Gå til innhold

Alkohol til ca 80 gjester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skal ingen huske dette bryllupet? Eller er finalen en ambulanse som pumper gjestene? 

Anonymkode: 01a02...a62

Vi beregnet ca. Så mye iforhold til antall gjester. Må huske at et bryllup varer i maaange timer. Hos oss ble velkomstdrink servert ca. 15:00/15:30. Og lokalet stengte ca 02:00. Så er ikke uvanlig å ha drukket ca. 1 flaske vin over 10-11 timer 🙄😅

Bør beregne 2 glass velkomstdrink, 2 glass forrett, to glass hovedrett, og 1-2 avec +kaffe. Også litt utenom.... øl/drinker/cider.. 

Får levere inn det som er uåpnet til vinmonopolet så lenge det er avtalt på forhånd. 

Vi leverte vel inn igjen mest rødvin og sprudlevin. 

Anonymkode: 01706...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja men 5 liter sprit? 

Anonymkode: 01a02...a62

Har gjerne konjakk til dessert/kake. 

Også kanskje noen drinker utenom. 

Tror vi hadde 5 l sprit til halvparten så mange gjester. 

Vi hadde mojito og en sommerdrink som kunne bestilles i baren. (Dette ble så å si drukket opp). 

Også hadde vi konjakk og baylies til dessert (her leverte vi vel inn igjen en flaske baylies). Og hadde igjen en halv liter konjakk.. 

Anonymkode: 01706...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtal med polet at dere kan bytte det inn igjen om dere ikke bruker det så kjøper dere rikelig👍 de har sikkert litt peiling på ca hvor mye dere trenger også

Anonymkode: b0531...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Avtal med polet at dere kan bytte det inn igjen om dere ikke bruker det så kjøper dere rikelig👍 de har sikkert litt peiling på ca hvor mye dere trenger også

Anonymkode: b0531...eac

Vin får man levert tilbake til polet uten problem. Ikke sprit 

Anonymkode: 112d3...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 23.56):

Baileys er ikke sprit

Nope er 17% alkohol

Anonymkode: 112d3...1a2

Dere skjønner poenget? Men om dere ikke vet det er alkoholen whiskey. Det er en type sprit. Aka brennevin. Sjekk klassifisering på vinmonopol sine sider😉

Anonymkode: eccd3...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 22.13):

Høh!? Et bryllup varer jo i mange timer. Noen (f.eks min familie) er glad i en real fest. Å beregne en flaske per pers må man minst. Noen drikker litt mindre og andre drikker mye mer! 

 

Anonymkode: 5a2c9...1cc

Jeg hadde blitt skuffet om noen drakk seg dritings i bryllupet mitt. 

Anonymkode: 65e4b...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/25/2023 at 10:16 PM, AnonymBruker said:

Er jeg i bryllup så drikker jeg minst 1 flaske hvitvin☺️

Anonymkode: eccd3...92e

Samme her, og vel så det! Drukner min sorg for at samboer gjennom 15 år ikke vil gifte seg :P Skål! 

Anonymkode: f5d80...991

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville beregnet ca 1,5 flasker vin per pers + konjakk/baileys til kaffen. Eventuelt:

2 glass musserende

2 glass hvitt

3 glass rødt 

1 konjakk/baileys til kaffen.

 

Anonymkode: 640c5...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/27/2023 at 8:48 PM, AnonymBruker said:

Dere skjønner poenget? Men om dere ikke vet det er alkoholen whiskey. Det er en type sprit. Aka brennevin. Sjekk klassifisering på vinmonopol sine sider😉

Anonymkode: eccd3...92e

Baileys går under vin

Anonymkode: 112d3...1a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/27/2023 at 8:51 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde blitt skuffet om noen drakk seg dritings i bryllupet mitt. 

Anonymkode: 65e4b...617

Jeg hadde blitt skuffet om ingen drakk seg dritings i mitt, da hadde jeg følt at vi hadde hatt en dårlig fest

Anonymkode: 112d3...1a2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 21.12):

Det evige spørsmålet. Hvor mye alkohol beregner man? Ca 80 gjester, ca 10 som kommer til å drikke et glass/ingen alkohol. 

Mimosa som velkomstdrink (den er grei å beregne). Vin til maten, koldtbord. Bør man ha både rød og hvit? Hvor mye av hver? Baileys/konjakk til kaffi. Vin og øl til festen. Har skrevet i invitasjonen at dersom man ønsker noe annet enn øl/vin til fest kan man ta med medbrakt. 

Anonymkode: 695b4...e28

5 glass på en flaske, så ca. 14 flasker Cava, Cremant eller Champagne.
2 glass til maten er plenty om du spør meg, så 28 flasker.
Du får 17.4 4 centilitere pr flaske, så 4 flasker likør, Cognac o.l
Det er nok for en middag.
Hva du vil ha til etterfesten spørs jo hvor drita du vil at folk skal bli, men jeg hadde ikke beregnet mer en 2 enheter pr person til etterfesten, så noen kasser øl og 15 flasker vin bør holde.
Ang Konjakk vs Cognac, så er det like latterlig som Sjampanje eller Champagne. Begge er fysiske steder i Frankrike, Så selvfølgelig Cognac og Champagne.
 

Endret av K.B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.5.2023 den 20.48):

Dere skjønner poenget? Men om dere ikke vet det er alkoholen whiskey. Det er en type sprit. Aka brennevin. Sjekk klassifisering på vinmonopol sine sider😉

Anonymkode: eccd3...92e

Baileys er en sjokolade likør basert på irsk whiskey. Så Baileys er selvfølgelig sprit, det er bare en lavere alkoholprosent, så det faller under kategorien likør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...