AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #21 Skrevet 26. mai 2023 Jeg har Outlook e-post (fra Microsoft, som Hotmail og Live). Det meste av min spam havner i søppelboksen. Jeg får sjeldent spam i innboksen. Og jeg går bare inn i søppelboksen hvis jeg savner noe i innboksen. Jeg får for det meste utenlandsk spam da, sjeldent noe på norsk, så lurer på om språket kan påvirke i hvilken boks det havner. Anonymkode: 8e248...060
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #22 Skrevet 26. mai 2023 Bombasi skrev (44 minutter siden): Har også tenkt på dette med Domeneshop i det siste. For mange år siden hadde jeg en jobbmail via dem, og det fungerte helt supert. Fornuftig. Har inntrykk av at folk holder seg til Gmail eller Hotmail/Outlook fordi de kanskje tror det er superavansert å ha egen e-post, noe det ikke er, og prisene hos Domeneshop er heller ikke avskrekkende: Kr.9 i måneden for 20 e-postkontoer og bare e-post, og kr.12 i måneden for minste webhotell og 20 e-postkontoer. Vil man ha større webhotell med ssh, CGI, PHP og 50 e-postkontoer, er prisen kr.29 i måneden, men det er stort sett for dem som vet hva PHP står for, og har bruk for dette. Likevel - om folk vil fortsette å gi fra seg data til Google eller Microsoft, er det bare å kjøre på; de blir sikkert veldig glade. Anonymkode: c4340...1b7
Bombasi Skrevet 26. mai 2023 #23 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fornuftig. Har inntrykk av at folk holder seg til Gmail eller Hotmail/Outlook fordi de kanskje tror det er superavansert å ha egen e-post, noe det ikke er, og prisene hos Domeneshop er heller ikke avskrekkende: Kr.9 i måneden for 20 e-postkontoer og bare e-post, og kr.12 i måneden for minste webhotell og 20 e-postkontoer. Vil man ha større webhotell med ssh, CGI, PHP og 50 e-postkontoer, er prisen kr.29 i måneden, men det er stort sett for dem som vet hva PHP står for, og har bruk for dette. Likevel - om folk vil fortsette å gi fra seg data til Google eller Microsoft, er det bare å kjøre på; de blir sikkert veldig glade. Anonymkode: c4340...1b7 Tenkte å hive meg på 9,- pakken. Jeg trenger ikke noe annet. Men hvilken mailadresser opererer de med? Blir det [selvvalgt]@domeneshop.no eller har de andre domeneadresser man kan velge i? Problemet er vel at de fleste har knyttet mailadressen sin via Gmail og Hotmail opp mot det meste rundt dem. Alt av innlogginger, abonnement og kanskje viktigst det sosiale nettverket sitt. Å endre fast mailadresse er en vanvittig jobb, og du kan gjerne ikke kvitte deg med Gmailen/Hotmailen etterpå, for den må du ha i reserve i tilfelle det er noe med innloggingene som ikke fungerer eller at det sosiale nettverket ditt sender noe dit.
Bombasi Skrevet 26. mai 2023 #24 Skrevet 26. mai 2023 Klokken er 11:33, og har mottatt 16 spam-mailer etter midnatt i dag. Det meste er lånetilbud, finansiering, kreditt og forbrukslån... Fader som jeg hater dette.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #25 Skrevet 26. mai 2023 Jeg har gmail og har hatt det i mange år, og alt av spam havner i søppelposten min, kommer ingenting i innboksen min. Moren min derimot som har hotmail sliter med det samme som mange av dere her, helt hinsides antall med spam som kommer inn i innboksen hennes. Anonymkode: 1061c...745
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #26 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fornuftig. Har inntrykk av at folk holder seg til Gmail eller Hotmail/Outlook fordi de kanskje tror det er superavansert å ha egen e-post, noe det ikke er, og prisene hos Domeneshop er heller ikke avskrekkende: Kr.9 i måneden for 20 e-postkontoer og bare e-post, og kr.12 i måneden for minste webhotell og 20 e-postkontoer. Vil man ha større webhotell med ssh, CGI, PHP og 50 e-postkontoer, er prisen kr.29 i måneden, men det er stort sett for dem som vet hva PHP står for, og har bruk for dette. Likevel - om folk vil fortsette å gi fra seg data til Google eller Microsoft, er det bare å kjøre på; de blir sikkert veldig glade. Anonymkode: c4340...1b7 Tror mange ikke vet om at dette går an. Anonymkode: 330bb...03c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #27 Skrevet 26. mai 2023 Jeg bryr meg katta om spam, jeg.. Er jo bare å overse. Tar jo kun 2 sekunder å finne en viktig mail av de nye mailene som raser inn uansett? Anonymkode: 240ca...38d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #28 Skrevet 26. mai 2023 Aldri opplevd noe særlig spam mails jeg. Men om dere legger igjen mailadressen deres synlig overalt, registrerer dere på useriøse nettsider (som selger sine kundelister), så får dere masse spam. Anonymkode: 0439e...4f1
Kjempeliten Skrevet 26. mai 2023 #29 Skrevet 26. mai 2023 Samme her. Får masse svindelmail om at jeg har en pakke som ikke ble levert, så jeg må klikke på en link for å ordne det. Masse mailer om at jeg har vunnet mobiler og ipader, og noen mailer om at jeg er fersket som seksualforbryter! Pluss litt forskjellig annet innimellom. Har ikke gjort noe med det enda. Vurderer å bytte mail, men har ikke så veldig lyst til å sitte og logge inn på alt av profiler for å endre mailadresse.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #30 Skrevet 26. mai 2023 Ha en mail for viktige ting og en for sider som Facebook osv som selger mailen din. Anonymkode: 92944...6af
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #31 Skrevet 26. mai 2023 Bombasi skrev (1 time siden): Tenkte å hive meg på 9,- pakken. Jeg trenger ikke noe annet. Men hvilken mailadresser opererer de med? Blir det [selvvalgt]@domeneshop.no eller har de andre domeneadresser man kan velge i? Problemet er vel at de fleste har knyttet mailadressen sin via Gmail og Hotmail opp mot det meste rundt dem. Alt av innlogginger, abonnement og kanskje viktigst det sosiale nettverket sitt. Å endre fast mailadresse er en vanvittig jobb, og du kan gjerne ikke kvitte deg med Gmailen/Hotmailen etterpå, for den må du ha i reserve i tilfelle det er noe med innloggingene som ikke fungerer eller at det sosiale nettverket ditt sender noe dit. Jo, jeg forstår problemet med å flytte en e-postadresse når man har denne registrert som innloggingsinformasjon, men dette er for så vidt ikke aktive adresser man bruker til vanlig; abonnement og sosiale nettverk er det verre med. Man kan trøste seg med at når man først har gjort det og sluppet av av Googles eller Microsofts klør, er man fri resten av livet. Når det gjelder Domeneshop, har jeg klikket meg videre inn på "Bestill" for å se hvilke valg jeg får, og da får jeg opp dette; det ser ut som om man likevel må ha et eget domene - noe som ikke burde by på problemer nå som alle kan registrere et .no-domene som privatperson; da har man i alle fall et domene som man kan bruke som man vil, en egen hjemmeadresse på nett, uten å være avhengig av andre. Anonymkode: c4340...1b7 1
Bombasi Skrevet 26. mai 2023 #32 Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jo, jeg forstår problemet med å flytte en e-postadresse når man har denne registrert som innloggingsinformasjon, men dette er for så vidt ikke aktive adresser man bruker til vanlig; abonnement og sosiale nettverk er det verre med. Man kan trøste seg med at når man først har gjort det og sluppet av av Googles eller Microsofts klør, er man fri resten av livet. Når det gjelder Domeneshop, har jeg klikket meg videre inn på "Bestill" for å se hvilke valg jeg får, og da får jeg opp dette; det ser ut som om man likevel må ha et eget domene - noe som ikke burde by på problemer nå som alle kan registrere et .no-domene som privatperson; da har man i alle fall et domene som man kan bruke som man vil, en egen hjemmeadresse på nett, uten å være avhengig av andre. Anonymkode: c4340...1b7 Okei. Jeg skal se på det. At man må eie domene er ikke så ille. Et domene trenger ikke være dyrt hvis man ellers finner på et domenenavn som er ledig og ikke er attraktivt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #33 Skrevet 26. mai 2023 Bombasi skrev (15 minutter siden): Okei. Jeg skal se på det. At man må eie domene er ikke så ille. Et domene trenger ikke være dyrt hvis man ellers finner på et domenenavn som er ledig og ikke er attraktivt. Prisen for registrering er den samme uansett hva man velger, og selv om gullalderen for domenesalg er over, og man ikke lenger kan registrere et domene som man videreselger for en halv million uken etter, er det bare å bruke fantasien og se om man finner på noe. Lykke til ...! Anonymkode: c4340...1b7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #34 Skrevet 26. mai 2023 Får ikke opp blokkér valg på mobilen. Får dere det? Anonymkode: 5e502...7fb
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #35 Skrevet 26. mai 2023 Bombasi skrev (4 timer siden): Har prøvd å avregistrere meg fra å motta mailene, det nyttet ihvertfall ikke. Når du prøver å avregistrere deg må du jo åpne mailen først og gjør du det blir fu sldri kvitt de. Da forteller du dem at denne adressen er i bruk, så den kan fortsette å spammes. Aldri åpne spam, blokker og slett uten å åpne. Anonymkode: fd5f3...72b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #36 Skrevet 26. mai 2023 Har hatt samme problem med online.no i årevis, selv når jeg har betalt Telenor ekstra for å ha et spamfilter (!). Jeg måtte gå bort fra å bruke den kontoen, for all viktig e-post druknet i spam. Anonymkode: e051b...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå