Gå til innhold

Hvor i Italia burde vi reise? Rimini?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne i Rimini så der har vi noen å være sosial med men jeg har inntrykk at det er litt kjedelig by selv om strendene er fine. 

Kan dere fortelle om steder i Italia dere har vært og likt og hvordan det var der?

Anonymkode: 7a647...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo litt an på hva du ønsker å gjøre og oppleve. Jeg foretrekker mindre byer/landsbyer, og synes f.eks. at Minori på Amalfikysten er helt fantastisk! Blir det for små forhold, kommer man seg lett til nabobyen Majori og også de andre byene på Amalfikysten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnet i Rimini etter en fuck-up fra reisebyrået. Skulle egentlig til en koselig, liten by som het Cattolica (som ligger rett ved Rimini). Var innom der og det så virkelig sjarmerende ut.

Men endte som sagt i Rimini. Må innrømme at jeg ikke ble så veldig imponert. Veldig lang "tarm" av en by langs en strandstripe som var rimelig tettpakka med turister. Men tar store forbehold her. Dette var i tenårene og skal ikke påstå at eventyrlysten strakte seg så mye lenger enn å finne nærmeste utested. Min erfaring er at ofte har beliggenheten til hotellet/boligen du bor i vel så mye å si som stedet i seg selv. Jeg har hatt helt forskjellige opplevelser av samme by bare fordi hotellet har ligget på et annet sted....

 

Anonymkode: 0e991...495

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har en venninne i Rimini så der har vi noen å være sosial med men jeg har inntrykk at det er litt kjedelig by selv om strendene er fine. 

Kan dere fortelle om steder i Italia dere har vært og likt og hvordan det var der?

Anonymkode: 7a647...ce4

Kommer jo helt an på hva man ønsker: Vil man ha party og Strand kan Rimini kanskje være noe, men jeg synes kysten i nærheten av Rimini (jeg har ikke vært i selve Rimini) er det styggeste og kjedeligste stedet jeg har vært i Italia.  Skal jeg ha sånn ferie ville jeg heller ha dratt til Spania. Jeg syntes det har vært flott natur og veldig spennende alle andre steder jeg har vært: rundt Garda-sjøen, kysten Venezia-Trieste, kysten mot Frankrike og Bologna. Fint i Roma også men stor og slitsom by som jeg ikke ville dratt til om sommeren.

Anonymkode: 16f1d...34f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommer jo helt an på hva man ønsker: Vil man ha party og Strand kan Rimini kanskje være noe, men jeg synes kysten i nærheten av Rimini (jeg har ikke vært i selve Rimini) er det styggeste og kjedeligste stedet jeg har vært i Italia.  Skal jeg ha sånn ferie ville jeg heller ha dratt til Spania. Jeg syntes det har vært flott natur og veldig spennende alle andre steder jeg har vært: rundt Garda-sjøen, kysten Venezia-Trieste, kysten mot Frankrike og Bologna. Fint i Roma også men stor og slitsom by som jeg ikke ville dratt til om sommeren.

Anonymkode: 16f1d...34f

Dette. 

Italia har svært få "syden-steder". Kulturen er annerledes enn på de andre "syden-destinasjonene". Ønsker man litt "syden-aktig", er Rimini et av de veldig få stedene som har litt av dette. 

 

Anonymkode: c0ea1...812

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Rimini er kjedelig, men det er kort vei til San Marino, der er det kjempefint. :) 

Anonymkode: 01547...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sardinia er nydelig. Likte meg også godt ved Comosjøen(bodde i Varenna). Trives godt på små sjarmerende plasser, men det holder med en 3-4 dager på disse stedene da. Skal til Sicilia i sommer.

Cinque Terre var også nydelig, men latterlig mye folk og selvfølgelig turistpriset. Likte spesielt godt Corniglia av de fem byene(der var det minst folk siden man måtte gå opp ei lang trapp fra togstasjonen, det gidder visst ikke turistene🙈). Fint å gå turstien mellom byene.

Har også vært i området Portofino/Santa Margherita Ligure/Rapallo, der var alt så himla dyrt at det mistet all sjarm. Helt ville priser for å leie solsenger på stranden(noen plasser kostet det opp mot 200euro!).

Anonymkode: cae5f...389

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimini er ikke så mye å skryte av. Har vært på Sicilia også, det likte jeg bede. 

Anonymkode: 046a5...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ønsker å gjøre, da? Bade eller gå på museer, liksom? 

Jeg hater type "sydenturer", jeg liker å reise for å se byer, museer, landskap, osv. Jeg ligger aldri på en strand. 

Jeg har kjørt litt rundt, og hatt lengre opphold i Roma, Milano, og Venezia. 

Anonymkode: f6215...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma er jo helt grusomt om sommeren. Altfor varmt.

Anonymkode: fb4d0...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 8.28):

Hva er det du ønsker å gjøre, da? Bade eller gå på museer, liksom? 

Jeg hater type "sydenturer", jeg liker å reise for å se byer, museer, landskap, osv. Jeg ligger aldri på en strand. 

Jeg har kjørt litt rundt, og hatt lengre opphold i Roma, Milano, og Venezia. 

Anonymkode: f6215...d8b

Jeg har aldri vært på sydentur, men redd dette blir kjedelig ja. Jeg vil til Italia for maten og vinen men også for å slappe av og ta inn stemningen, se på arkitekturen. Jeg likte meg for eksempel veldig godt i Riva del Garda da jeg var der. Jeg likte Roma, men merket at det var veldig turistete og ikke avslappende. Venezia likte jeg ikke så godt, men var der bare en dag.

Anonymkode: 7a647...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til byene ved Gardasjøen i sommer. Aldri vært der før, men har vært flere ganger i Italia og har egentlig likt alt. 

Anonymkode: 25188...2c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Comosjøen er fantastisk!

Men hva med å reise til Bologna, og så ta dagstur derifra til Rimini med tog for å besøke venninne? Har ikke vært i Bologna selv, men hørt mye positivt.

Anonymkode: 795e7...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

 Comosjøen er fantastisk!

Men hva med å reise til Bologna, og så ta dagstur derifra til Rimini med tog for å besøke venninne? Har ikke vært i Bologna selv, men hørt mye positivt.

Anonymkode: 795e7...52e

Bologna er en av de koseligste italienske byene jeg har vært i, og jeg har vært mange steder i Italis

Anonymkode: e6fee...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...