpe mer plass.
Jeg ryddet kraftig i onedrive og slo av autolagringen så den ikke skal fylles med unødvendige filer jeg ikke trenger ta vare på. Jeg får heller aktivt lagre de filene jeg trenger å lagre. Gidder ikke kjøpe noe mer plass, nei.

Anonymkode: 4e985...86a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan godt være en faktisk mail fra dem. De har på finurlig vis slått sammen lagringsplassen i onedrive og outlook, så hvis onedrive er full, får du ikke sende eller motta mail. Enten må du tømme/rydde onedrive eller så må du kjøpe mer plass.
Jeg ryddet kraftig i onedrive og slo av autolagringen så den ikke skal fylles med unødvendige filer jeg ikke trenger ta vare på. Jeg får heller aktivt lagre de filene jeg trenger å lagre. Gidder ikke kjøpe noe mer plass, nei.

Anonymkode: 4e985...86a

Men det rare er at jeg har oversteget lagringsplassen veldig helt siden Microsoft slo sammen lagringsplassen i outlook og onedrive, men det først nå det har skapt problemer. Hvordan rydder jeg i onedrive..? Jeg prøvde å slette alle mailer som har blitt liggende i uønsket siden tidenes morgen, og alle mailer fra papirkurven, uten at det hjalp. Hilsen clueless😅

Anonymkode: af402...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg klart å tømme hele innboksen min, selv om jeg spesifikt bare prøvde å slette alt som var 12 mnd og eldre🙄 Forbaska nye outlook-lagringsregler! I tillegg måtte jeg endre passordet for å komme inn i outlook (mens jeg satt på laptop), og nå klarer jeg ikke endre passordet på iPhonen sånn at jeg får tilgang til mail der.. Dette ble bare rot! Hvordan kan jeg få endret passordet på e-mail på iPhone? Går inn på «rediger innstillinger», og «oppdater passord» på Hotmail, men den svarer ikke😞

Anonymkode: af402...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå har jeg klart å tømme hele innboksen min, selv om jeg spesifikt bare prøvde å slette alt som var 12 mnd og eldre🙄 Forbaska nye outlook-lagringsregler! I tillegg måtte jeg endre passordet for å komme inn i outlook (mens jeg satt på laptop), og nå klarer jeg ikke endre passordet på iPhonen sånn at jeg får tilgang til mail der.. Dette ble bare rot! Hvordan kan jeg få endret passordet på e-mail på iPhone? Går inn på «rediger innstillinger», og «oppdater passord» på Hotmail, men den svarer ikke😞

Anonymkode: af402...736

Men har du noe lagra i onedrive? Du må gå inn i selve onedrive og se hvilke filer du kan sletter der og ikke i outlook. 

Anonymkode: e3e5b...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men har du noe lagra i onedrive? Du må gå inn i selve onedrive og se hvilke filer du kan sletter der og ikke i outlook. 

Anonymkode: e3e5b...b93

Jeg hadde minimalt i onedrive, men veldig mye i outlook. Jeg sletta hele papirkurven, mappen med uønsket, og skulle slette alt som var 12 mnd og eldre fra innboksen, men endte med å slette hele innboksen😏 Men da ordnet det seg faktisk! Problemet er at jeg ikke husket passordet til outlook og måtte endre det (fordi jeg ikke har trengt å bruke passordet på lange tider da jeg alltid er automatisk pålogget Hotmail. Men nå etter jeg endret passordet mens jeg satt på laptopen, klarer jeg altså ikke å oppdatere passordet på iPhone. Telefonen svarer ikke når jeg trykker «oppdater passord».. Det skal sies at jeg har en veldig gammel iPhone som ikke har vært oppgradert på lang tid pga plassmangel, vet ikke om det har noe å si?

Anonymkode: af402...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal tro hvor mange andre det fins der ute som også får problemer pga Microsoft sine nye lagringsregler? Det er mange som ikke er helt dreven når man må begynne å styre med sånt som dette😕

Anonymkode: af402...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...