Gå til innhold

Er trans vår tids emoer/punkere/osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker som det alltid er tenåringer som "føler seg annerledes" og som blir med i ulike alternative samfunn for å få tilhørighet. Samfunn med mye fokus på å ha et alternativt utseende til samfunnets normer.  Er det å være trans bare en mer ekstrem versjon av emo/punker/osv?

Anonymkode: 6bf6b...e7b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alt for mye fokus på dette om dagen. Ikke rart ungdom begynner å tvile på hva de er. 

Jeg blir forvirret jeg også når facebookvenner med døtre plutselig ser ut som gutter og omvendt. 

Det har gått sport i dette, normalen har blitt det unormale.

 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten mer aksept før føler jeg, ihvertfall i oslo der jeg vokste opp. Jenter var og kunne vøre alt mellom hommel og jord fra barbie-hestejenter til fotballgutt eller gå mekken som meg. og vi var på et godt sted, ingen syns homo var noe rart eller skummelt, 

Men nå til dags er det så bakstrevers å skulle bryte med normer og ikke la seg definere, ved å bare skape en masse nye bokser og skillelinjer mellom folk og legninger. 

Anonymkode: c1690...ac6

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det var nesten mer aksept før føler jeg, ihvertfall i oslo der jeg vokste opp. Jenter var og kunne vøre alt mellom hommel og jord fra barbie-hestejenter til fotballgutt eller gå mekken som meg. og vi var på et godt sted, ingen syns homo var noe rart eller skummelt, 

Men nå til dags er det så bakstrevers å skulle bryte med normer og ikke la seg definere, ved å bare skape en masse nye bokser og skillelinjer mellom folk og legninger. 

Anonymkode: c1690...ac6

Det du skriver er helt riktig, men dagens 15-20 åringer skjønner ikke dette. 

Anonymkode: 19dd9...fb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det virker som det alltid er tenåringer som "føler seg annerledes" og som blir med i ulike alternative samfunn for å få tilhørighet. Samfunn med mye fokus på å ha et alternativt utseende til samfunnets normer.  Er det å være trans bare en mer ekstrem versjon av emo/punker/osv?

Anonymkode: 6bf6b...e7b

Nei.

Fordi ungdom som vil markere sin identitet, søker mot noe som opponerer mot det etablerte, ikke noe NRK omfavner.

Både pønken og emoene var en subkultur, og særlig pønken fikk smake dette fysisk i form av politvold. 1960-årenes opprørssymbol - langt hår hos gutter - hadde bredere aksept, men det var heller ikke noe "de voksne" godtok. Den gang hadde man klare skillelinjer mellom hva som var "riktig" og hva som var "galt".

Så jeg vil påstå at dette mer er et utslag av rotløshet og forvirring enn egentlig opprør; det er ikke lett å gjøre opprør i et kaos der man ikke vet aner man skal gjøre opprør mot.

Anonymkode: 1ee85...a5f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som ytrer seg anti-trans er med på å styrke bevegelsen.

Anonymkode: 8fedc...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alle som ytrer seg anti-trans er med på å styrke bevegelsen.

Anonymkode: 8fedc...ad9

Det er typisk tegn på at man tilhører en sekt og ikke noen som tenker rasjonelt. 

Anonymkode: 6bf6b...e7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det var nesten mer aksept før føler jeg, ihvertfall i oslo der jeg vokste opp. Jenter var og kunne vøre alt mellom hommel og jord fra barbie-hestejenter til fotballgutt eller gå mekken som meg. og vi var på et godt sted, ingen syns homo var noe rart eller skummelt, 

Men nå til dags er det så bakstrevers å skulle bryte med normer og ikke la seg definere, ved å bare skape en masse nye bokser og skillelinjer mellom folk og legninger. 

Anonymkode: c1690...ac6

Fotballjente er det riktige ordet. Forvirring starter hos unge når voksne sammenligner dem med motsatt kjønn. Det må først og fremst bli slutt på nettopp det.

Anonymkode: 3ca3b...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Tråden er ryddet for nedsettende innhold. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...