Gå til innhold

Trøbbel med postnord. Har de lov til dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Grrrr. Har bestilt en tung pakke og har betalt ganske dyrt for hjemlevering. Mitt hentested for pakker ligger en mil unna meg. Og jeg har en bil som jeg ikke kan kjøre med for tiden, så bestilte ikke hjemlevering for moroskyld. 

Nå har postnord folkene endret leveringsted til Hentepunktet en mil unna meg. Dette gjorde de klokken ti over elleve. Kan de virkelig gjøre dette slik uten videre når jeg har betalt for hjemlevering?

Har prøvd å ringe de. Men etter en time i tekefonkø og venting på oppringning tilbake, så har jeg ikke hørt noe. 

Og det blir utrolig problematisk for meg å hente pakken. Har betalt med klarna.

Kan jeg sende pakken i retur og kreve fraktpenger tilbake igjennom klarna? Eller finnes det en måte å tvinge postnord til å gi meg det jeg har betalt for? Det vil si: pakken levert på døra. 

Anonymkode: bdb39...ce1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette hendte meg også. Jeg tok kontakt på chat og ga beskjed om at jeg har betalt og bestilt hjemlevering, så da skal jeg ha det. Det var litt om og men med at det kunne ta noen dager ekstra og var en ulempe for de. Jeg sa at jeg venter gjerne, men pakken skal leveres på døra, det har jeg betalt flere hundre kroner for. Dagen etter kom de med pakken på døra. 

Anonymkode: 9c9bc...1fd

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjorde det samme til meg, jeg ringte og sa til de at jeg hadde betalt for hjemkjøring, tok litt tid å komme igjennom.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Prøver å finne mailadresse. Men selv nettsidene deres er elendige. Så er umulig å finne. Noen som har? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Prøver å finne mailadresse. Men selv nettsidene deres er elendige. Så er umulig å finne. Noen som har? 

Bruk chat på deres nettsider

Anonymkode: 74504...a8e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

3  ganger har de gjort det med meg siste mnd. Men da vet jeg at de nå gjør dette mot flere og de da svindler bevist sine kunder.  

Anonymkode: c0d8a...d0a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjedde meg også. Fikk beskjed om at de ikke fikk levert til xxxveien og må hentes på nærmeste uleverings sted.

Hadde betalt for hjemlevering.

Ingen andre har hatt problemer med å levere varene på døren her. Så hvorfor klarte ikke post nord det?

Anonymkode: f3d4d...c72

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme. De sendte pakkene til utleveringsstedet nærmest meg. Etter jeg kontaktet dem om det, valgte de å sende forsendelsen (to skrivebord) tilbake til lageret deres på Langhus (jeg så det på pakkesporingen) for så å påstå at de hadde mistet dem, for de hadde kontaktet utleveringsstedet og der kunne de ikke finne pakkene når de skulle kjøres ut til meg. Selv om jeg forsøkte i det vide og det breie å forklare de at pakkene var i Langhus ville de ikke bruke tid på å leite hele lageret rundt etter dem. Til slutt klarte de, etter over en uke å få de levert hjem til meg. 

Nå lar jeg være å kjøpe noe som helst fra nett som ikke har andre alternativer enn post nord som levering, samme om jeg skal ha det levert på døra, i postkassa eller på utleveringssted. Møkkaselskap som det er helt vanvittig at de får til å eksistere. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold deg unna PostNord, de fungerer veldig dårlig. 

Anonymkode: 49bb5...f8d

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, SnuskeLuska said:

Nå lar jeg være å kjøpe noe som helst fra nett som ikke har andre alternativer enn post nord som levering, samme om jeg skal ha det levert på døra, i postkassa eller på utleveringssted. Møkkaselskap som det er helt vanvittig at de får til å eksistere. 

Enig med deg. Jeg pleier normalt å styre unna bedrifter som bruker postnord. Og den bedriften her hadde hatt så mye trøbbel med dem at de er i prosess med å bruke noen andre.

Tidligere abonnere jeg på goodiebox. Men etter at det ble trøbbel fra første dag av når de skifter over til postnord, så sa jeg opp abonnementet. 

Jeg fant faktisk en mailadresse via en AI. Og postnord tok kontakt med meg. De sa at det ville ta mye lengre tid ved å endre og bla, bla bla. Men kunne høre på hans innøvde setning at det her med å ikke levere på dør er vanlig for dem. Skulle ha likt å visst årsak...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si hva man vil, men konkurransen i levering av post har ikke ført til noe annet enn et gedigent kaos.

Hvis PostNord er ille, er UPS neppe noe bedre; ønsker å bestille fra et firma som sender varene med UPS, og på TrustPilot var det omtrent ren slakt.

Og HeltHjem - ja, også de klarer å levere posten helt andre steder enn helt hjem.

Posten er flinkere til å levere til riktig adresse, men heller ikke de er hva de en gang var; dagens utgave av Posten er blitt så moderne og effektivisert at en pakke jeg venter på og som ble sendt for en uke siden, har blitt videresendt to ganger, men enda ikke kommet seg ut av landsdelen, og man er riktig heldig om et brev i Oslo som man sender til noen som bor fem minutter unna, kommer frem i løpet av en uke.

I tillegg til at prisene har blitt helt ville, og økt langt mer enn prisstigningen for øvrig; på frimerkesider finner man oversikten, og her er utviklingen i prisen for å sende et brev under 20 gram i Norge:

2000: 4,00

2005: 6,00

2010: 8,50

2023: 20,00 under 2 cm. tykkelse

57,00 2-7 cm. tykkelse

90,00 hvis mer enn 7 cm. tykkelse

Enda morsommere blir det når man leser hva som var kostnaden for å leie en liten postboks før i tiden, og hva som er prisen idag:

1990: 30,00 årlig

2023: 1370,00 årlig

Vil påstå at en økning fra kr.30 til kr.1370 for det samme produktet er ganske solid, for å si det slik.

Så man kan si hva man vil, men myten om hvor mye gunstigere alt blir med et privat initiativ slår kraftige sprekker når man ser hva som har skjedd med postombæringen; man burde nesten gjøre som i riktig gamle dager - finne en hest og en kjerre, og levere posten selv - det hadde vært tryggere og mer effektivt enn dagens fancy løsninger der det er umulig å få kontakt med en levende sjel i telefonkøen.

Enkelte ting var faktisk bedre før i tiden.

Endret av - Brian
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruk chatten deres og ring. Mail svarer di aldri på

Anonymkode: 22626...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, - Brian said:

Man kan si hva man vil, men konkurransen i levering av post har ikke ført til noe annet enn et gedigent kaos.

Hvis PostNord er ille, er UPS neppe noe bedre; ønsker å bestille fra et firma som sender varene med UPS, og på TrustPilot var det omtrent ren slakt.

Og HeltHjem - ja, også de klarer å levere posten helt andre steder enn helt hjem.

Savner de gode, gamle dagene da man kunne gå på et analogt postkontor, sende noe, og være trygg på at mottager ville få det i posten dagen etter, og i verste fall måtte vente en dag til.

Dagens utgave av Posten er blitt så moderne og effektivisert at en pakke jeg venter på og som ble sendt for en uke siden, har blitt videresendt to ganger, men enda ikke kommet seg ut av landsdelen, og man er riktig heldig om et brev i Oslo som man sender til noen som bor fem minutter unna, kommer frem i løpet av en uke; en hvilken som helst skilpadde hadde klart dette bedre.

I tillegg til at prisene har blitt helt ville, og økt langt mer enn prisstigningen for øvrig.

Så man kan si hva man vil, men myten om hvor mye gunstigere alt blir med et privat initiativ slår kraftige sprekker når man ser hva som har skjedd med postombæringen; man burde nesten gjøre som før i tiden - finne en hest og en kjerre, og levere posten selv - det hadde vært tryggere og mer effektivt enn dagens fancy løsninger der det er umulig å få kontakt med en levende sjel i telefonkøen.

Enkelte ting var faktisk bedre før i tiden.

Hoved grunnen til at Posten er som den har blitt er jo at det ikke sendes brev som før i tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Grrrr. Har bestilt en tung pakke og har betalt ganske dyrt for hjemlevering. Mitt hentested for pakker ligger en mil unna meg. Og jeg har en bil som jeg ikke kan kjøre med for tiden, så bestilte ikke hjemlevering for moroskyld. 

Nå har postnord folkene endret leveringsted til Hentepunktet en mil unna meg. Dette gjorde de klokken ti over elleve. Kan de virkelig gjøre dette slik uten videre når jeg har betalt for hjemlevering?

Har prøvd å ringe de. Men etter en time i tekefonkø og venting på oppringning tilbake, så har jeg ikke hørt noe. 

Og det blir utrolig problematisk for meg å hente pakken. Har betalt med klarna.

Kan jeg sende pakken i retur og kreve fraktpenger tilbake igjennom klarna? Eller finnes det en måte å tvinge postnord til å gi meg det jeg har betalt for? Det vil si: pakken levert på døra. 

Post Nord er et selskap man bør holde seg LANGT UNNA. Og er Post Nord eneste alternativ så dropp nettbutikken samt gi beskjed om at du dropper å handle der siden de bruker Post Nord.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hoved grunnen til at Posten er som den har blitt er jo at det ikke sendes brev som før i tiden. 

Dette er ikke Posten men PostNord, et selskap som best kan beskrives som helvetes eget budfirma for å si det veldig pent.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, Kjetil E said:

Dette er ikke Posten men PostNord, et selskap som best kan beskrives som helvetes eget budfirma for å si det veldig pent.

Det vet jeg, mitt svar var til om at alt var bedre før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde samme problem med posten. Ringte de og klaget men de skyldte på butikken. Butikken mente de hadde sendt riktig beskjed til posten. Måtte hente pakken på post i jævla drittbutikk. Det har skjedd flere ganger både med posten og postnord. Ber om hjemlevering og levering i Pakkeboks men så kommer pakken til post i butikk. Og det er den butikken som ligger mest avsides som tar på seg postansvaret.

Anonymkode: 0962e...2e3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde samme problem med posten. Ringte de og klaget men de skyldte på butikken. Butikken mente de hadde sendt riktig beskjed til posten. Måtte hente pakken på post i jævla drittbutikk. Det har skjedd flere ganger både med posten og postnord. Ber om hjemlevering og levering i Pakkeboks men så kommer pakken til post i butikk. Og det er den butikken som ligger mest avsides som tar på seg postansvaret.

Anonymkode: 0962e...2e3

Det er ingen butikk som tar på seg postansvaret, det er en tjeneste som blir satt ut på anbud, og den som tilbyr lavest pris vinner anbudet.

Jeg har så dårlig erfaring med PostNord, og Helt hjem for den saks skyld, at jeg ikke bestiller fra nettbutikker som bruker disse to fraktalternativene. Det er ikke verd all frustrasjonen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lært meg den harde veien å holde meg langt unna Post Nord. Viktige medisiner som ikke blir levert og pakker som blir borte og totalt udugelig kundeservice. 
Nå handler jeg kun hos nettbutikker som bruker Posten (her jeg bor er det ikke noe andre alternativer enn Posten og Post Nord).

Anonymkode: a2c4a...ea1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...