Gå til innhold

Hvor lite kcal om dagen kan man spise..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gullet_*
Skrevet

Er bedt på Valentinesdate med ungdommens store drøm, som jeg ikke er helt over.. Og vil gå ned mest mulig til da :sjenert:

Jobber MYE (12-13 timer om dagen 6 dager i uka) og har ikke tid til å trene mer enn hver andre eller 3. dag..

Så må vel bli kvitt de kiloene ved å spise lite da. Skal selvfølgelig prøve å spise sunt også.

Men hvor mye er minimumskravet for at kroppen ikke skal gå i stå? 500 kcal? 1000? Vet det må være under 1200 for 1200 har jeg sett anbefalt i en bok..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Helst ikke under 12-1400, som er minimum for å opprettholde kroppens vitale funksjoner (og det regnes UTEN aktivitet).

Skrevet

Kroppen kan klare seg på lite kalorier en stund,men det er jo ikke å anbefale! Det kommer også ann på hvor mye du nå veier.

Når du skal på en diett på 1200 kcal,må du huske å ta vitaminpille vedsiden av om du ikke er veldig flink med kosten da. Spis mat som metter bra og som hjelper forbrenningen(fiber og protein, sunt fett)

:)

Skrevet

Det kommer an på energiforbruket, det er umulig å si noe generelt.

Gjest Izobel
Skrevet

som jente må du ikke gå under 1200 kcl om dagen. :ironi:

Skrevet

Har du dårlig tid for å dra ned noen kilo og ikke tid til å trene funker Cambridge bra.

Men husk at du går fort opp igjen etter en slik kur, om du ikke passer veldig godt på.

Skrevet

Men er det ikke forskjell på om man veier 45 kg eller om man er 75 kg?? Jeg er liten og lett og kan ikke skjønne at ikke jeg kan spise mindre enn min venninne som er større og kraftigere???

Skrevet

Det er stor forskjell jo. Hvor mange kilo du veier er med på å bestemme hvor mange kalorier du forbrenner i løpet av en dag. Jeg for eksempel, forbrenner bare 1100 kalorier om dagen (uten aktivitet) fordi jeg er så lett. Dvs at hvis jeg skulle slanket meg så kunne ikke jeg gått på 1200 kalorier per dag for da hadde jeg mest sannsynligvis ikke rikket meg hverken ned eller opp på vektskåla. Det at man går på sparebluss hvis man spiser under 1200 kalorier kan heller ikke stemme for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...